Mustang møte Torp Lufthavn Sandefjord ???

Velkommen! Her kan du fortelle litt om deg selv og din Mustang-interesse!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Stig-Rune
Curious
Curious

Mustang møte Torp Lufthavn Sandefjord ???

Post by Stig-Rune »

Som nybakt Mustang eier så hadde det vært artig å treffe andre med samme interesse. Jeg har sett at det er en del møter rundt omkring.
Jeg vil her lufte en ide som jeg har til ett Mustang møte på Torp. Jeg trenger en del tilbakemeldinger, og ut i fra interessen kan jeg tilby følgende.
Hvis du er interessert i klassiske biler så kanskje du er interessert i gamle fly :lol:

På Torp, militær siden holder Dakotanorway til. ( http://www.dakotanorway.no )
I gamle militær hangaren. Der kan vi enten møtes med omvisning av Harvard og Dakota. Flyet er i fra 1943 og er ett av verdens mest kjente passasjer fly.
Jeg ser for meg en ganske fin ramme av masse fine Mustanger rundt en Dakota. Flyet blir operert fra mai til ut september hvert år. Ett annet altenativ kan også være at vi flyr en tur rundt hele Vestfold.

Dette vil kreve minimum 19 passasjerer og koste ca 550 pr pers. Første alternativet, som ikke innebærer flyvning vil være gratis.

Hvis det blir noe respons i fra dere på dette, så skal jeg plukke ut en dato og komme tilbake på det. Da tenker jeg at en lørdag eller søndag kan være tingen.

Hilsen i fra en som har 20 minutter's erfaring i Mustang bil, men litt mer erfaring i Mustang P-51. Den siste går garantert fortere enn noen andre som måtte være eiet av dere her på nettsidene :D
2 hjul 82 Hk, 3 hjul 2400 Hk, 4 hjul 230 Hk

Karmann
Interested
Interested

Re: Mustang møte Torp Lufthavn Sandefjord ???

Post by Karmann »

Dette syns jeg høres ut som en glimrende ide! =D>

Jeg har hatt dilla på fly siden jeg var liten og har flydd RC modellfly siden 70-tallet. Flyr RC nesten hver helg enda. Har hatt en runde i Dakotaen for mange år siden. Var også en periode bittelitt involvert i Scandinavian Historic Flight så jeg har kravla en del rundt på både Sugarland Express og Old Crow.
Jeg tror nok jeg kan regnes som en smule over gjennomsnittet flyinteressert 8)

Sånn rent praktisk for min del så er det fint om dette ikke kommer for fort. Mustangen min er neppe kjørbar før et stykke uti juni.
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Dette høres veldig interessant ut!
Gjør plass til til meg og min samboer :)

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Hei igjen.

Jeg skal vente en god måned til, da får de som er inne på nettsidene her mulighet til å se og vurdere dette forslaget. Hyggelig hvis det er mange som dukker opp, å like hyggelig hvis det blir noen få. Sier seg vel litt selv at på grunn av Torp ( Sandefjord ) sin geografisk beliggenhet, så blir dette fordi som bor øst på.

Ikke for det, alle andre som måtte ønske å komme er hjertlig velkommen.

Så da kommer jeg tilbake her senere med en epost adr, så kan de som vil melde seg på ufopliktende til meg. Da skal jeg også komme med datoen. Hvis vi skal fly en tur så må jeg vite det i forkant, slik at jeg kan få tak i en flyver til.
Hvis vi bare blir i hangaren, så lager jeg ikke noe stort opplegg av det, annet enn at alle kan få gå rundt å titte.

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Kjente du tilfeldigvis Kristian Helgensen?
Han var mekaniker og jobbet mye med Dakotaen.

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Kjente han veldig godt. Jeg betraktet han som en av mine beste venner i Dakota miljøet. Veldig trist at han døde. Jeg var i begravelsen hans. Det er den eneste begravelsen jeg har fløyet Dakota i.

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Det var onkelen til min samboer. Hun var også i begravelsen, og snakker enda om hvilket inntrykk det gjorde på henne da Dakotaen fløy over kirken i begravelsen.

