Enda en ny fyr

Velkommen! Her kan du fortelle litt om deg selv og din Mustang-interesse!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
manbearpig
Curious
Curious

Enda en ny fyr

Post by manbearpig »

Hei,

Jeg heter Øyvind og bor i Stavanger-området. Siden jobben min er olje-relatert, føler jeg det er viktig å støtte bransjen med en bil som drikker mye bensin :D

Har vært sugen på Mustang en god stund, dvs noen år, og vurderer å gjøre alvor av det. Jeg tenker å kjøpe et oppussingsprosjekt i relativt nær fremtid, og begynne fra bunnen av.. mangler foreløpig plass til det, men tar en ting om gangen. Kunne tenkt meg en som ikke var helt ihjelrusta, men belager meg på litt sveising. 1967-1970, fastback eller hardtop, alt etter hvar som er tilgjengelig til hvilken pris osv.

Motor har jeg ikke tatt helt stilling til enda, men en original 302 eller 351 med diverse oppgraderinger er sikkert en bra start.

Så det fører meg rett på første spørsmålene: Hvordan skaffet dere opppussingsprosjektene ? Importere selv, eller kjøpt via mellomledd ?

Alle tips mottas med takk :D

krila
Interested
Interested

Re: Enda en ny fyr

Post by krila »

Hei
Beklager sent svar. Når det gjelder hvordan man skaffer objekter, så er det vel omtrent like mange måter som det er kjøperer. Tips. Blir alltid billigst i lengden å kjøpe en mest mulig komplett og hel bil. I best mulig stand.

Mvh
Kri

manbearpig
Curious
Curious

Re: Enda en ny fyr

Post by manbearpig »

Jepp, ingen tvil om at det er billigst å kjøpe en bil som er i god stand :)

Men, i utgangspunktet tenker jeg på dette som et hobby-prosjekt, og er villig til å hive i tid & penger i det.

Et problem er plass til å holde på, så jeg kikker på muligheter for å enten joine en av de lokale klubbene (Rogaland), eller gå sammen med andre (finnes diverse "kooperative" verksteder rundt forbi).

Post Reply