VIN hjelp

Ansvarlig for NMC's Mustang-register ønsker seg flere opplysninger. Det er først og fremst ønskelig med opplysninger fra doortag, en liten blikkeplate eller klistrelapp i bakkant på førerdør. Til gjengjeld kan vi være behjelpelige med å decode tagen, slik at du får et innblikk i hvordan bilen opprinnelig var bygd fra fabrikk. Vi kan også være behjelpelige med eierhistorikken her i Norge.

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1400
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

VIN hjelp

Post by grogei » Fri Nov 11, 2011 19:09

Kan noen hjelpe meg med hva bil dette er orginalt

vin 8t01j167367

Må vel finne door tag, for farge og interiør?

1968 MUSTANG

FACTORY "J" CODE CAR = 302 4-BARREL


MOTOR:
302 BLOCK DATED AROUND 1976
BORED OUT 30 OVER
HIGHER COMPRESSION PISTONS (NOT SURE HOW MUCH I THINK AROUND 9 TO 1)
HYDRAULIC CAM (NOT SURE OF SPECS)
GT 40 HEADS WITH ROLLER BEARING ROCKER ARMS
EDELBROCK ALUMINUM INTAKE WITH 650 EDELBROCK CARBURETOR
K & N AIR FILTER
MSD IGNITION & DISTRIBUTOR
FLUID HARMONIC BALANCER
MARC BILLET ALUMINUM PULLEYS
CHROME ALTERNATOR
CHROME OIL PAN
CRC HIGH-PERFORMANCE (LIGHTWEIGHT) STARTER
CERAMIC HEADERS

TRANSMISSION:
C4 AUTOMATIC WITH SHIFT KIT & HIGH PERFORMANCE TORQUE CONVERTER

REAR END:
9" CURRIES POSITRACTRACTION WITH 370 GEARS. LESS THAN 500 MILES ON IT
ALUMINUM DRIVESHAFT
TRACTION BARS
SWAY BAR

EXHAUST SYSTEM:
FLOW MASTER MUFFLERS (3 STAGE)
2 1/2" EXHAUST PIPES
CHROME TIPS

INTERIOR:
DELUXE VINYL SEATS
DELUXE DASH BOARD WITH NEW DASH PAD
DELUXE DOOR PANEL WITH SPEAKERS AND LIGHTS
CONSOLE WITH DELUXE SHIFTER KNOB This was removed
NEW BULBS AND LENS FOR GAUGES
NEW HEAD LINER & SUN VISORS

MISCELLANEOUS ITEMS:
CHROME MONTE CARLO BAR AND FRONT FENDER BRACING (UNDER HOOD)
CHROME SHOCK TOWERS
NEW HEATER CORE BOX AND CABLES
REBUILT FRONT END
NEW RADIATOR (4 CORE)
FOG LIGHTS

WHEELS:
Front:
Rims - 16" Keystones, 8" Deep
BF Goodrich P215/60R15 93S M+S

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 743
Joined: Mon Nov 27, 2006 23:07
Location: Sunnmøring

Re: VIN hjelp

Post by Mr Fox » Fri Nov 11, 2011 19:34

8 er 1968
T bygd i Metuchen
01 hardtop
J 302 4v (4port gasser)
167367 produksjonsnr.

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2182
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: VIN hjelp

Post by mustang r-916 » Fri Nov 11, 2011 23:31

jøss,bygget på samme fabrikk som min HT =D>

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1400
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: VIN hjelp

Post by grogei » Sat Nov 12, 2011 07:28

mustang r-916 wrote:jøss,bygget på samme fabrikk som min HT =D>


Lover det bra? :roll: :D vet min har rust i framkant av dørk, ellers så den meget bra ut, til å være lakket for 8 år siden, men vi får se, når den er slipt plate rein.

Har også en skade på venstre framskjerm

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2669
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: VIN hjelp

Post by 429CJ » Sun Nov 13, 2011 17:02

grogei wrote:
mustang r-916 wrote:jøss,bygget på samme fabrikk som min HT =D>


Lover det bra? :roll: :D vet min har rust i framkant av dørk, ellers så den meget bra ut, til å være lakket for 8 år siden, men vi får se, når den er slipt plate rein.

Har også en skade på venstre framskjerm


Nei, en T i posisjon 2 tilsier fabrikken som lå i New Jersey. Den fabrikken foret markedet med biler fra nord-nordøst og ned til Florida.
På den kanten av landet er det alt fra "norskt" vær (sommer, regn, snø, salting osv...) til fuktigere luft jo lenger sør du kommer.

Jeg tror jeg tilgode å se en T-kode bil (sett bort fra originale eksport biler) som ikke har vært sveiset mer eller mindre i.

Få bilen sjekket NØYE :!: :!: :!: :!:
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1400
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: VIN hjelp

Post by grogei » Sun Nov 13, 2011 22:35

Helt enig med deg, det er nok den værste plassen å handle bil på.

Denne er nøye innspisert, heldigvis ikke masse tektyl som sjuler mye rust, men det er rust i dørk, framfor å bakfor stolene.
Men får se mere når man sliper den plate rein. lakken er 8 år gammel og inga blærer, så lover ganske bra.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1400
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: VIN hjelp

Post by grogei » Fri Apr 06, 2012 17:30

Sliter litt med den berønte VIN coden igjen
Kom noen regler i 1968 om at det sku være vin i frontruten? stemmer dette?

i så fall betyr det at det både skal være på venstre innerskjerm og i frontrute

Eller bare 1 av plassene

Kan bilen ha kun i front rute og ikke på venstre framskjerm.

Ble litt usikker hær.

User avatar
hmcs
Interested
Interested
Posts: 171
Joined: Tue Jun 14, 2011 09:57
Location: Skien

Re: VIN hjelp

Post by hmcs » Fri Apr 06, 2012 18:19

http://iml.jou.ufl.edu/projects/students/blommel/ ut fra denne siden så skal 68 ha VIN i frontrute og inneskjerm
X-69 Mustang HT
X-63 Oldsmobile 98
X-77 Camaro

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2669
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: VIN hjelp

Post by 429CJ » Fri Apr 06, 2012 18:41

grogei wrote:Sliter litt med den berønte VIN coden igjen
Kom noen regler i 1968 om at det sku være vin i frontruten? stemmer dette?

i så fall betyr det at det både skal være på venstre innerskjerm og i frontrute

Eller bare 1 av plassene

Kan bilen ha kun i front rute og ikke på venstre framskjerm.

Ble litt usikker hær.


I 1968 ble VIN kun synlig i frontruta på passasjersiden som det eneste året. Fra og med 1969 ble VIN flyttet over til førersiden.
Det er VIN slått inn på innerskjermen, men det er i 1968 ikke lagd utsparring i framskjermen for å vise dette. Nettopp pga at VIN ble flyttet opp til frontruten.
Så fra og med 1968 modeller og nyere må man få slått/risset inn VIN ett sted på unibodyen for å få dette godkjent hos tilsynet.
En annen mulighet spesielt om man har skjermene av, er å kappe litt i skjermen for å gjøre dette hakket slik at originalt VIN synes. Da slipper man å slå/risse inn på egen hånd.
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1400
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: VIN hjelp

Post by grogei » Fri Apr 06, 2012 21:00

Takker og bukker. da har jeg en plan :)

Post Reply