.

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Vikan
Curious
Curious
Posts: 59
Joined: Mon Mar 13, 2006 12:21

.

Post by Vikan »

.
Last edited by Vikan on Tue Apr 22, 2014 17:45, edited 2 times in total.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Trøbbel. Hydraboost fra Hydratech ?

Post by grogei »

Har du vært inne å lest på tips og triks. http://hydratechbraking.com/braketech1.html

du skriver at du har problem med hydraboost og clutchen??????????? er du 100% sikker. jeg var ikke klar over at det fantes hydraboost clutch. trudde det kun var til bremsen??
Vacum? hydraboost er ikke det trykk, altså får du lekasje, så kommer det ut olje ?

Hvordan kjennes clutch pedalen ut, har du justering nede på slavesylinderen på gearkassa?


Hva system har du ?

Vikan
Curious
Curious
Posts: 59
Joined: Mon Mar 13, 2006 12:21

.

Post by Vikan »

.
Last edited by Vikan on Tue Apr 22, 2014 17:45, edited 2 times in total.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Trøbbel. Hydraboost fra Hydratech ?

Post by grogei »

Ja se om du finner et bilde.
99% sikker på at du ikke har noe vacum greier på dine bremser, for da hadde du ikke trengt Hydraboost
Hydraboost er en hydraulisk erstatning i stede for den gammle bremsekraftforsterkere. å den gikk på vacum, enten drevet fra en vacum pumpe eller fra innsug på motoren.


Men et bilde vil nok fortelle en god del :-)

Vikan
Curious
Curious
Posts: 59
Joined: Mon Mar 13, 2006 12:21

Re: Trøbbel. Hydraboost fra Hydratech ?

Post by Vikan »

Da var bilde på plass! Redigerte forrige innlegg litt :-P

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Trøbbel. Hydraboost fra Hydratech ?

Post by grogei »

du har 2 krets bremsesystem. med 2 kammer i beholderen.

er du sikker på at du har hydraulisk clutch?

ganske så normalt at clutch blir påvirket av turtall. ligger mellom motor og gear og kobler den ikke helt fri, vil bilen gå fram med økende turtall

Neste step blir nok å finne ut om du har hyd clutch, noen bruker samme beholder til bremseveske og hyd veske, men er egen hoved sylinder til clutch.

Vikan
Curious
Curious
Posts: 59
Joined: Mon Mar 13, 2006 12:21

.

Post by Vikan »

.
Last edited by Vikan on Tue Apr 22, 2014 17:45, edited 1 time in total.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Trøbbel. Hydraboost fra Hydratech ?

Post by grogei »

Ja 90% sikker på at det ikke er noe med selve Hydraboost systemet,

90% har egen beholder til clutch og noen henter clutch veske fra bremsebeholderen, men det klarer jeg desverre ikke å se på ditt bilde.

Du har et hoved kammer og et sekunder kammer, så høres normalt ut

Ja du må nok ta deg en litt nøye titt på systemet

Vikan
Curious
Curious
Posts: 59
Joined: Mon Mar 13, 2006 12:21

.

Post by Vikan »

.
Last edited by Vikan on Tue Apr 22, 2014 17:46, edited 1 time in total.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Trøbbel. Hydraboost fra Hydratech ?

Post by grogei »

Lufta du både framme og bak?

den stålhovedsylinderen, med innebygget beholder er som regel støpt i lag, så jeg skjønner ikke heilt hvordan dem kan ha klart å brukt det ene kammeret til brems og det andre til clutch

Hold oss oppdatert når du finner ut av det

Her ser du et bilde hvordan dem har gjort det
http://www.maliburacing.com/forum/viewt ... 5&t=116048

Men da har dem fremdeles 2 krets bremsesystem
Bilde nr 5

Trenger ikke være luft, kan være justeringen nede på kassen, eller justeringen på overføringen fra pedal til master sylinder som har flyttet på seg

Vikan
Curious
Curious
Posts: 59
Joined: Mon Mar 13, 2006 12:21

.

Post by Vikan »

.
Last edited by Vikan on Tue Apr 22, 2014 17:46, edited 1 time in total.

User avatar
Karmann
Interested
Interested
Posts: 337
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32
Location: Kongsberg

Re: Trøbbel. Hydraboost fra Hydratech ?

Post by Karmann »

Jeg monterte hydraboost fra Hydratech og hydraulisk clutch i min i fjor vinter. Det er to helt uavhengige system som ikke skal ha noe med hverandre å gjøre.
De to kammerne på hovedsylinderen går til hhv fram og bakbremser på Mustang. Hydr clutch har sin egen lille beholder.
Samtlige hovedsylindre jeg har vært borti i de 35 åra jeg har skrudd bil har vært slik.
Jeg kan ikke helt se for meg hvordan en av kammerne skal kunne brukes til clutch siden de har direkte forbindelse med hovedsylinderen. Det er sikkert mulig å gjenge opp et hull i siden på ene kammeret og deretter plugge forbindelsen ned til hovedpumpa men det virker ikke logisk. Det er jo ingen fornuftig grunn til å bruke en tokrets hovedsylinder i et enkrets bremsesytem bare for å ha eget kammer til clutchen.
På bildet ser du hvordan det ser ut hos meg. Clutch beholderen er til venstre i bildet på torpedoveggen
Attachments
2013-06-12-22.11.50.jpg
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

Post Reply