noen som vil hjelpe?

Ansvarlig for NMC's Mustang-register ønsker seg flere opplysninger. Det er først og fremst ønskelig med opplysninger fra doortag, en liten blikkeplate eller klistrelapp i bakkant på førerdør. Til gjengjeld kan vi være behjelpelige med å decode tagen, slik at du får et innblikk i hvordan bilen opprinnelig var bygd fra fabrikk. Vi kan også være behjelpelige med eierhistorikken her i Norge.

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
kimh
Curious
Curious

noen som vil hjelpe?

Post by kimh » Sun Feb 12, 2012 16:02

Hei! er ny på forumet her :) og lurte på om noen kunne kanskje hjulpet meg med de her tallene og bokstavene på mustangen min. ch.nr 9R02H181951
på doortagen sto det følgende BODY: 63C. COLOR: 65. TRIM: 3AA. DATE(?): 06F. D.S.O: 90. AXLE: 6. TRANS: 1. var hvertfall det jeg greide og se (den er noe slitt etter tagen var lakkert over og jeg måtte skrape den frem.
Kan man finne ut med denne info'en om det er en ekte mach1?? han som importerte den mente på at det var det, mens andre har i etterkant tvilt på dette..

Har hatt bilen siden jeg var 19år, så den har vært i mitt eie i 3år allerede :shock: . Og likevel så kan jeg utrolig lite om den egentlig :oops: . Ble uheldigvis mye og gjøre i jobb sammenheng etterfulgt av et år i kongens tjeneste etter kjøpet. Men denne sommeren skal den brukes og nytes! :D og forhåpentligvis oppgraderes litt etterhvert :wink: Jeg kjøpte den noen mnd etter den ble tatt inn til lanet og er første eier her (min far sto som første eier i vognkortet da men) reg. nr ble I-2069 og holder til Arendal. :)

T-K
Interested
Interested

Re: noen som vil hjelpe?

Post by T-K » Sun Feb 12, 2012 16:47

Warranty Number: 9R02H181951
Year: 9 1969

Plant: R San Jose, CA

Body Series: 02 SportsRoof

Engine: H 351 2v V8

Unit: 181951 181951

Miscellaneous Vehicle Data
Body: 63C SportsRoof, Mach 1, Deluxe Interior

Color: 65 Acapulco Blue Metallic w/Flat Black Hood

Trim: 3AA Black Vinyl and Black Knitted Vinyl, Mach 1 Luxury

Date: 06F June 06, 1969

D.S.O: 90 Export

Axle: 6 3.00:1, Conventional

Trans: 1 3-Speed Manual

http://www.mustangdecoder.com/cgi-bin/decoder.pl

429CJ
Fanatic
Fanatic

Post by 429CJ » Sun Feb 12, 2012 17:02

kimh wrote:Hei! er ny på forumet her :) og lurte på om noen kunne kanskje hjulpet meg med de her tallene og bokstavene på mustangen min. ch.nr 9R02H181951
på doortagen sto det følgende BODY: 63C. COLOR: 65. TRIM: 3AA. DATE(?): 06F. D.S.O: 90. AXLE: 6. TRANS: 1. var hvertfall det jeg greide og se (den er noe slitt etter tagen var lakkert over og jeg måtte skrape den frem.
Kan man finne ut med denne info'en om det er en ekte mach1?? han som importerte den mente på at det var det, mens andre har i etterkant tvilt på dette..

Har hatt bilen siden jeg var 19år, så den har vært i mitt eie i 3år allerede :shock: . Og likevel så kan jeg utrolig lite om den egentlig :oops: . Ble uheldigvis mye og gjøre i jobb sammenheng etterfulgt av et år i kongens tjeneste etter kjøpet. Men denne sommeren skal den brukes og nytes! :D og forhåpentligvis oppgraderes litt etterhvert :wink: Jeg kjøpte den noen mnd etter den ble tatt inn til lanet og er første eier her (min far sto som første eier i vognkortet da men) reg. nr ble I-2069 og holder til Arendal. :)

Velkommen på forumet skal du være, og tusen takk for glimrende info. Dette er noe av det jeg har manglet på denne bilen. :D
Joda, det er som T-K kom fram til her. Det er en ekte Mach 1. Det ser du ut av 63C på doortagen.
1969 er vanskelig, for 02 i VIN er felles for alle utgaver i sportsroof karosseriet (akkurat som 01 er det på hardtop karosseriet (HT/Grande)).
63A er Sportsroof med standard interiør
63B er Sportsroof med deluxe interiør
63C er Mach 1

