Nytt medlem som kikker etter Mustang:)

Velkommen! Her kan du fortelle litt om deg selv og din Mustang-interesse!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Snurresprett
Curious
Curious

Re: Nytt medlem som kikker etter Mustang:)

Post by Snurresprett »

Mange takk for hjelpen Grogrei ;)
for en som ikke kan mye om mustang så er dette uverdelig, jeg tar og grubler litt på det.. for en lav pris er det mulig et godt kjøp, men selger vil som du har sett ha en god del mer. Mange takk for hjelpen :)

kaptein
Curious
Curious

Post by kaptein »

Jeg har gått den "lange" veien.

Var på jakt etter en '69 fastback, aktuelt med både import fra USA eller herfra.
Planen var å ha en som er OK stand som kunne være et rullende prosjekt.
Budsjett: maks 200k (da skulle den være bedre enn ok)

Det endte med en sliten '69 cab fra Hedmark som hadde stått siden 2002, som jeg til slutt ga 70.000,- for.
Bilen startet ikke, hadde fuel i olja, defekte toppakniger og hadde rust på de vanlige stedene, inkludert i indre bærebruer (HT og FB har ikke indre bærebruer).
Omfattende jobb å bytte disse.

Når man først begynner å plukke litt, ser man fort at det er plagsomt å ha nytt, og gammelt og rustent, om hverandre.
Bilen er nå strippet til jernet, blir sveiset opp på alle steder, nyoverhaling av motor, nytt skinninteriør, glass, ny cab++, alt blir nytt eller restaurert.
Sprekker som vanlig litt på budsjett, men bilen blir nesten som ny. Samler alle kvitteringer og dokumentasjon i en perm.

Min erfaring er at det er gøy å total restaurere dersom bilen har potensial og ikke alt for rusten, og du får en bil akkurat slik du vil ha den.
Dersom du skal ha en som bare er OK, baller det nok fort på seg for å få den slik du vil. Deler er forholdsvis rimelig, masse deler blir dyrt :)
En 100% strøken er nok vanskelig å finne til en fornuftig pris.
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

Snurresprett
Curious
Curious

Post by Snurresprett »

Hei,

ja.. hadda absolutt lyst til og gå den lange veien, men jeg har hverken sted eller tid.. så blir og finne noe som er i god stang og som jeg kan pusle med over tid.

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Snurresprett wrote:Hei,

ja.. hadda absolutt lyst til og gå den lange veien, men jeg har hverken sted eller tid.. så blir og finne noe som er i god stang og som jeg kan pusle med over tid.

Jeg vil fraråde deg på det sterkeste og kjøpe noe prosjekt, vist du mangler plass og tid. Jeg har vært land og strand og innspisert drømmer som har gått i grus, og stått i masse masse år. Skal man betale noen hjemme i norge til å jobbe for seg, bør man ha en tykk pengbok og finne folk med god peiling, er heller ikke det letteste. Ja det finnes billigere land som polen og litauen, men jeg har vært å innspisert minst 20 verksteder. Enkelte bra og mange langt i fra bra. Dem som var bra for 4 år siden er overarbeidet og blitt stormans galen.

Min anbefaling, kjøp en fin bil i god stand, som har vært flittig brukt. Som andre har brukt penger på oppgradering. Amcar salget har stoppet opp og du kan prute mye ;-)

kaptein
Curious
Curious

Post by kaptein »

HELT enig med grogei :D
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

Snurresprett
Curious
Curious

Post by Snurresprett »

ja, det er vel det jeg også resonnerer meg frem til ;) ha litt is i magen og se hva som havner på markedet..:)

Post Reply