Wilwood

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Karmann
Interested
Interested

Wilwood

Post by Karmann »

Har fått høre at det er masse trøbbel med Wilwood bremser?
Jeg vurderer et sett derfra men ble litt betenkt hvis det er slik at de lekker og er av dårlig kvalitet.
Er det noen som vil dele sine erfaringer?

Mvh
Morten
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

Fastback69
Interested
Interested

Re: Wilwood

Post by Fastback69 »

Har aldri hatt et problem med mine.
1969 Ford Mustang Fastback

sigheri
Interested
Interested

Post by sigheri »

Har tenkt på samme selv. For å eliminere det elendige håndbrekk mekanismen på US-granada bremsene...
68 Ford Mustang HT -390FE/C6/9"detroitlocker

Karmann
Interested
Interested

Post by Karmann »

Jeg hoppet i det og bestilte. Containeren kommer på onsdag så da har jeg de vel neste uke en gang. Kjøpte komplett sett foran og bak.
Noen av argumentene jeg hørte før jeg bestilte viste seg å ikke stemme i det hele tatt så jeg tok sjansen.
1. Wilwood har ikke støvkapper på stemplene så de får du aldri godkjent. Endel av kitene har ikke det men jeg kjøpte et som har det. På førstegangskontrollen stod jeg sammen med en som hadde montert digre Wilwood bremser, uten støvkapper. Han sklei rett igjennom og fikk de i vognkortet. De kommenterte til og med hvor gode bremser han hadde.
2. Wilwood øker sporvidden så mye at hjulene vil subbe. Mitt sett øker sporvidden 0mm bak og 2,3mm foran. Det syns jeg er akseptabelt. 2,3mm er ikke være eller ikke være for dekksubb på min bil ihvertfall.
3. Wilwood lekker. Dette har jeg naturlig nok ikke fått testet enda men jeg stiller meg tvilende til at dette er normalen. Da hadde de vært "out of business" for lengst tror jeg.
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

Post Reply