Min førstegangs amcar.

Velkommen! Her kan du fortelle litt om deg selv og din Mustang-interesse!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Daniel-H
Curious
Curious

Min førstegangs amcar.

Post by Daniel-H »

Hei, er en livsglad kar på 28år fra Karmøy i rogaland, lever livet som det er
og tar ellers hverdagen med et smil, intresserer meg for bil, motor, xbox, webkoding og design ++

Kjøpte nylig min første amcar for noen uker tilbake, da sto valget egentlig utfra en Chevrolet Caprice
i første omgang da jeg liker godt disse klassikerene, men selvfølgelig så måtte jeg ''bare'' bla litt videre
og dypere i listene på finn av ren nysgjerrighet helt til mustangen dukket opp, da var jeg solgt :lol:
Så da dobblet prisen seg fort i grunn, og kjerringa vedsiden av svettet bare enda mer, men etter litt
god snakk og litt forhandlinger om at hun kunne pusse opp på sitt vis og ta seg ut, ga hun etter og bilen blei rimelig
kjapt hentet noen dager etterpå, så da endte jeg opp med en 65' Mustang 289cid HT som jeg er veldig fornøyd med.

Selv er jeg veldig gammeldags og synes disse klassikerene skal være mest mulig urørt, så målet og planene
mine med bilen er å holde den mest mulig orginal, uten å fiksere for mye med den når det kommer til styling og slikt.
Bilen er ikke 100%, men det kan en vel heller ikke forvente så mye ut fra 110.000,- bil, så her trengs det hel lakkering
da det er en del steinsprut og hjemmelakkering på den fra tidligere er det til å merkes på lakken, bilen skal få en liten
facelift på sikt med ekstra lykter, gt stripes og fornying av nesten alt chrome på den, da dette har litt slitasje.
Ellers innvendig har den flett nytt heldekket gulvteppe og så gode som nye seter i delux utgaven, så hele bilen innvendig er all black :)

Ellers om bilen, så har den stått i arizona sine tidligere år, førstgangs reg. i norge 2010, kun sommerkjørt og garasje lagret.
Det er blitt byttet ut litt i motor, kvassere kamaksel, nyere type edelbrock forgasser, og fornyet lednings nett + litt til..

Skal me tiden få registrert meg inn i medlemsskap hos Norsk Mustang Club, men må avvente litt da jeg mangler litt
opplysninger av plate/karroseri nr osv... om bilen da den for tiden står på karroseri verksted for reperasjon og lakkering.
1965' Ford Mustang 289cid HT

Daniel-H
Curious
Curious

Re: Min førstegangs amcar.

Post by Daniel-H »

Her er bilder av den foresten :)
Attachments
1.jpg
2.jpg
9.jpg
4.jpg

Elwaro
Interested
Interested

Post by Elwaro »

Gratulerer med fin bil. Litt nysgjerrig ang. lakkeringen; har du plukket ned bilen selv før lakkering? Hvor mye må du betale for en hellakkering? Spør siden jeg selv vurderer det samme.

Daniel-H
Curious
Curious

Post by Daniel-H »

Takker og bukker for det.
Den er ikke på hel lakkering akuratt nå, har byttet nytt valance panel framme og bak som skal lakkeres.
Men jeg forhørte meg en plass ang. hel lakkering, han snakket om rundt 40-50 tusen måtte jeg regne med,
dette var pris for slik den var uten å forberede den på noe vis, synes det hørtes litt dyrt ut jeg da men?
i såfall må en bare ta runden rundt å forhøre om priser, noe eksakt pris har jeg ikke å gi deg men :)

Elwaro
Interested
Interested

Post by Elwaro »

Daniel-H wrote:Takker og bukker for det.
Den er ikke på hel lakkering akuratt nå, har byttet nytt valance panel framme og bak som skal lakkeres.
Men jeg forhørte meg en plass ang. hel lakkering, han snakket om rundt 40-50 tusen måtte jeg regne med,
dette var pris for slik den var uten å forberede den på noe vis, synes det hørtes litt dyrt ut jeg da men?
i såfall må en bare ta runden rundt å forhøre om priser, noe eksakt pris har jeg ikke å gi deg men :)

Rundt 50' er vel det jeg har hørt også og da har jeg forstått at jeg må plukke ren bilen. Svindyrt med andre ord. Jeg avventer derfor foreløpig.

Daniel-H
Curious
Curious

Post by Daniel-H »

Må nok avvente litt jeg også, da dette ikke er første prioritert.
blir nok en mer slutt finish på bilen før den kan bli ''utstillings'' bil,
slik den er nå, viser jeg den ikke frem på treff osv, blir mer for kose
kjøringen sin del, da den har litt kosmetiske skavanker, hehe.

Daniel-H
Curious
Curious

Post by Daniel-H »

Flott bil du også hadde, likte fargen godt, orginal farge? har du innlegg med bilder du kan linke til?

Elwaro
Interested
Interested

Post by Elwaro »

Original farge. Nei, har ikke lagt ut bilder her inne. Vet ikke hvordan jeg gjør det, heller.

Daniel-H
Curious
Curious

Post by Daniel-H »

Når du skriver vanlig innlegg i tekst boksen, er det en boks lengre nede (laste opp vedlegg),
der du trykker (velg fil) så velger du bilde, og deretter trykker du last opp fil, til slutt ok for å poste innlegg m/bilde.

Ok :) er orginal farge denne også, silver smoke grey heter den, bildene bedrar litt, den er mer mørke koksgrå met.

Elwaro
Interested
Interested

Post by Elwaro »

Daniel-H wrote:Når du skriver vanlig innlegg i tekst boksen, er det en boks lengre nede (laste opp vedlegg),
der du trykker (velg fil) så velger du bilde, og deretter trykker du last opp fil, til slutt ok for å poste innlegg m/bilde.

Ok :) er orginal farge denne også, silver smoke grey heter den, bildene bedrar litt, den er mer mørke koksgrå met.

Okey, prøvde men fikk til svar at fila var for stor :shock:
Fin farge på bilen din forresten.

Daniel-H
Curious
Curious

Post by Daniel-H »

ok, ja er fornøyd med fargen, står i stil med huset iallefall da det er koksgrå farge,
har tenkt å beholde orginal fargen eller velge en annen orginal farge når den gang
kommer til hel lakkering, men huff ja kan nok tenke meg det blir dyrt, men er nok verdt det.

Elwaro
Interested
Interested

Post by Elwaro »

Må bilder som skal lastes opp og deles, hentes fra en ekstern leverandør eller kan man laste opp direkte fra egen harddisk?

Post Reply