Nyinnkjøpt konebil

Ansvarlig for NMC's Mustang-register ønsker seg flere opplysninger. Det er først og fremst ønskelig med opplysninger fra doortag, en liten blikkeplate eller klistrelapp i bakkant på førerdør. Til gjengjeld kan vi være behjelpelige med å decode tagen, slik at du får et innblikk i hvordan bilen opprinnelig var bygd fra fabrikk. Vi kan også være behjelpelige med eierhistorikken her i Norge.

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
GLjr
Curious
Curious

Nyinnkjøpt konebil

Post by GLjr » Wed Sep 19, 2012 00:15

Ble fri for bil på tur ned til Hitra nå i høst for å levere en S600 jeg hadde kort tid i min eie og ble en heldig eier av en Mustang-66 før jeg dro hjem igjen. Tenkte at noe må jo kona ha noe å kjøre i når neste sommer kommer rundt hjørnet, om den nå kommer da. :wink: :D
Står merket i vognkortet som grønn av farge men finner uta doortag at den har farge symbol for Sauterne Gold metallic, ikke rart jeg undret meg over denne "grønnfargen" som jeg ikke fant.

Doortags nummer:
6R07C214540
65B Z 68A 11F 72 6 6

som viser en ekte Ponny bil mener jeg uten at jeg har så mye greie på dette m mustang, men denne fargen ble vel kanskje ikke levert på så altfor mange mustanger i 1966?

Eneste minuset m bilen er at man hører ikke lyd fra 289`n fremme, ja eller der bak siden det er montert single eksos anlegg på den men det har jeg tenkt å rette på iløpet av vinteren.

Litt uling i gearkassen hører jeg, er dette normalt eller er det tid for overhaling den sier/mener med denne ulingen?

Alltid godt å høre fra folk som forstår seg på motorer med 4 hjul. :D

Mvh
GL
Attachments
DSC01019.JPG
DSC01020.JPG
DSC01023.JPG

429CJ
Fanatic
Fanatic

Re: Nyinnkjøpt konebil

Post by 429CJ » Wed Sep 26, 2012 01:08

GLjr wrote:Ble fri for bil på tur ned til Hitra nå i høst for å levere en S600 jeg hadde kort tid i min eie og ble en heldig eier av en Mustang-66 før jeg dro hjem igjen. Tenkte at noe må jo kona ha noe å kjøre i når neste sommer kommer rundt hjørnet, om den nå kommer da. :wink: :D
Står merket i vognkortet som grønn av farge men finner uta doortag at den har farge symbol for Sauterne Gold metallic, ikke rart jeg undret meg over denne "grønnfargen" som jeg ikke fant.

Doortags nummer:
6R07C214540
65B Z 68A 11F 72 6 6

som viser en ekte Ponny bil mener jeg uten at jeg har så mye greie på dette m mustang, men denne fargen ble vel kanskje ikke levert på så altfor mange mustanger i 1966?

Eneste minuset m bilen er at man hører ikke lyd fra 289`n fremme, ja eller der bak siden det er montert single eksos anlegg på den men det har jeg tenkt å rette på iløpet av vinteren.

Litt uling i gearkassen hører jeg, er dette normalt eller er det tid for overhaling den sier/mener med denne ulingen?

Alltid godt å høre fra folk som forstår seg på motorer med 4 hjul. :D

Mvh
GL

Hallo og velkommen til oss med "ny" bil.
Tror du har fått tak i ett helt og bra eksemplar av arten der gitt.... :D
Joda, dette er en original Deluxe (pony) interiør bil.
Den fargekombinasjonen denne har, kjenner jeg (så langt) til på en cab, 2 fastbacker og 5 hardtoper i Norge. To av HT'ene har dog ikke denne fargen (eller i nærheten) idag.
Mekanisk overlater jeg til mer erfarne folk her inne.... :roll:
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Post Reply