Skivebremser, distribusjonsblokk og combo-valve

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

User avatar
mroed
Interested
Interested
Posts: 507
Joined: Wed Jan 28, 2009 01:23
Location: Trondheim

Re: Skivebremser, distribusjonsblokk og combo-valve

Post by mroed »

T-7 wrote:
Joys wrote:64,5-66 har en-krets bremser= no light..



Så på dei med en-krets system er det bare panikken i øynene til sjåføren som lyser, når han har trampet pedalen i bånn og bilen fortsetter uforstyrret videre :shock: [-o<


=D>

krila wrote:...
Det kan være litt sirkus å få til hvis den har sittet fast lenge i feil posisjon.
...

jeg så du skrev du begynte med mastersylinder, mulig jeg ikke oppfatter riktig, men regner med att den er byttet. ...


Sirkus ja,, tror det blir litt av et sirkus bare å få ut den blokken etter at bremsekraftforsterkeren kom på plass... Gruer meg litt til å fikse dette, er ikke bare og bare og legge om rørene nedi der :P
For øyeblikket lurer jeg på å bare ha det som det er nå, i hvert fall til sommeren. Brake-lyset har som sagt alltid lyst, men bremsene har fungert som de skal. Derfor tror og håper jeg at det stempelet sitter godt fast inni blokken. Har også justert bremsene nå, slik at bakbremsene akkurat ikke klarer å låse seg under test-nødbremsing

Mastersylinder er byttet ja ;)

Hvorfor vil man egentlig lufte lengst unna først?
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

User avatar
Smuggler
Curious
Curious
Posts: 48
Joined: Sat Feb 19, 2011 19:48

Re: Skivebremser, distribusjonsblokk og combo-valve

Post by Smuggler »

mroed wrote:
T-7 wrote:
Joys wrote:64,5-66 har en-krets bremser= no light..



Så på dei med en-krets system er det bare panikken i øynene til sjåføren som lyser, når han har trampet pedalen i bånn og bilen fortsetter uforstyrret videre :shock: [-o<


=D>

krila wrote:...
Det kan være litt sirkus å få til hvis den har sittet fast lenge i feil posisjon.
...

jeg så du skrev du begynte med mastersylinder, mulig jeg ikke oppfatter riktig, men regner med att den er byttet. ...


Sirkus ja,, tror det blir litt av et sirkus bare å få ut den blokken etter at bremsekraftforsterkeren kom på plass... Gruer meg litt til å fikse dette, er ikke bare og bare og legge om rørene nedi der :P
For øyeblikket lurer jeg på å bare ha det som det er nå, i hvert fall til sommeren. Brake-lyset har som sagt alltid lyst, men bremsene har fungert som de skal. Derfor tror og håper jeg at det stempelet sitter godt fast inni blokken. Har også justert bremsene nå, slik at bakbremsene akkurat ikke klarer å låse seg under test-nødbremsing

Mastersylinder er byttet ja ;)

Hvorfor vil man egentlig lufte lengst unna først?


Enkelt og greit fordi da får en ut evt luft i røra det, hadde en begynnt forann på korteste, kunne en risikert et bra resultat der, og endt opp med luft i røra bak.. Begyner en med høyre bakhjule...osv så ender en med lufte venstre forhjul, og null luft:-)

Post Reply