Assistanse i nærheten av Bjørkelangen

Snakk om ting som ikke passer inn i en av de andre kategoriene.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
ragnarokk83
Curious
Curious

Assistanse i nærheten av Bjørkelangen

Post by ragnarokk83 »

Hei hei..

Jeg er helt ny når det kommer til å skru.
Jeg bar byttet en del deler, og startet mustangen igjen her i går. Den eksploderte ikke og jeg er i grunn ganske så fornøyd med det.
Men jeg har noen problemer som jeg ikke har fått helt taket på og heller ikke vet helt hvor jeg skal begynne.

Bensintilførselen er en ting. Om bilen har stått, om så bare noen timer, så er det ikke sjans å få startet den. Virker som om bensinen i rørene blir sugd tilbake igjen med en gang. har ny pumpe, nytt filter, og nye slanger fra pumpen og opp i forgasseren. Jeg ville tro at pumpa på en måte ville fungert som en tilbakeslagsventil og men det kan jo i grunn ikke være tilfellet.
Heller jeg litt bensin rett i forgasseren så fyrer den på første forsøk, og da går den fin av seg selv.
Skjønner ikke helt om det er forgasseren, eller problem med vakuum i tanken som er problemet. (eller andre ting, er som sagt helt grønn når det kommer til å skru)

Etter å ha byttet oljefilter, olje, bensinpumpe, tennplugger, og ledningen fra fordeler til tennplugger, og etter å ha sjekket at fordeleren så bra ut inni så er det et annet problem jeg ikke klarer å fikse heller.
Bilen står og går av seg selv i nøytral, men med en gang jeg setter den i drive, eller revers så kveler den. Dette er jo heller ikke noe man ønsker :P

Hvis det er en som føler at de kjenner kallet, og har lyst til å ta seg en tur til bjørkelangen, så står bilen min der ute. jeg er hjemme denne uken frem til og med lørdag
Hadde vært magisk om noen kunne ta seg en tur og ta en liten titt sammen med meg.

Nå regner jeg med at det kommer til å renne over i kommentarfeltet her av dugnadsånd og velvillige eksperter :D

289 motor
Edelbrock forgasser
C4 automatkasse

På forhånd takk takk :D

Christoffer

norway_t
Curious
Curious

Re: Assistanse i nærheten av Bjørkelangen

Post by norway_t »

vakum i tanken = forsøk å ta av tanklokket - så finner du ut om det er problemet
filter - har du lang nok slange forsøk å få tilførselsslangen OVER filteret (litt vanskelig å forklare) men slik at filteret ligger lavere enn tilførselen til filteret - da bør ikke bensinen renne tilbake.

er det bare når bilen er kald dette skjer - har du forsøkt å pompe etpar ganger på gassen før du vrir om starteren ?

PaleRider
Interested
Interested

Re: Assistanse i nærheten av Bjørkelangen

Post by PaleRider »

Foruten vakum i tanken kan det også være et problem at forgassern blir for varm. Dermed vil bensina koke og du må kjinne rundt motoren til du får pumpa opp ny bensin i flottørkammerne. En spacer eller en tykk isolatorpakning kan endre det.
-64 Fairlane 500

Post Reply