Nye bremser til min 67

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
bjosoe3
Curious
Curious

Nye bremser til min 67

Post by bjosoe3 »

Hei Alle sammen :) Er det noe der ute som har noe tips om hvor og hva slags type bremser jeg bør kjøpe til min 67 fastback, jeg skal bytte fra rekke 6 til en noe å 70 mod 302 motor.
Bjørn.

66 convertible
Interested
Interested

Re: Nye bremser til min 67

Post by 66 convertible »

Du må skifte ut ALT av styring (inkludert rattstamme tror jeg) og bremser både foran og bak inkludert hele bakakselen med bladfjærer. Spiralfjærer må også skiftes. Støtdempere kan du beholde med det anbefales å skifte de også sammen med det meste av slitedeler foran.
Du bør vel kjøpe et av de ordinære ombygginssettene hvor skiver og det meste følger med. Til normalt bruk og i de fleste tilfeller har det ingen hensikt å kjøpe noe mer ekstremt. Evt kan du kjøpe billige og brukte spindler og skivebremser fra en amerikansk Granada fra syttitallet. Da må du evt ha egne ytre endeledd som er tilpasset disse, men det finnes hos de fleste leverandører. Ellers anbefaler jeg å bygge om til 2 krets og vurdere bremsekraftforsterker fra en nyere bil.
66 Mustang Convertible. Originalbil med noen forbedringer.

bjosoe3
Curious
Curious

Post by bjosoe3 »

Takk skal du ha :) da er det bare å begyne å lete etter deler :)

mroed
Interested
Interested

Post by mroed »

www.discbrakeswap.com har mye bra, veldig godt fornøyd med service ++ Det eneste negative derfra er at jeg fikk noen kina-lager som ikke varte så mange sesonger, men det er mulig at det ikke er de samme kina-lagrene på alle settene som selges?
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

Post Reply