Pony parts Framsnakking

Snakk om ting som ikke passer inn i en av de andre kategoriene.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Aadalsbrug Mustang
Interested
Interested

Re: Pony parts Framsnakking

Post by Aadalsbrug Mustang »

Da det gjelder Pony parts og priser så man huske på noen ting.

Hvis man tenker på hva man selv forlanger av lønninger her i landet og hva alt annet koster så er dollar x 10 pluss moms helt greit syns nå jeg for at et firma skal overleve.

Dette er jo tross alt et firma i Norge som skal betale "norske" lønninger selv om mange sammenligner med priser dem ser i USA.

Tenk på alt annet vi betaler blodpriser for her i landet ikke bare innenfor bil, men som min bedre halvdel som har jobbet i klesbutikk der er påslaget på 3,5 gangen. Jeg selv jobber som selger i rør bransjen, så trenger kanskje ikke si så mye mer om det.

Vi burde vel heller være glade for at vi har et firma i Norge som besitter stor kunnskap om vår hobby bil og kan hjelpe da det kniper.

Det er jo uansett frivillig om man vil kjøpe der eller handle selv i USA.

thomass
Curious
Curious

Post by thomass »

Det er vel bare å føye seg inn i rekken av fornøyde kunder her.
Jeg setter pris på:
- Rask levering
- God peiling blant betjeningen (min erfaring, har aldri fått noe feil)

Ellers er jeg enig med Aadalsbrug Mustang og synes prisene er akseptable.

Elwaro
Interested
Interested

Post by Elwaro »

Aadalsbrug Mustang wrote:Da det gjelder Pony parts og priser så man huske på noen ting.

Hvis man tenker på hva man selv forlanger av lønninger her i landet og hva alt annet koster så er dollar x 10 pluss moms helt greit syns nå jeg for at et firma skal overleve.

Dette er jo tross alt et firma i Norge som skal betale "norske" lønninger selv om mange sammenligner med priser dem ser i USA.

Tenk på alt annet vi betaler blodpriser for her i landet ikke bare innenfor bil, men som min bedre halvdel som har jobbet i klesbutikk der er påslaget på 3,5 gangen. Jeg selv jobber som selger i rør bransjen, så trenger kanskje ikke si så mye mer om det.

Vi burde vel heller være glade for at vi har et firma i Norge som besitter stor kunnskap om vår hobby bil og kan hjelpe da det kniper.

Det er jo uansett frivillig om man vil kjøpe der eller handle selv i USA.

Det var vel ikke prisen som var hovedargumentet mot? Hvor tar du dette fra? Mener bestemt det var snakk om service,det gjelder i alle fall meg, og i et høykostland som Norge blir jo dette viktigere enn noe annet. Enhver får velge fritt, jeg foretrekker servicen jeg får fra nettbutikkene i USA.

jørn
Interested
Interested

Post by jørn »

har ikke dårlig erfaring med PP , men nettsidene er en katastrofe, og det samme gjelder alle Norske firmaer som selger deler til amcars.
Ikke mye priser og informasjon.
Er ikke spesialist på Mustang , så hadde vært greit med en god hjemmeside, når man skal bestille deler.
Ikke altid like lett å forklare hva man skal ha.
Hjemmesiden til vestfold Mustang var grei, men de er historie nå.(synd)
Mange part eller delenr. lett å finne det man skulle ha.
65 fastback

Rich
Curious
Curious

Post by Rich »

[quote="jørn"]har ikke dårlig erfaring med PP , men nettsidene er en katastrofe, og det samme gjelder alle Norske firmaer som selger deler til amcars.

Her er jeg helt enig med deg Jørn!

