bremserør routing?

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

edward
Curious
Curious
Posts: 98
Joined: Sun Dec 18, 2011 20:18

bremserør routing?

Post by edward » Fri Jan 27, 2012 21:08

hei
jeg har kjøpt meg en 69 mustang coupe i deler som ejg driver å skal sette sammen igjenn, jeg sliter litt med bremsene forran... hvordan skal det routes i fra fordelingsblokka?det ser ikke ut som om det kan gå en til hvert hjul derifra... har noen bøker, men bildene der er ganske usle, noen som kan hjelpe?

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2051
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: bremserør routing?

Post by 70ht » Fri Jan 27, 2012 21:19

Hei. Har bare en skisse fra shop manual til min 70 mod. Men du får se om det er til noe hjelp.

Terje :)
Attachments
fordelingsblokk bremser m.jpg
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

edward
Curious
Curious
Posts: 98
Joined: Sun Dec 18, 2011 20:18

Re: bremserør routing?

Post by edward » Fri Jan 27, 2012 21:25

hjertelig takk, sitter det en fordeligsblokk forran og da? (i tillegg til denne hovedblokka) slik som det gjør bak? (i og med at det er bare en utgang for frontbremsene..... meget imponert over raskt svar btw!

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2051
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: bremserør routing?

Post by 70ht » Fri Jan 27, 2012 21:37

Denne blokka sitter på venstre inneskjermen rett på siden lit nedfor bremsepompa. Når du monterere bremserøret fra venstre framhjul så vil du se hvor den blir stående. Den er festet i noen av hullene i innerskjermen på 70 modellen i hvertfall.

Hurtighet. Ja jeg var inne på forumet da du skrev inn din melding. Var bare tida på å scane bilde fra boka det :)

Legger ved et bilde av innerskjermen min da jeg bytta den med festehullene til blokka avmerket.

Terje :)
Attachments
fordelingsventil bremser plassering.jpg
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

edward
Curious
Curious
Posts: 98
Joined: Sun Dec 18, 2011 20:18

Re: bremserør routing?

Post by edward » Fri Jan 27, 2012 21:52

tusen hjertelig, du vet ikke hva den blokka heter tilfeldigvis? ikke lett å montere noe som noen andre har demontert gitt.....

User avatar
valvmustang
Interested
Interested
Posts: 197
Joined: Sat Oct 01, 2005 23:02
Location: Stokkøya
Contact:

Re: bremserør routing?

Post by valvmustang » Fri Jan 27, 2012 22:04

Den kan hete: Brake Distribution Block

Noe slikt?
Tromler/tromler: http://www.ebay.com/itm/1968-1969-Musta ... 45feb19365

Skiver/tromler: http://www.ebay.com/itm/1968-1969-Musta ... 4ab35b5feb
Så lenge det står FORD i grillen er jeg ikke så nøye på hvilken bil jeg har
Right now: `65HT, 289 Twin Turbo 4spd MT - '01 F-250 6,8 V10 - `71 17m Turnier RS 2,8 - `93 Taurus GL 3,8 - NMC # 451

edward
Curious
Curious
Posts: 98
Joined: Sun Dec 18, 2011 20:18

Re: bremserør routing?

Post by edward » Fri Jan 27, 2012 22:13

ah, ja riktig,men det er den du scannet bildet av, det kjeg lurer på er hvordan jeg skal få bremserørene til hver av hjulbuene, i og med at det bare er en utgang for front brakes..... det er jo bare en utgang for rear brakes også, men der sitter det en fordelingskloss bak på bakakslingen, derfor lurte jeg på om det var noe lignende løsning forran.... mulig det er noe opplagt jeg overser her, hadde ikke hvert første gangen :) forøverig håper jeg å få ferdig bilen til våren, handlet unisteer rack and pinion i dag sammen med noe ac greier og slikt.... artig artig

User avatar
valvmustang
Interested
Interested
Posts: 197
Joined: Sat Oct 01, 2005 23:02
Location: Stokkøya
Contact:

Re: bremserør routing?

Post by valvmustang » Fri Jan 27, 2012 22:30

Den ene utgangen på hovedsylinderen går inn på en fordelingsblokk lik en av de jeg postet i forrige innlegg, blokken står på innerskermen rett ved siden av hovedsylinderen. Her er et bilde (uten hovedsylinder) som viser blokkens plassering og hvordan rørene er lagt:
AC5970.jpg
Last edited by valvmustang on Fri Jan 27, 2012 22:31, edited 1 time in total.
Så lenge det står FORD i grillen er jeg ikke så nøye på hvilken bil jeg har
Right now: `65HT, 289 Twin Turbo 4spd MT - '01 F-250 6,8 V10 - `71 17m Turnier RS 2,8 - `93 Taurus GL 3,8 - NMC # 451

fordmustang69
Interested
Interested
Posts: 234
Joined: Tue Jan 13, 2009 21:32
Location: Mogreina

Re: bremserør routing?

Post by fordmustang69 » Fri Jan 27, 2012 22:30

Hei
Jeg har gjorde dette fra scratch for noen år siden. Legger ved ett bilde hvordan det er fremme. Bremserøret til bak går under bilen. Er vel ikke noe facitsvar hvordan dette skal legges 100% men mine tidligere fester til dette går langs kanalen til girkassen. Går til bremseslangen som skal være festet over bakakslingen. Står ikke de gamle på bilen din?
Attachments
CIMG1591.jpg
Mvh
Rolf Møller

1969 Ford Mustang GT convertible
2002 Buell X1 Lightning
1990 Opel Corsa GSI Rallybil
2013 Ford Mondeo Premium
1985 Trabant 600

edward
Curious
Curious
Posts: 98
Joined: Sun Dec 18, 2011 20:18

Re: bremserør routing?

Post by edward » Fri Jan 27, 2012 22:38

bilen har hvert nedplukket og lakket, det er et prosjekt som aldri ble fullført av de to forrige eierene.... så nå sitter jeg med puslespillet, tusen takk skal du ha

edward
Curious
Curious
Posts: 98
Joined: Sun Dec 18, 2011 20:18

Re: bremserør routing?

Post by edward » Sat Jan 28, 2012 09:52

da stemmer dette da?

http://www.allfordmustangs.com/forums/a ... -valve.jpg

forran venstre side, ut rett frem, og forran haøyre ut på undersiden lengst frem...?

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2051
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: bremserør routing?

Post by 70ht » Sat Jan 28, 2012 17:17

Bytt om FL og inn rør du. Så blir det etter det som boka viser på 70 mod. Men det kan godt hende det kan stå slik også.
Men det kan føre til problemer for reduksjonsventilen som begrenser orginalt bremsene bak. Den sitter i denne fordelingsblokka og er styrt av inntrykket til framkretsen.

Ser på bildet at det på denne er ettermontert reduksjonsventil til bakbremsene.

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

Post Reply