hoved sylinder forskjellige typer.

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1400
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

hoved sylinder forskjellige typer.

Post by grogei » Fri May 30, 2014 13:08

Ser litt ofte at kunder kommer innom med feile hoved sylindrer, når man kjøper hoved sylindrer. Bør man tenke på hva bore man ønsker, jo større dimensjon på bor i hovedsylinderen, jo mere bremsevæske leverer den. Dette har også mye å sei hvor dyp vandring man får på pedalen osv. Bildene er bare et eksempel fra garasjen, og er til 1966 mustang, samme gjelder alle biler.

User avatar
gibbon
Curious
Curious
Posts: 62
Joined: Wed Jan 23, 2013 21:34
Location: Oslo

Re: hoved sylinder forskjellige typer.

Post by gibbon » Fri Jun 06, 2014 06:45

Kanskje du har et forslag til dette da? Oppgradert 351w med lite sug. Kom fra Usa med vakumpumpe tilknyttet bremsekraftforsterker. Forrige eier oppgraderte til skivebremser bak, skiver foran var allerede i. Av en eller annen grunn ble aldri vakumpumpen tilkoblet igjen. Jeg kjøper bilen og merker at bremsene er langt fra gode. Går allikevel gjennom Eu-kontrollen. Jeg kobler til vakumpumpen og merker en forbedring, men klarer fremdeles ikke låse hjulene. Hva gjør jeg nå? Ny hovedbremsesylinder, større eller mindre? Noen sier at det er en 1" synder som er i uten at jeg har fått dette bekreftet enda. Noen forslag for å få supre bremser? Mvh Erik

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1400
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: hoved sylinder forskjellige typer.

Post by grogei » Fri Jun 06, 2014 08:36

gibbon wrote:Kanskje du har et forslag til dette da? Oppgradert 351w med lite sug. Kom fra Usa med vakumpumpe tilknyttet bremsekraftforsterker. Forrige eier oppgraderte til skivebremser bak, skiver foran var allerede i. Av en eller annen grunn ble aldri vakumpumpen tilkoblet igjen. Jeg kjøper bilen og merker at bremsene er langt fra gode. Går allikevel gjennom Eu-kontrollen. Jeg kobler til vakumpumpen og merker en forbedring, men klarer fremdeles ikke låse hjulene. Hva gjør jeg nå? Ny hovedbremsesylinder, større eller mindre? Noen sier at det er en 1" synder som er i uten at jeg har fått dette bekreftet enda. Noen forslag for å få supre bremser? Mvh Erik

Litt vanskelig uten å vite helt hva du har i dag. Mange montere liten 7" bremskraft forsterkergrunnet plassmangel. Da må den minst være dual system bremsekraftforsterker. Vet du hva bremsekraftforsterker du har i dag? har du plass til større? Hydrobooster leverer en pedal kraft som er 2-3 ganger bedre en god bremsekraftforsterker drevet av vacum. Montere du mindre bor på hovedsylinderen, får du mere kraft, men dypere pedal. Du kan sende meg noen bilder på geirsverre@hotmail.com så skal jeg se om jeg kjenner igjen dine deler. Du har et ganske vanlig problem, man oppgradere bilen, men resultatet er ofte litt dårligere en hva det burde være

Post Reply