Nytt medlem som kikker etter Mustang:)

Velkommen! Her kan du fortelle litt om deg selv og din Mustang-interesse!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Snurresprett
Curious
Curious

Nytt medlem som kikker etter Mustang:)

Post by Snurresprett »

Hei Hei,

Har etter mye frem og tilbake bestemt meg for og se meg om etter en Mustang, har lite kunnskap om bilene, og er mest opptatt av og ha en bil i god stand.
er ikke så opptatt av mtaching numbers og orginal, men at det er en bil som virker uten noe særlig rust og gamle kollisjonsskader.
til mitt budsjett så er det nok 56-68 HT biler som er av interesse, gjerne med litt tøffe hjul og noget ekstra:)
har kikket litt på denne på finn.no men er usikker på om dette er noe for en førstegangskjøper :http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=49430796
er det noen som har litt synspunkter? hva er fallgruvene på en slik bil?

Snurresprett
Curious
Curious

Re: Nytt medlem som kikker etter Mustang:)

Post by Snurresprett »

alle tilbakemeldinger og tips tas imot med takk;)

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Har sett bilen, men ikke studert den, så kan ikke utale meg nøyaktig om bilen
Men sjekk for vanlig mustang rust, nedkant av dører, cowl, rammevanger,dørk,torque box osv
sjekk med vann om den er tett framrute/bakrute/cowl.
vist bilen er ombygget bør du sjekke om dette er ført inn i vognkortet. da det ble nye regler i 2014 og nå sjekker dem at ombygginger er ført inn i vognkortet osv.
Hva med en NAF test?

selv synes jeg det er en meget fin pris i forhold til bindene.

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback »

Hei og velkommen.
Å finne den rette bilen kan ta tid, så gjør deg opp en mening om hva akkurat hva du vil ha og hva du ikke vil ha.
Når det gjelder biler som ligger på finn.no akkurat nå så må jeg pent be deg om å holde deg langt unna Y-503.
Var å så på den for 2 år siden da forrige eier skulle selge den. Og det var ikke et pent syn. Det er rust så og si over alt på bilen.
Oppussingen fant sted i USA i 2010 og på 4 år kan du enkelt se alle rustboblene osv osv.

Hvor mye er du villig til å legge i bilen?
Et godt tips er å kjøpe en bil som er pusset opp og strøken. Det koster mye mer å kjøpe en halvfin bil og bruke penger for å få den fin.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
Denne bilen virker veldig strøken og original, men er kanskje ikke akkurat hva du ser etter??

Lykke til!

Elwaro
Interested
Interested

Post by Elwaro »

Jeg har en 65 cab til salgs for kr 190.000.

Snurresprett
Curious
Curious

Post by Snurresprett »

Hei,

er usikker om ting er ført inn i vognkort, det skal jeg sjekke. hvordan stiller det seg med belter? her har selger satt inn andre belter.
jeg er på utkikk i 130-140.000 kr klassen, så utvalget er ikke fryktelig stort. er forberedt på og ikkehandle bil som er 100% strøken.
Men vil ha det viktigste på plass, og aller helst lite rust.
kikket litt på denne og: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
her har det dukket opp en del rustbobler, og jeg er redd det kan komme mye mer, bilen var total-renovert for noen år siden, utgangspunktet var ikke bra og jeg
er usikker på om grunnarbeidet er for dårlig.

ser også at det er kommet ut en 66mod http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
står at det er en GT..

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

resturert for 12 år siden. det er ganske lenge siden. kontra en nyresturert drive in lakkering fra USA som kan starte å boble før du har fått bilen hjem. så jeg tenker at etter 12 år er det ikke mye sjulte grunnarbeid feil på bilen? det burde liksom være kommet fram nå? Jeg kjenner ikke bilen. men vist du bor langt unna, kan jeg se på bilen for deg og ta noen ekstra bilder. Tar såklart ikke noe for det. så lenge selger er villig.

Når det gjelder den siste bilen. bør du høre etter dokumentasjon på at det er en ekte GT medlem med forum navn 429CJ kan kansje sitte på slike opplysninger. han har utrolig bra kontroll på mustanger i Norge

Snurresprett
Curious
Curious

Post by Snurresprett »

grogei wrote:resturert for 12 år siden. det er ganske lenge siden. kontra en nyresturert drive in lakkering fra USA som kan starte å boble før du har fått bilen hjem. så jeg tenker at etter 12 år er det ikke mye sjulte grunnarbeid feil på bilen? det burde liksom være kommet fram nå? Jeg kjenner ikke bilen. men vist du bor langt unna, kan jeg se på bilen for deg og ta noen ekstra bilder. Tar såklart ikke noe for det. så lenge selger er villig.

