1969 GT M-code convertible

Ansvarlig for NMC's Mustang-register ønsker seg flere opplysninger. Det er først og fremst ønskelig med opplysninger fra doortag, en liten blikkeplate eller klistrelapp i bakkant på førerdør. Til gjengjeld kan vi være behjelpelige med å decode tagen, slik at du får et innblikk i hvordan bilen opprinnelig var bygd fra fabrikk. Vi kan også være behjelpelige med eierhistorikken her i Norge.

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
Janlon
Curious
Curious
Posts: 2
Joined: Sat Oct 01, 2011 09:56

1969 GT M-code convertible

Post by Janlon » Sun Oct 02, 2011 09:20

Hei
Har tatt inn en 69 GT convertible fra California med VIN 9RO3M173887
rptMain_492.pdf
(87.57 KiB) Downloaded 219 times
IMG_0812.jpg
[

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2669
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: 1969 GT M-code convertible

Post by 429CJ » Thu Oct 06, 2011 11:57

Hallo Jan Henrik.

Det så ut til å være en meget pen bil. Må jeg få lov til å både gratulere og takk for kjempeflott info :!: :D

Artig at det er en "Special Paint" bil også. Skal lure på hva slags farge den hadde opprinnelig.
Kos deg så mye du kan med bilen. Vi treffes nok på en dag. :D
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Janlon
Curious
Curious
Posts: 2
Joined: Sat Oct 01, 2011 09:56

Re: 1969 GT M-code convertible

Post by Janlon » Sun Oct 09, 2011 10:41

Heisann og takk for det
Vet du om det finnes flere av denne i Norge?,som sagt en GT M-code bil
hilsen
Jan H

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2669
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: 1969 GT M-code convertible

Post by 429CJ » Sun Oct 09, 2011 14:12

Jeg kjenner til totalt 6 GT-caber fra 1969. En H-kode, 4 M-koder og 1 S-kode.

Inntil vi fikk 30-års regelen her i Norge, var det bare 4 stk 69 caber her (ikke medberegnet 2 stk GT 350 Shelby caber).
2 av disse var faktisk solgt nye her, og det er 2 av de 4 M-kode GT'ene.

Idag kjenner jeg til 71 caber totalt (ikke inkl Shelby) i Norge, så en liten økning har det jo vært.... :D
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

User avatar
perø
Interested
Interested
Posts: 175
Joined: Thu Sep 06, 2007 21:21
Location: MOLDE

Re: 1969 GT M-code convertible

Post by perø » Sun Oct 09, 2011 16:54

429CJ wrote:Jeg kjenner til totalt 6 GT-caber fra 1969. En H-kode, 4 M-koder og 1 S-kode.

Inntil vi fikk 30-års regelen her i Norge, var det bare 4 stk 69 caber her (ikke medberegnet 2 stk GT 350 Shelby caber).
2 av disse var faktisk solgt nye her, og det er 2 av de 4 M-kode GT'ene.

Idag kjenner jeg til 71 caber totalt (ikke inkl Shelby) i Norge, så en liten økning har det jo vært.... :D



Hei Lars Petter,hva er det som skiller Gt fra f.eks en Mach 1,og finnes Gt utgaver av både ht,cab og sportsroof i 1969?
Ford Mustang Sherrod 500S 2008 FT54513
Chevrolet Corvette Pace Car 1998 ZZ 20863








Per

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2669
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: 1969 GT M-code convertible

Post by 429CJ » Sun Oct 09, 2011 17:01

perø wrote:
429CJ wrote:Jeg kjenner til totalt 6 GT-caber fra 1969. En H-kode, 4 M-koder og 1 S-kode.

Inntil vi fikk 30-års regelen her i Norge, var det bare 4 stk 69 caber her (ikke medberegnet 2 stk GT 350 Shelby caber).
2 av disse var faktisk solgt nye her, og det er 2 av de 4 M-kode GT'ene.

Idag kjenner jeg til 71 caber totalt (ikke inkl Shelby) i Norge, så en liten økning har det jo vært.... :D



Hei Lars Petter,hva er det som skiller Gt fra f.eks en Mach 1,og finnes Gt utgaver av både ht,cab og sportsroof i 1969?


GT fikk man på alle tre karosseri-varianter ja.
GT fikk man til alle V8'ere.
GT-pakken inneholdt:
-Dobbel eksos med krom endestykker
-Spesiell GT merking
-6" felger med F70x14 Wide-Oval WSW tires
-HD understell
-Lakkerte GT felger med krom felgringer
-Pop-up tanklokk.

På 390 og 428 fikk man også blanke ting i motorrommet som feks toppdeksler og lokket på luftfilterboksen.

Så egentlig så mye mer er det egentlig ikke.
Man fikk bla standard interiør om man ikke valgte noe annet.

Mach 1 i 1969 var jo i utgangspunktet godt utstyrt innvendig og med egen dekor utvendig.
Minste motor i Mach 1 i 1969 var jo en 351 med 2-ports forgasser.
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2182
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: 1969 GT M-code convertible

Post by mustang r-916 » Sun Oct 09, 2011 22:41

jan henrik lønstad wrote:Hei
Har tatt inn en 69 GT convertible fra California med VIN 9RO3M173887
rptMain_492.pdf
IMG_0812.jpg
[



kjempeflott bil :D ,gratulere =D> =D> denne er og senket,helt etter min smak :drool:

Post Reply