Forskjell på 302 og 351W, FMX og C6, både pris og teknisk.

Snakk om ting som ikke passer inn i en av de andre kategoriene.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Sparklabar
Curious
Curious
Posts: 13
Joined: Mon Apr 25, 2011 02:49
Location: Trondheim

Forskjell på 302 og 351W, FMX og C6, både pris og teknisk.

Post by Sparklabar »

Har et delvis hypotetisk spørsmål.

Forestill dere en 1969 Mach 1, med to forskjellige motor/girkasse oppsett.

Nr 1: en 68 utgave 302 motor med FMX girkasse

Nr 2: en 69 utgave 351 Windsor med C6 kasse.

Hva kan en regne med er ca prisforskjell på de versjonene? Originalt ville vel en 1969 Mach 1 kommet med 351W og FMX kasse, men har en litt spesiell situasjon her jeg ikke kan gå inn på før jeg har fått utrettet det rent juridisk.

Men om noen med litt mere erfaring med disse motorene/kassene kunne gitt meg ca prisforskjell ved kjøp/salg og hvor store de tekniske fordelene/ulempene med de er.
Og om posten min er litt forvirrende, spør gjerne.

På forhånd takk

kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

Re: Forskjell på 302 og 351W, FMX og C6, både pris og teknis

Post by kaptein »

hvor langt er et gjerde?

Det du spør om er i utgangspunktet umulig å svare på.
Motorer og girkasser er ofte i svært varierende stand.

Er de overhalt og oppgradert, vil verdien være en annen.

Etter min mening ville det være unaturlig å sette inn en '68 302 motor inn i en '69 Mach 1.
De fleste ville nok funnet en nyere motor og girkasse, men i gamle dager "tager man det man haver" :)

SL
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

Post Reply