Ny medlem

Velkommen! Her kan du fortelle litt om deg selv og din Mustang-interesse!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
fakeq
Curious
Curious

Ny medlem

Post by fakeq »

Hallo
Har en kvit Mustang Cobra med t tak fra 1981 med en v8 4l motor som har ligget lenge i bakgården min, har ikke vert startet på rundt 9 år og fådt noe medgang med vinterens tand og moped terrorister.
Har bosatt meg på hjemplassen min nu så har greit med tid til å kansje få denne herlige ungdomsbilen min i sin rette stand igjen :)
Tenkte dette kunne være rette plassen å få lit hjelp og dele erfaringer.
Er fisker av yrke og ikke mekaniker men har lit innblikk i å skru. Chassis arbeid bekymrer meg mere.

Har som smått sedt igjennom den å det er endel som må gjøres men er ikke en tapt sak trur jeg.
understell ser rustfri å grei ut, trur tektyl behnadling har berget den der, men en nøyere igjennomgang behøves.
Sveiva på motoren står bom fast pga, trur det er pga plugger er revet vekk av noen pøbler som leita plugger til mopedan eller scooteran sine. Tennings kablene like så er revet vekk så her er det et puslespill.
Har til nu helt i lit Omega olje i alle cilynderan så får se om det løsner om lit.
Begge baklykta er knust men ingen skader i chassis.
Høyre skjerm forran må byttes og mulig panser siden en brøytebil rygget i den engang i tiden, burde ikke være vanskelig å skaffe.
Det som bekymrer meg mest er at det er gravrust rundt t taket og rundt øvre frontrute, ikke sikker på hvordan man ska få rettet dette.
For så proffersonelt omlakering.
Pakninger må byttes, interiør trekk er borte så det trengs nytt, også dasjbord og sikker annet småtteri som følger med, stortset alt egentlig innvendig..
Nytt trekk til stoler, helst skin med cobra gravering, mener å huske det er en mere luksus utgave til dette orginalt.
Lysbryter må skaffes (trur det va en av grunnan man parkerte denne)
Sikkert mere men kommer ikke på i farta.
Har ikke tenkt på noe busjett enda men dette er en kostnad man kan gjøre over tid så burde ikke bli vanskelig.

Men i alt så ser jeg lyst på objektet å håper man får nytt liv i denne ponyen. Masse fine minner fra min tilig ungdom hær.

siamon
Curious
Curious

Re: Ny medlem

Post by siamon »

Da er x69302 på vegen. Bilen kom til Norge fra California i 2010. Deretter var den en tur i Polen for rustsveising og (dårlig) lakkering før jeg kjøpte den i 2011. Her på bildet står den utenfor port 3 på Jessheim trafikkstasjon noen minutter før den ble godkjent. Måtte modifisere litt på lys mellom 1 og 2 gangs visning. Park/blinklys framme måtte trekkes fram og sidemarkeringslys bak og fram måtte ha oransje lys ifølge Risløkka trafikkstasjon (1 gangs visning). Om og oppbyggingsavd. på Risløkka kom forøvrig hjem i garasjen til meg høsten 2011 og preget inn VIN i innerskjermen sånn at jeg slapp å kutte i skjermen for å få det originale synlig. (God service synes jeg).
Har byttet endel forstillingsdeler. Hvem er best på å justere denne ? (tlf.nr. mottas med takk)
passit4sure http://www.passit4sure.com/
Certkiller 642-813 braindumps Certkiller 642-813 braindumps
Certkiller VCP-410 braindumps Certkiller VCP-410 braindumps
Certkiller 642-832 braindumps Certkiller 642-832 braindumps

Ragtop
Enthusiast
Enthusiast

Re: Ny medlem

Post by Ragtop »

Forstilling er det vinkelmannen som kan, send PM til han (memberlist.php?mode=viewprofile&u=111)
Går ut fra at du bor i Oslo området da du har vist bilen på Jessheim/Risløkka
[[[______o______]]]

69 convertible

Post Reply