Title Sjekk USA

Ansvarlig for NMC's Mustang-register ønsker seg flere opplysninger. Det er først og fremst ønskelig med opplysninger fra doortag, en liten blikkeplate eller klistrelapp i bakkant på førerdør. Til gjengjeld kan vi være behjelpelige med å decode tagen, slik at du får et innblikk i hvordan bilen opprinnelig var bygd fra fabrikk. Vi kan også være behjelpelige med eierhistorikken her i Norge.

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
coiter
Site Admin
Site Admin

Title Sjekk USA

Post by coiter » Sun Jul 22, 2012 22:06

finnes der noen gode nationale sider som omhandler VIN sjekk som kan ta eldre modeller, rapporter en gjerne betaler for?

f.ex Carfax, 40 USD for en rapport, men dessverre kun fra 1981 og nyere.

Prøver å henter ut historien på bilen, men når tidligere eiere ikke svarer på henvendelser, så kompliserer den litt:(
67' Mustang Convertible
Http://mustang.kentho.biz
NMC #2039
---------------------------------

429CJ
Fanatic
Fanatic

Re: Title Sjekk USA

Post by 429CJ » Mon Jul 23, 2012 10:00

coiter wrote:finnes der noen gode nationale sider som omhandler VIN sjekk som kan ta eldre modeller, rapporter en gjerne betaler for?

f.ex Carfax, 40 USD for en rapport, men dessverre kun fra 1981 og nyere.

Prøver å henter ut historien på bilen, men når tidligere eiere ikke svarer på henvendelser, så kompliserer den litt:(

Har selv ikke funnet noen. Har vel heller ikke akkurat gått inn for å finne noe, men vet at det er problemer når man kommer på eldre enn 1981 ja.

Noen stater har kjempegod service og oversikt over hvor bilen har vært tidligere, mens andre stater ikke tar vare på noen ting.
Dessverre ikke noe felles nasjonalt system.
Det er godt kjent at tidligere eiere blir mye mer beskyttet i USA enn her i Norge.
Noe mange amerikanere er lei seg for, for de har selv lyst til å spore historikk på bilen sin.

Det er som du nå opplever at dersom tidligere eier(e) ikke svarer eller husker hvem de handlet av, så stopper infoen der.

Dersom noen har klart å spore opp historikk, er de hjertelig velkomne til å dele erfaringer her. :D
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter » Mon Jul 23, 2012 11:21

jau, jeg fikk title med eier som registrerte bilen i 1981. Fyren er nå 71 år gammel.
Men jeg har funnet både barn og barnebarn på facebook og prøvd å tatt kontakt der, men ingen vil svare:(

Men har både store gap mellom 67 og 81, og mellom 1981 og 2002.
Flere DMV kan du sende request for title info, men de forlanger "sjekker" som du sender sammen med ordren, og aksepterer ikke cash, så lite dilemma der.

Men burde nå klare å finne info fra 81 og nyere, men når en ikke har gode løsninger for å få kontakt med DMV uten å være bosatt der borte, så skaper det litt forviklinger.

har også tatt kontakt med 2 Mustang klubber der borte, både den hvor bilen originalt var registert, og der hvor jeg har Title info på, i håp om at noen av de har sympati for mine søk og er villig til å assistere litt:)
67' Mustang Convertible
NMC #2039

429CJ
Fanatic
Fanatic

Post by 429CJ » Mon Jul 23, 2012 13:38

coiter wrote:jau, jeg fikk title med eier som registrerte bilen i 1981. Fyren er nå 71 år gammel.
Men jeg har funnet både barn og barnebarn på facebook og prøvd å tatt kontakt der, men ingen vil svare:(

Men har både store gap mellom 67 og 81, og mellom 1981 og 2002.
Flere DMV kan du sende request for title info, men de forlanger "sjekker" som du sender sammen med ordren, og aksepterer ikke cash, så lite dilemma der.

Men burde nå klare å finne info fra 81 og nyere, men når en ikke har gode løsninger for å få kontakt med DMV uten å være bosatt der borte, så skaper det litt forviklinger.

har også tatt kontakt med 2 Mustang klubber der borte, både den hvor bilen originalt var registert, og der hvor jeg har Title info på, i håp om at noen av de har sympati for mine søk og er villig til å assistere litt:)

Jepp, som sagt så er det tungvint å søke på historikk i USA desverre.
Du får bare ha lykke til, og fortell gjerne hvordan dette går framover. :D

NMC#47

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter » Mon Jul 23, 2012 15:02

fikk faktisk respons fra Massachusetts DMV i dag, ikke dårlig. de krevde ingen "titler" før september 1972, så de har ingen info om bilens første eier, de har heller ingen historiske records om bilens rammenummer, så den forlot sannsynligvis staten Massachusetts før 1972.

Ingen hell med Carfax heller, de begynte ikke å registere VIn før 1981, så ikke noe info å hente derfra heller. (må si jeg liker facebook litt, enklere å få kontakt uten å måtte sende brev eller lignende)
67' Mustang Convertible
NMC #2039

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter » Tue Jul 24, 2012 23:42

Problemet mitt nå er at jeg stanger med New Jersey DMV. De har en title search form jeg kan fylle ut for å søke, men de forlanger 15 USD i "checks" for å utføre oppgaven.

Siden vi ikke har "checks", og de aksepterer ikke cash, så skulle en gjerne hatt noen der borte så kunne gjøre slike jobber for oss.
Fremdeles ingen respons fra tidligere eiere, så kan hende det blir en dead end på dette opplegget, er vel grense på hvor mye jeg kan plage disse familiene med mine undersøkelser.
67' Mustang Convertible
NMC #2039

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback » Wed Aug 15, 2012 22:03

Har noen forsøkt å benytte seg av http://www.vehiclehistory.gov?
Dette er en offentlig nettside som linker videre til andre som kan levere historikk.
Er usikker på hvordan det fungerer, så derfor er jeg på jakt etter andre som muligens har erfart dette.

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter » Thu Aug 16, 2012 10:32

funker ikke for gamle biler. sjekket med en av leverandørene tilknyttet systemet og de gikk bare tilbake til 1981.

En må gå mot eiere, og der har det stoppet for meg.

Har bare NJ DMV igjen jeg kan forsøke mot, men de forlanger en U.S Check for arbeidet, og sånt har jeg dessverre ikke
67' Mustang Convertible
NMC #2039

Jimi Fastback
Interested
Interested

Post by Jimi Fastback » Thu Aug 16, 2012 20:22

i CaliforHvordan kontakter du de lokale myndigehtene i USA? Telefon? e-post?
Skulle gjerne ha snakket med myndighetene angående min 67'er

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter » Fri Aug 17, 2012 06:57

bare søke i google med "dmv navnet på staten" så får du som regel opp websiden deres. men de vil som regel ikke opplyse om noe som helst før du har betalt for tjenestene.(derav mitt dilemma) :)
67' Mustang Convertible
NMC #2039

429CJ
Fanatic
Fanatic

Post by 429CJ » Fri Aug 17, 2012 10:03

Det er vel alltids "noen" som kan ha kjennskap til en amerikaner som kan hente ut opplysningene for dere :?:
Jeg vet det er flere her på forumet som sitter med bekjentskap i USA.

Nei, jeg er nok ikke en av dem..... :oops:

NMC#47

Post Reply