Jeg ser at bilen din kom originalt med 3 trinns manuell girkasse. Sitter denne i enda :?:
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

kimh
Curious
Curious

Post by kimh » Sun Feb 12, 2012 17:23

Tusen takk for svar T-K! :) 429CJ: nei desverre, det står en 4trinns manuell i den nå. Litt kjedelig, for jeg trodde dette var orginalen, og vil veldig gjerne få bilen i topp orginal stand med årene. Men ville du anbefalt og byttet til en 3trinns igjen etterhvert? hva er best av de to? Men godt og vite at det er en orginal mach1 hvertfall:) men at den kalles mach1 er vel bare fordi det er litt mere luksuriøst interiør eller? bilen ble lakkert rett etter den kom til landet av han som tok den inn da den fikk transportskade, og da ble den lakkert i fargen Acapulco Blue med det svarte panseret. så dette er også den riktige fargen:) men uheldigvis er ikke jobben gjort helt bra, så den må taes på nytt med tiden. men men:)

kimh
Curious
Curious

Post by kimh » Sun Feb 12, 2012 17:34

her er den på vinterlagring hos min faste mekanikker:)
Attachments
2012-02-12 13.52.41-1.jpg
her er den på vinter lagring

morten larsen
Curious
Curious

Post by morten larsen » Sun Feb 12, 2012 21:23

gøy å se at det kommer flere fastback `er i nærmiljøet , hadde vert gildt å sett den =D>
morten larsen 70 fastback tlf 90980262

kimh
Curious
Curious

Post by kimh » Sun Feb 12, 2012 21:38

morten larsen wrote:gøy å se at det kommer flere fastback `er i nærmiljøet , hadde vert gildt å sett den =D>

så bra :) regner med du også har en fastback, siden du sier det på den måten? :D hvor i nærmiljøet er det du holder til?

morten larsen
Curious
Curious

Post by morten larsen » Sun Feb 12, 2012 21:48

stemmer :lol: har en 70 mod fastback .
holder til i tvedestrand...
morten larsen 70 fastback tlf 90980262

429CJ
Fanatic
Fanatic

Post by 429CJ » Sun Feb 12, 2012 21:54

kimh wrote:Tusen takk for svar T-K! :) 429CJ: nei desverre, det står en 4trinns manuell i den nå. Litt kjedelig, for jeg trodde dette var orginalen, og vil veldig gjerne få bilen i topp orginal stand med årene. Men ville du anbefalt og byttet til en 3trinns igjen etterhvert? hva er best av de to? Men godt og vite at det er en orginal mach1 hvertfall:) men at den kalles mach1 er vel bare fordi det er litt mere luksuriøst interiør eller? bilen ble lakkert rett etter den kom til landet av han som tok den inn da den fikk transportskade, og da ble den lakkert i fargen Acapulco Blue med det svarte panseret. så dette er også den riktige fargen:) men uheldigvis er ikke jobben gjort helt bra, så den må taes på nytt med tiden. men men:)

Tja, jeg vet ikke helt om jeg vil si dessverre jeg..... En ting er å bytte fra automat til manuell eller omvendt, men når du bare plusser på med ett ekstra gir så blir det ikke HELT den samme type bytte.
Ett alternativ er at om du kommer over en riktig type 3 trinns manuell, så kan du legge den på hylla for ettertiden. :D

Mach 1 hadde i 1969 en 351 Windsor motor og 3 trinns manuell som minste drivverk-valg.
Du fikk da også det påkostede interiøret, striper på utsiden av bilen, sort felt på panseret og litt kraftigere understell.
Det er sikkert noen som kan gå mer i detaljer om ønskelig, for jeg er på jobb og har ikke bøker foran meg akkurat nå.
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

kimh
Curious
Curious

Post by kimh » Sun Feb 12, 2012 22:07

morten larsen wrote:stemmer :lol: har en 70 mod fastback .
holder til i tvedestrand...

ikke lenger unna nei, da kan det jo være vi treffer på hverandre en gang :wink:

kimh
Curious
Curious

Post by kimh » Sun Feb 12, 2012 22:11

429CJ wrote:
kimh wrote:Tusen takk for svar T-K! :) 429CJ: nei desverre, det står en 4trinns manuell i den nå. Litt kjedelig, for jeg trodde dette var orginalen, og vil veldig gjerne få bilen i topp orginal stand med årene. Men ville du anbefalt og byttet til en 3trinns igjen etterhvert? hva er best av de to? Men godt og vite at det er en orginal mach1 hvertfall:) men at den kalles mach1 er vel bare fordi det er litt mere luksuriøst interiør eller? bilen ble lakkert rett etter den kom til landet av han som tok den inn da den fikk transportskade, og da ble den lakkert i fargen Acapulco Blue med det svarte panseret. så dette er også den riktige fargen:) men uheldigvis er ikke jobben gjort helt bra, så den må taes på nytt med tiden. men men:)

Tja, jeg vet ikke helt om jeg vil si dessverre jeg..... En ting er å bytte fra automat til manuell eller omvendt, men når du bare plusser på med ett ekstra gir så blir det ikke HELT den samme type bytte.
Ett alternativ er at om du kommer over en riktig type 3 trinns manuell, så kan du legge den på hylla for ettertiden. :D

Mach 1 hadde i 1969 en 351 Windsor motor og 3 trinns manuell som minste drivverk-valg.
Du fikk da også det påkostede interiøret, striper på utsiden av bilen, sort felt på panseret og litt kraftigere understell.
Det er sikkert noen som kan gå mer i detaljer om ønskelig, for jeg er på jobb og har ikke bøker foran meg akkurat nå.

hmm, da så.. lar den nok bare være som den er nå da:) og tusen takk for info'en, har lært litt av hvert i dag. det er en start hvertfall, på alt som er verdt og vite og kunne om disse bilene :D

Post Reply