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Vist man ikke vet helt hva man skal ha. kan man bruke Jc ponyparts sine nettsider eller mustang unlimited. å referere til dem. det er som regel samme delene. :wink:

ponyparts i norge, er et lite firma og jeg regner med dem ikke ønsker å bruke masse masse tid og penger på å utvikle/oppdatere noe egen internett butikk.

http://www.mustangsunlimited.com/EM_Cat ... s00000.htm

http://www.mustangsunlimited.com/Default.asp

http://www.cjponyparts.com/

tom@madael.com
Interested
Interested

Post by tom@madael.com »

I følge dem selv er de Europas største på Mustangdeler, så når Vestfold mustang klarte å ha en ok hjemmeside, burde de også klare det. Men spørsmålet er om de ønsker det?
De er som kjent noen prateglade hyggelige gutter som sannsynligvis ønsker direkte kontakt med kundene, i stedet for å motta upersonlige bestillinger via nettet.
For min del er det :nice: for at noen faktisk gidder å drive butikk på "gamle" måten :D

Når det er sakt skal jeg ikke stikke under en stol at jeg godt kunne tenkt meg at PP investerer i en hjemmeside for de mest omsatte delene, så kan heller spesialbestillingene foretas i butikk, telefon eller på mail.

Når det gjelder pris så er det selvsagt mulighet for å få tak i billigere deler utenfor Norge, men akkurat det er vel ikke noe unikt for Mustang/Amcar deler! Alt (nesten) er billigere i utlandet! Men så er spørsmålet, hvor mange feilbestillinger kan du gjøre fra USA, før det faktisk hadde lønt seg å bestille delene av PP?
1966 HT - 5.0 EFI GT 40 Cobra
5 trinns Tremec
Edelbrock topper m. #24 dyser
JBA Headers
RRS tannstang
Griffin alu. radiator
17"x7" Billet Spesialities Vintec
Retrosound + Orion
http://amcar.madael.com

Fosen mustang
Curious
Curious

Post by Fosen mustang »

jørn wrote:har ikke dårlig erfaring med PP , men nettsidene er en katastrofe, og det samme gjelder alle Norske firmaer som selger deler til amcars.
Ikke mye priser og informasjon.
Er ikke spesialist på Mustang , så hadde vært greit med en god hjemmeside, når man skal bestille deler.
Ikke altid like lett å forklare hva man skal ha.
Hjemmesiden til vestfold Mustang var grei, men de er historie nå.(synd)
Mange part eller delenr. lett å finne det man skulle ha.

Helt enig Jørn. Jeg er ny i mustang ¨faget¨og vil gjerne vite va slags del jeg sitter og ser på nettsiden deres og ikke minst pris. Jeg personlig syntes det er greit og ha en norsk forhandler, der du kan evt ringe og si va du vil ha ut i fra informasjonen du har hentet ut i fra nettsiden. Men delene du sitter og ser på nettsiden til pp trenger ikke nødvendigvis og passe bilen din i det heletatt!. Dette er litt synd :(

1966 Mustang HT
Curious
Curious

Post by 1966 Mustang HT »

Var innom gutta på Ski i dag, alt jeg skulle ha lå på disken innen 2 minutter , og det jeg lurte på fikk jeg ett proft og grundig svar på. De kom også med gode forslag om hvordan jeg skulle gjøre ting å tang.
Når jeg spurte etter en spesifikk del, så foreslo de en del som var billigere enn den jeg hadde sett meg ut, DER vet jeg om mange andre firmaer som absolutt ikke hadde gjort det samme.
Nettsiden er ikke bra , men for min egen del er det mye bedre å kjøre 1.5 time å få akkurat det jeg skal ha, proff ekspertise er gull vært, er fort gjort å rote seg helt bort på en nettbutikk for meg som nybegynner :)- De skjønte helt sikkert at jeg var en nybegynner og de utnytter ikke meg på det. Det setter jeg kjempe stor pris på å skal garantert handle der igjen!
1966 Ford Mustang Fastback GT 289
Pål Skjelbred
Buskerud, Øvre Eiker
P.skjelbred@gmail.com
918 19 666

Post Reply