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Jimi Fastback wrote:Det var onkelen til min samboer. Hun var også i begravelsen, og snakker enda om hvilket inntrykk det gjorde på henne da Dakotaen fløy over kirken i begravelsen.

Kristian var veldig flink og utrolig engasjert i miljøet. Jeg var på masse turer med han både til Danmark, Sverige, England og rundt i hele Norge. Det ble vist snakket en del om Dakotaen i begravelsen siden han var så engasjert. Hørte mange andre som som sa at det var fint og spesielt når vi kom lavt over kirken. Det året han døde fikk jeg til høyre for døren satt opp teksten ' til minne om Kristian '

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Heisann og hoppsann!

Vet du om det blir noe treff på Torp?
Jeg stiller gjerne med "ny" bil :mrgreen:
Om Karmann får motoren sin på plass nå, så stiller vel han også vil jeg tro :?: 8)

Om det ikke blir så mange kan vi jo uansett møtes, prate litt og se på Dakotaen (om det ikke blir en flytur), for så å ta en cruiserunde fra Torp til Tønsberg eller lignende. (etter at vi har lagt fra oss litt gummi på Torp :josh: :lol: )

Fint om andre som har lyst å være med melder sin interesse.

Mvh

Trygve

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Hei Trygve

Jeg tror det må bli litt sent uti august. Jeg skal senere komme tilbake med dato, men som jeg skrev tidligere, om vi bare blir noen få så er det greit nok. Så får vi se om det er stemning for bare å titte litt rundt, møtes, og som du skriver cruise videre til Tønsberg og stoppe der. Eller avhengig av hvor mange som kommer og vil, så kan jeg også ordne en flytur.

Skal bli artig å se nybilen din :-) har du solgt den gamle?

Nå tenkte jo jeg at hele Torp møtet skulle bli litt uoffisiellt, hvor vi bare møtes, slik at ingen forventer ett heltprofft Mustang møte :-))

Det som er helt sikkert, jeg kommer etterhvert med en dato, og de som vil er velkommen :-)

Stig-Rune
Curious
Curious

Post by Stig-Rune »

Jeg inviterer heved til Dakota/Mustang møte på Torp :

SØNDAG 7.juli kl 1100

Hvis det er 5 eller 30 Mustanger som kommer, så er det greit. Dette blir helt uoffisiellt, og ingen stor agenda. Det blir mulighet til å se de flyene vi har i hangaren. Vi har totalt 5 jagerfly, hvorav 2 av de står mest sannsyneligvis i hangaren.
Dakotaen er en av 4 som flyr i Scandinavia. Flyet vårt er i fra 1943 og var med på D-dagen i Normandi. Hvis været er bra så tar vi ut flyet og kjører en liten oppstart.

Så får dere høre 2 stk Pratt&Whitney 1830-92 på 1200 hester hver ( ca 35 liter volum ) :-)

Det blir også mulig å få sett hele Vestfold ( Tønsberg, Nøtterøy, Tjøme, Stavern, Larvik og Sandefjord ) i fra luften hvis noen ønsker det. :-) Alt vil være gratis, men hvis det blir flyvning så må jeg ha 19 personer, og det vil da koste kr 550,- pr pers. I så fall trenger jeg innen 1.juli å få påmelding til dette. Dette gjøres på epost til : stig-rh@online.no ( tlf: 95 71 46 61 )

Som Jimmi Fastback nevnte ( Trygve ) så kan vi når vi går lei av å være i hangaren cruise sammen til bryggen i Tønsberg eller Sandefjord og ta en kaffe :-)

Hvordan finne fram til Hangaren ? Ta av E-18 på avkjøringen før Torp, ( når dere kommer nord fra ) kjør mot retning Stokke Tassebekkveien 557, etter ca 2 - 3 kilometer går det en vei inn til høyre ( etter at dere har sett nordenden av flyplassen, og en del innflyvningslys ) følg denne igjennom en port, ca 1000 meter, kommer ett lite skilt ( står på venstre side og peker inn til høyre med teksten Hangar, følg godt med )

Spørsmål, ring, send mail eller still spørsmål her. Håper at dere har lyst til å komme. Jeg tror det blir en fin ramme med nydelige Mustanger og Dakota :-)

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Jeg er med!

Post Reply