oppgraderte bremser til 79-86mod ?

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
k3nn37
Curious
Curious

oppgraderte bremser til 79-86mod ?

Post by k3nn37 »

hei.. jeg synes det er litt dårlig bremser på foxen min og skulle gjerne hatt noen oppgraderte som går inni 16" felg..

bilen min har 4hjulbolter og lageret i skiva.. finnes det ikke noe oppgraderingskitt i str 270-300mm til denne eller må jeg bygge om til 86-93mod nav og spindler fremme for å få vanlige skiver?

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast

Re: oppgraderte bremser til 79-86mod ?

Post by Mr Fox »

k3nn37 wrote:hei.. jeg synes det er litt dårlig bremser på foxen min og skulle gjerne hatt noen oppgraderte som går inni 16" felg..

bilen min har 4hjulbolter og lageret i skiva.. finnes det ikke noe oppgraderingskitt i str 270-300mm til denne eller må jeg bygge om til 86-93mod nav og spindler fremme for å få vanlige skiver?

Du har nok 10.06 skiver i dag, det går å få tak i beire bremseklosser og skiver til dette.
Men vil du ha større skiver så er det nok enklaste å bytte spindler, skiver og bremsekalipper til 87-93 som har 10.84 skiver.
Det er mykje større utvalg i klosser og skiver til desse årsmodellane.

Liaskar
Curious
Curious

Post by Liaskar »

k3nn37 wrote:hei.. jeg synes det er litt dårlig bremser på foxen min og skulle gjerne hatt noen oppgraderte som går inni 16" felg..

Hei

Jeg bygde om til 87-93 bremser og spindler for noen år siden, fungerer bra det med Hawk HPS klosser.
Men 87-93 skivene har fremdeles lageret integrert i selve skiva... så det er ikke så mye å gjøre med diameteren vist du vil oppgradere senere, alikavel så får du større utvalg i diverse skiver med huller og slisser i (vist du syns d ser tøft ut), klosser, bremseslanger og støtdempere.
87-93 spindler har smalere innfestning for støtdempere, så vist du vil bruke dine gamle dempere så må du lage deg en shim for at det skall passe.

Vist du har planer om å senke den kan det vere en fordel å gå for 87-93 dempere også, da får du ca 20mm ekstra fjøringsvei ved kompresjon.

Ønsker du større bremser og "vanlige" skiver må du bygge om til 94+ spindler å skiver, men da er det 5 bolt...

k3nn37
Curious
Curious

Post by k3nn37 »

så¨det finnes altså ingen muligheter for å få skikkelige skiver og beholde samme boltsirkelen? :suicide:

er det noen som vet om det går ann å sette et nav med 4bolt boltsirkel på de spindlene som nå sitter på bilen?
bruke navet fra feks sierra med samme boltsirkel?

Post Reply