Er dette normal ?

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Rich
Curious
Curious

Er dette normal ?

Post by Rich »

Hei ! Når jeg trykker på bremsepedalen før jeg starter bilen siger pedalen ned en god del , Når jeg starter bilen er nesten det samme !
Merker når jeg er ute å cruser at det tar tid før bilen stanser når jeg bremser ! synes det er litt skummelt når man kjører med høy fart 90-110 kmt . føler meg utrygg . Hva kan dette være ?
setter pris på hjelp.
mvh Rich

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast

Re: Er dette normal ?

Post by Mr Fox »

Kva årsmodell ? har du trommelbremser ?
Går den rett fram når du bremser ?

Det kan vere luft i systemet eller lekkasje. har du sjekka nivå i hovedsylinder og eventuelt om nivået minker ?

Rich
Curious
Curious

Post by Rich »

Hei Mr Fox.
Glemte å skrive at jeg har skiver foran og trommel bak . Bilen er en Mustang 68 HT .

Når jeg bremser går bilen rett frem ja . men må nesten stå på bremsene når jeg har litt høyt fart som 80 - 110 kmt.
i dag tok jeg en test : trykket på pedalen 4-5 ganger og når pedalen ble hardt så startet jeg bilen og merket nesten ikke noe forskjell ,
pedalen sank litt ned bare , så slo jeg av motoren og pedalen kom litt opp igjen . aner ikke hva jeg bør gjøre :(
takk for svar forresten .
mvh. Richard

289
Interested
Interested

Post by 289 »

Har du justert bånd bak skikkelig? Selv om det er selvjusterende prøv dette. Lang vandring på bånd gir mere flytting av væske. Ta av hjul se om det er sletting under mansjettene på sylindrene. Hjelper ikke dette må du nok se på pumpa. Har du gamle slanger som ekspanderer ved trykk? Dersom du ikke har forsterker sammen med skiver må du ofte ha dregg med tau for å stoppe. Men det skal ikke være behov for å pumpe opp trykk.

Post Reply