1969 Mustang HT i Kirkenes

Ansvarlig for NMC's Mustang-register ønsker seg flere opplysninger. Det er først og fremst ønskelig med opplysninger fra doortag, en liten blikkeplate eller klistrelapp i bakkant på førerdør. Til gjengjeld kan vi være behjelpelige med å decode tagen, slik at du får et innblikk i hvordan bilen opprinnelig var bygd fra fabrikk. Vi kan også være behjelpelige med eierhistorikken her i Norge.

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
fastback1965
Curious
Curious

1969 Mustang HT i Kirkenes

Post by fastback1965 » Sat Jun 16, 2012 09:42

Er for tiden på jobb i Kirkenes, og har lagt merke til en 1969 Mustang HT som ragger rundt her oppe. I går fikk jeg endelig mulighet til å se nærmere på den, og oppdager da at det er min første bil det er snakk om! Jeg kjøpte denne Mustangen i Oslo i mai 1983, men krasjet den desverre i slutten av mai samme år... Den ble solgt videre til en ... Borch på Storslett, som blant annet byttet tak på bilen. Etter hva jeg har hørt så satte de på et tak fra en 69 Cougar, og bilen fikk dermed en original takluke (ikke Biltema-luke)! Senere vet jeg at den havnet et sted i Lyngen.

Registreringsnummeret er BC17...

Håper 429CJ kan være behjelpelig med historikk, og hvem som er eier av denne bilen i dag..?

Mvh. Frank Bendiktsen

429CJ
Fanatic
Fanatic

Re: 1969 Mustang HT i Kirkenes

Post by 429CJ » Sat Jun 16, 2012 10:16

fastback1965 wrote:Er for tiden på jobb i Kirkenes, og har lagt merke til en 1969 Mustang HT som ragger rundt her oppe. I går fikk jeg endelig mulighet til å se nærmere på den, og oppdager da at det er min første bil det er snakk om! Jeg kjøpte denne Mustangen i Oslo i mai 1983, men krasjet den desverre i slutten av mai samme år... Den ble solgt videre til en ... Borch på Storslett, som blant annet byttet tak på bilen. Etter hva jeg har hørt så satte de på et tak fra en 69 Cougar, og bilen fikk dermed en original takluke (ikke Biltema-luke)! Senere vet jeg at den havnet et sted i Lyngen.

Registreringsnummeret er BC17...

Håper 429CJ kan være behjelpelig med historikk, og hvem som er eier av denne bilen i dag..?

Mvh. Frank Bendiktsen

Hei Frank.

Ikke BC 17..., men BC 13... Sender deg PM jeg. :wink:
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Post Reply