Lakkering

Snakk om ting som ikke passer inn i en av de andre kategoriene.

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Sveinmag
Curious
Curious

Lakkering

Post by Sveinmag »

Hei,

Er det noen som har en formening om hva det vil koste å sandblåse/lakkere et ribbet karosseri i Norge?

Tenker da også på underside, motorrom, innvendig, bagasjerom osv.
1967 Mustang Fastback

andersen106
Curious
Curious

Re: Lakkering

Post by andersen106 »

da tror jeg det lureste er å snakke med de som driver med det.

flere typer sand/glass/nøtteskall osv de kan blåse med. blir varmt. ting slår seg.
lakkering bare grunnes ?
Aztec gold 67 Fastback

JohnB
Enthusiast
Enthusiast

Post by JohnB »

Sveinmag wrote:Hei,

Er det noen som har en formening om hva det vil koste å sandblåse/lakkere et ribbet karosseri i Norge?

Tenker da også på underside, motorrom, innvendig, bagasjerom osv.

Sandblåsing generelt er for grovere konstruksjoner. Er svært få i Norge som kan sandblåse et bilkaroseri uten at det ser ut som bølgeblekk etterpå. Fikk sodablåst/ tørrisblåast min bil. Mye jobb og tidkrevende. Pris ca 25K.

Så skal det grunnes, sveises, rettes osv før de skal lakkes. Totalkostnaden blir fort høy ;-)

Kommer også an på hvor i landet du bor, og om det er noen i ditt nærområde som gjør en slik jobb. Hvis ikke, må du også legge til fraktkostnader.

Hvis du bor sydøst for Oslo, kan jeg anbefale en som KAN dette.

Om det er av interesse da!?

Mvh
John

Sveinmag
Curious
Curious

Post by Sveinmag »

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg kjenner ikke så godt til prosessen med omlakkering. Trodde det var normalt å sandblåse karosseriet først.

Mulig det holder å kun slipe litt på den gamle lakken, da denne fremstår som ok. Tanken var full lakkering.

Blir ikke aktuelt i nærmeste fremtid, da jeg trenger en garasje for å starte prosjektet.

Jeg bor i Oslo, så alt i Østlandsområdet er av interesse. Får heller komme tilbake til dette når jeg har kommet ordentlig i gang.
1967 Mustang Fastback

Post Reply