Spore opp min fars gamle mustang

Ansvarlig for NMC's Mustang-register ønsker seg flere opplysninger. Det er først og fremst ønskelig med opplysninger fra doortag, en liten blikkeplate eller klistrelapp i bakkant på førerdør. Til gjengjeld kan vi være behjelpelige med å decode tagen, slik at du får et innblikk i hvordan bilen opprinnelig var bygd fra fabrikk. Vi kan også være behjelpelige med eierhistorikken her i Norge.

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
rainman1980
Curious
Curious

Spore opp min fars gamle mustang

Post by rainman1980 » Tue Mar 12, 2013 11:47

Hei..

Tenkte dette kanskje var rette plassen å be om hjelp til å finne en mustang min far solgte i 80/81, pga egenskapene på vinterføre og familieforøkelse. Om bilen fremdeles eksisterer eller ruller på norske veier aner jeg ikke, men har jo et ønske om å finne den, og om mulig kjøpe den "tilbake" Hadde jo vært en fin 60års gave til min far :D

Har lite bilder av bilen og et ufullstendig reg.nr. (vil ikke involvere min far på dette tidspungtet) Men lurer på om bilen er en 73' grande? Det er i hvertfall det nærmeste jeg har kommet ved hjelp av google..

Lagt ved to bilder, det siste er av reg nr. Kan bare lese sifferene, ikke bokstavene foran.. (??29909)
Håper noen kan hjelpe! Er i såfall evig taknemmelig :D

Mvh Raymond

Image2.jpg
Image2.jpg (56.09 KiB) Viewed 2536 times
IMAG0028_copy.jpg

429CJ
Fanatic
Fanatic

Re: Spore opp min fars gamle mustang

Post by 429CJ » Wed Mar 13, 2013 21:44

rainman1980 wrote:Hei..

Tenkte dette kanskje var rette plassen å be om hjelp til å finne en mustang min far solgte i 80/81, pga egenskapene på vinterføre og familieforøkelse. Om bilen fremdeles eksisterer eller ruller på norske veier aner jeg ikke, men har jo et ønske om å finne den, og om mulig kjøpe den "tilbake" Hadde jo vært en fin 60års gave til min far :D

Har lite bilder av bilen og et ufullstendig reg.nr. (vil ikke involvere min far på dette tidspungtet) Men lurer på om bilen er en 73' grande? Det er i hvertfall det nærmeste jeg har kommet ved hjelp av google..

Lagt ved to bilder, det siste er av reg nr. Kan bare lese sifferene, ikke bokstavene foran.. (??29909)
Håper noen kan hjelpe! Er i såfall evig taknemmelig :D

Mvh Raymond

DA 29909. 1971 Grande. Har vært på veien i mange år hos samme eier. Han har hatt den siden 1992. Bilen er i dag hvit og holder til på Lillestrøm hvis han ikke har flyttet. Den var originalt mørk grønn metallik (dark green met) med grønt Grande interiør. Sort vinyltak har den den dag idag. Det grønne interiøret også.
Kan jeg tippe på at din far heter Knut Ove?
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

rainman1980
Curious
Curious

Post by rainman1980 » Wed Mar 13, 2013 22:16

Takker og bukker! min far heter Knut Ove ja =D>

Samme eier siden 92 ja, da regner jeg med han sitter på den en stund til :wink: Vet du noe om antall eiere og hvor den har vært før og etter min far solgte den, regner ikke med min far var første eier. Regner med den er registrert første gang etter 1.april 71 siden den har to bokstaver på skiltet, var usikker på om det var en eller to bokstaver pga dårlig bilde..

Bilder er vel å håpe på for mye?

Men utrolig kjekt å høre at den fremdeles eksisterer og ruller rundt på veiene! :D

429CJ
Fanatic
Fanatic

Post by 429CJ » Wed Mar 13, 2013 23:14

rainman1980 wrote:Takker og bukker! min far heter Knut Ove ja =D>

Samme eier siden 92 ja, da regner jeg med han sitter på den en stund til :wink: Vet du noe om antall eiere og hvor den har vært før og etter min far solgte den, regner ikke med min far var første eier. Regner med den er registrert første gang etter 1.april 71 siden den har to bokstaver på skiltet, var usikker på om det var en eller to bokstaver pga dårlig bilde..

Bilder er vel å håpe på for mye?

Men utrolig kjekt å høre at den fremdeles eksisterer og ruller rundt på veiene! :D

:wink:
Skal sende deg litt i løpet av helgen når jeg kommer meg hjem fra jobb. 8)

NMC#47

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei » Thu Mar 14, 2013 06:50

smiler fra øre til øre, når jeg ser slikt. godt jobba =D>

429CJ
Fanatic
Fanatic

Post by 429CJ » Thu Mar 14, 2013 20:37

grogei wrote:smiler fra øre til øre, når jeg ser slikt. godt jobba =D>

Takker...
Alltid artig å gå i dybden med ting man interesserer seg for.... :D

NMC#47

rainman1980
Curious
Curious

Post by rainman1980 » Thu Mar 14, 2013 22:37

429CJ wrote: :wink:
Skal sende deg litt i løpet av helgen når jeg kommer meg hjem fra jobb. 8)

Takk for mail! :D Mye interessant der, overraskende mange eiere opp gjennom årene og vet ikke helt om jeg likte at den var blitt hvit, men det er jo ikke min bil :wink: Artig å se at han som kjøpte den av min far bor/bodde rett borti gata her, som for øvrig er langt fra der min far holdt til.. :) Svarer deg på mail!

grogei wrote:smiler fra øre til øre, når jeg ser slikt. godt jobba =D>

Ja smiler her i stuen og, begynner jeg å klappe får jeg kjeft, da samtlige unger ligger og sover :P Men det hadde vært på sin plass, godt jobbet! Flott at noen bruker tid på dette, viktig historie å ta vare på. Ny på forumet, men hvem vet, kanskje bil og klubbmedlemskap en vakker dag, lov og drømme! 8)

Post Reply