Når det gjelder den siste bilen. bør du høre etter dokumentasjon på at det er en ekte GT medlem med forum navn 429CJ kan kansje sitte på slike opplysninger. han har utrolig bra kontroll på mustanger i Norge

bor du i nærheten Grogrei? dersom det ikke hadde vært alt for mye problem så hadde jeg satt pris på en besiktigelse, betaler gjerne litt for det og.
ser han skriver at det mangler servobrems... den var planlagt ombygget til skiver..

usikker på om den siste der er en ekte gt..

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Inga problem. jeg skal til haugesund på Fredag og får en god del timer venting der oppe.
så vist du ringer å prater med han og hører om han har muligheten til å vise bilen en gang etter kl 12 og før kl 16.
så kan jeg besiktige bilen

Bare gi meg en lyd vist det er greit for han

du treffer meg på geirsverre@hotmail.com eller her inne
eller på fjøsboka under Geir Sverre.

Snurresprett
Curious
Curious

Post by Snurresprett »

stusser litt over at det sitter tre trinns kasse her;) ifølge eier som er en dame i Amcar klubben på Gjøvik så er den ekte..

66 convertible
Interested
Interested

Post by 66 convertible »

Før man kjøper en slik bil er det noen dokumerteringer eier bør legge frem.
1. litt historie om bilen. Bla.når og hvor fra den er importert. Restaureringer
2 opplysninger om rust. Når ble den sist lakkert, antirustbehandlet o.s.v
3. Win nr og doortagnr motor nr og gjerne gir og kardang nr om den selges som original
4. Bilder av understelll
5 opplysninger og dokumentasjon på evt ombygginger.
Når du får opplysniingene må du dekode alle nummerne.
Selv om du (og mange andre inkl meg selv) i utgangspunktet ikke ser etter en bil med sjeldne koder, så er det slik at det er flere potensielle kjøpere på en bil som i hovedsak fremstår i henhold til opplysningene på doortag. Som hovedregel kan vi si at det som var en kostbar utgave den gang også har høyere verdi i dag. Nesten halvpartn av bilene hadde sekser originalt. Nå er det nesten ingen. Det er ikke noe galt i å kjøpe en t-kode bil med en motor fra f.eks en V8 pickup, men vær klar over det og betal rett pris. Om fargen ikke er orignal så er den kanskje fra det originale fargekartet. Hvis ikke må du vurdere om en helt uoriginal farge er ok. Markedet vil normalt være smalere for en slik bil og den kan være litt mindre verdt. Uoriginnale ombygginger i form av diskrete forbedringer er som regel positivt, men mer spesielle saker vil redusere antall potensielle kjøpere og det bør du være oppmerksom på når du forhandler med selger. når du skal se på bilen bør du ikke være "forelsket". Da ender du opp med å kjøpe den uansett. Ha gjerne med det en som er mer nøytral og ha med en magnet. Hvis den ikke sitter på karosseriet så er det skjuLte skader som er dekket over. Vet ikke hvor du bor, men det er en klubbmedlem her i Ålesund som sier at han skal selge sin 67 modell Ht. Den bilen tror jeg er et godt kjøp i forhold til risiko for store reparasjoner. Send meg en PM om du vil vite mer. Lykke til
66 Mustang Convertible. Originalbil med noen forbedringer.

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Da har jeg besiktiget den svarte bilen.
Trenger en del rust sveising og full lakkering vist du ønsker en strøken bil.
fin å kjøre, allt lys og slikt fungerer,
Motor startet og gikk ok, rar ulyd av fordeler.
Innteriør gammelt og slitt og lukter gammel bil (men så er den jo også gammel) :-)
gode dekk.

første inntrykket er nok at det er en 60.000+ kr bil. kan sikkert få noe mere for bilen, for rart med det, enkelte betaler mye for en mustang. og jeg ville nok før kjøpt denne for 60.000+ kr en en rød nyresturert til 200 000kr men et fint utganspungt for dem som kan gjøre litt selv
eller bare ønsker seg en bil som er billig og ok bil, som man ikke trenger å være redd for. Ingen farlig rust og kjempe billige deler til disse bilene

dette er såklart kun min mening og andre ville såklart satt en annen pris. prisen er jo det den blir solgt for. så jeg kan bomme kraftig
men med dagens arbeidspris og lakk pris, så kan man ikke betale så mye for en sliten mustang kontra en strøken

Post Reply