Drømmen om Mustang

Velkommen! Her kan du fortelle litt om deg selv og din Mustang-interesse!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

W 351 Cato
Curious
Curious

Re: Drømmen om Mustang

Post by W 351 Cato »

Hei på dere. Jeg mener nå at skal du ha en orginal bil 100 % til 300 tusen finner du den løp å kjøp. Har kjøpt 2 biler fra USA for 10 år siden. Det var ikke lett å finne rett bil og pris . Var i kontakt med museum som hadde bil 95 % strøken 390 S tilsalgs mange bilder og avtale om pris reiste jeg ned . Vet hvor rusten er på Mustang så den fant vi med en gang. Ble da ikke handel fant da en seriøs forhandler Signature Auto Classics i Columbus, oh En fin gul 67 med 289 25 tusen $ . De hadde kunder fra Norge som restauret bilen sin der . Fikk tak i en orginal 390 S også med nakkepute i gulfarge utvendig og inni. Men skal du ha en bra fin bil så finner du den nok fra 250 tusen . Etter min erfaring er bilen i Usa 100% restauret og orignal stand koster de mye penger. Jeg fikk en greit forslag på kjøp av bil hos Pony Parts kjøp så dyr bil som du har mulighet til og litt til . Dette er bare ment som tips og noe dårlig erfaring har også mange fine år med Mustanger kjøpt her . Har nå 3 biler i familien 67 hardtop 67 fastback 70 cab . Håper du finner din drømme bil.
Hilsen Cato

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Drømmen om Mustang er ikke lengre en drøm, men en gjennomført drøm. Høres helt uvikelig ut, da jeg har brukt så utrolig mye tid på nettet. Men nå har jeg kjøpt en 68 cabriolet. Bilder kommer :-)

Men tiden man bruker for å sitte seg inn i saker og ting, læringsprossesen, hele greia, det er jo en artig epoke. Men nå håper jeg på masse godværs kjøring.
Jeg tenker at med en gammel bil kan mye skje. Hva anbefales, Naf medlemskap, Viking, falck, Falken ?

Nå sitter jeg bare her veldig fornøyd meg ett godt glass vin :-)
2 hjul 82 Hk, 3 hjul 2400 Hk, 4 hjul 230 Hk

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Gratulerer!

jørn
Interested
Interested

Post by jørn »

gratulerer med mustang, ble det import eller handel her hjemme?
65 fastback

Karmann
Interested
Interested

Post by Karmann »

Gratulerer! Må værgudene stå deg(oss) bi denne sommeren :)
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Grattis med ny bil. venter spent på bilder :wink:

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Fikk ikke til å laste opp bilder, men den ligger fremdeles på Finn med kode : 40946624

Den er hentet inn for 2 år siden. Ser veldig orginal ut, bortsett i fra felger/dekk. Dimensjonen står oppført i vognkortet. 235.45.17. Litt bredere enn normalt. Jeg følte at bilen måtte gjetes litt på styringen når jeg kjørte. Det kan vel ha både med bredden og med min uerfarenhet å gjøre. Ville det ha vært en ide, hvis jeg senere føler dette som en negativ ting ( må få litt erfaring først ) å gå ned til feks 205.45.17 foran? Hvis så, kan jeg bruke de samme felgene?
2 hjul 82 Hk, 3 hjul 2400 Hk, 4 hjul 230 Hk

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

så ut som en flott bil. =D>

med å gå ned på bredden kan den bli bedre å kjøre.
Hvor brei er felgene som står på? 8"
205 burde vel ha 7" felg, eller er jeg på jordet?

styringen på mustang er ikke det beste, her finnes masse oppgraderinger som kan gjøres for å få en mere stabil bil.
ikke minst en forstillingskontroll med rette justeringene

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Gikk rett på finn.no da ejg så du skrev at du hadde kjøpt bil. Og det var den bilen jeg tippet på at du hadde kjøpt, men ble litt i tvil da annonsen forstatt ligger aktiv.
:)
Kjempefin bil. Og igjen gratulerer!

Er også interessert i det opplegget med å møtes på Torp og fly Dakota.

Post Reply