Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

User avatar
sigheri
Interested
Interested
Posts: 289
Joined: Wed Apr 18, 2007 12:05
Location: Sandnessjøen

Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by sigheri » Wed Apr 27, 2011 21:12

Har utrolig lite klaringer i motorrommet.
Ser litt med gru på klaringen mellom hovedsylindern og venstre toppdeksel. Er så godt som ingen klaring....
Finnes det ulike typer? Noen som passer bedre når man har FE motor?
68 Ford Mustang HT -390FE/C6/9"detroitlocker

User avatar
JohnB
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1435
Joined: Mon Jan 03, 2005 22:56
Location: Moss

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by JohnB » Wed Apr 27, 2011 22:35

sigheri wrote:Har utrolig lite klaringer i motorrommet.
Ser litt med gru på klaringen mellom hovedsylindern og venstre toppdeksel. Er så godt som ingen klaring....
Finnes det ulike typer? Noen som passer bedre når man har FE motor?




Velkommen til FE verden. :? Trangt ja......Normalt er det sjelden mer en 5 mm klaring, hvis motorfestene er dårlige kan det være enda mindre :idea: Hvis du har orginale toppdeksel skal det gå bra [-o< Hvis du har uorginalt vippeverk kan det hende att du må ha høyere/uorginale toppdeksel og da tror jeg det blir problemer.


Har sett biler der toppdekselet har tatt borti hovedsylinderen, men når motoren startet vred den seg 1 mm fra :shock:

Mvh

JohnB

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2182
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by mustang r-916 » Wed Apr 27, 2011 23:14

JohnB wrote:
sigheri wrote:Har utrolig lite klaringer i motorrommet.
Ser litt med gru på klaringen mellom hovedsylindern og venstre toppdeksel. Er så godt som ingen klaring....
Finnes det ulike typer? Noen som passer bedre når man har FE motor?




Velkommen til FE verden. :? Trangt ja......Normalt er det sjelden mer en 5 mm klaring, hvis motorfestene er dårlige kan det være enda mindre :idea: Hvis du har orginale toppdeksel skal det gå bra [-o< Hvis du har uorginalt vippeverk kan det hende att du må ha høyere/uorginale toppdeksel og da tror jeg det blir problemer.


Har sett biler der toppdekselet har tatt borti hovedsylinderen, men når motoren startet vred den seg 1 mm fra :shock:

Mvh

JohnB




løsningen kan vær Ron Morisson motor fester...

User avatar
sigheri
Interested
Interested
Posts: 289
Joined: Wed Apr 18, 2007 12:05
Location: Sandnessjøen

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by sigheri » Thu Apr 28, 2011 06:13

Er de stivere eller bygger de anderledes?
68 Ford Mustang HT -390FE/C6/9"detroitlocker

User avatar
Corky67
Curious
Curious
Posts: 85
Joined: Mon Feb 23, 2009 20:50

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by Corky67 » Thu Apr 28, 2011 08:38

65 Mustang GT 350R Replica.

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2182
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by mustang r-916 » Thu Apr 28, 2011 16:35

sigheri wrote:Er de stivere eller bygger de anderledes?


du har mulihet til og justere motoren litt sideveis/fram/bakover,samt evt og senke den 12,5mm...fint vist det er trangt under panseret :shock:

User avatar
sigheri
Interested
Interested
Posts: 289
Joined: Wed Apr 18, 2007 12:05
Location: Sandnessjøen

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by sigheri » Thu Apr 28, 2011 19:16



Smarte greier, men er det kun til smallblock?
68 Ford Mustang HT -390FE/C6/9"detroitlocker

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2182
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by mustang r-916 » Thu Apr 28, 2011 22:02

sigheri wrote:


Smarte greier, men er det kun til smallblock?



ser faktisk slik ut...men det er vel bare og lage ny plater som motoren skal hvile på...gå inn på siden til Ron Morris...får kjøp dette i deler og,så kan du evt bare kjøpe det du kan bruke.....og da lage resten...jeg flytte min motor 4 mm med og lage litt større hull i motorfeste mot blokka....funka fint det...

User avatar
Corky67
Curious
Curious
Posts: 85
Joined: Mon Feb 23, 2009 20:50

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by Corky67 » Thu Apr 28, 2011 22:12

Du får til FE motoren også. Dei står litt ned på siden. Det står 1964-70 Ultra Super Duty Motor Mounts FE Big Block 390, 427. Du får justert litt med dei, men ikke så mye som Ron Morris sin type som kun er til small block.
65 Mustang GT 350R Replica.

User avatar
sigheri
Interested
Interested
Posts: 289
Joined: Wed Apr 18, 2007 12:05
Location: Sandnessjøen

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by sigheri » Mon Jun 13, 2011 21:49

Hvor selger dem slike "hydraboost" system som kan passe på min? /evnt noen andre tips til noe som forbedrer plassen mot toppdeksler?
Samt må ha meg nye calipre. Noen tips om hvor kjøpe som man vet at man får rett?
Har bremser fra Us Granada/thunderbird.
68 Ford Mustang HT -390FE/C6/9"detroitlocker

User avatar
mroed
Interested
Interested
Posts: 533
Joined: Wed Jan 28, 2009 01:23
Location: Trondheim

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by mroed » Tue Jun 14, 2011 02:45

Hos http://discbrakeswap.com/ finner du mye bra, og billig. Kjører selv med de originale Kelsey Hayes bremsene derifra, men om jeg ikke husker helt feil, så har de granada-delene også til fornuftige priser. Om du ikke finner enkeltdeler til salgs, er det bare å sende en mail, så fikser de det nok.
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

User avatar
Fastback69
Interested
Interested
Posts: 212
Joined: Wed Oct 27, 2004 00:05
Location: Mosjøen
Contact:

Re: Trangt for hovedsylinder og bremsekraft forsterker.

Post by Fastback69 » Fri Dec 23, 2011 00:39

http://www.hydratechbraking.com/

Har en Hydraboost derifra, og Paul gir den beste servicen jeg har vært borti.
1969 Ford Mustang Fastback

Post Reply