Henger på bremser foran.

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

seikemo
Interested
Interested

Re: Henger på bremser foran.

Post by seikemo »

Hei,

Skal nå montere på igjen hovedbremsesylineren og fordelingsboksen under.
Det står i repkittet til bremsesylinderen at denne kan / må luftes ute av bilen før den settes på plass.

Har sett flere metoder for dette på nettet. Men er det nødvendig? Og vil ikke det komme luft i den når man tar bort dette "luftesystemet" og skal kople til bremserørene?
Eller er det noen ventiler inni der hvor man kopler bremserørene til som gjør at det holder tett.....hvis dere skjønner......

Steinar
Ikke overvinn alle fristelser, det er ikke sikkert de kommer tilbake.

73 Mach1

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler

Post by mustang r-916 »

jeg gjorde ikke det,luftet på vanlig måtte...om mine bremser er nesten litt for bra...he he :shock:

mroed
Interested
Interested

Post by mroed »

Selv om sylinderen er full av væske, er det mye luft som kan fanges der, og for at du ikke skal pumpe all den luften ut i resten av systemet, kan det være lurt å lufte den i benk før montering i bil. Det kan til tider være snakk om veldig mye lufting før all luften er vekk, og dermed er det lettere (men dog ikke nødvendig) å lufte først.
Dette visste ikke jeg da jeg monterte min bremsekraftforsterker m/sylinder, men i min var det heldigvis ikke så mye - men jeg har lest om andre som har vært "uheldige" og må kjøre igjennom flere liter væske før all luften var vekke...
Last edited by mroed on Mon Oct 18, 2010 23:42, edited 1 time in total.
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

T-7
Interested
Interested

Post by T-7 »

@ seikemo, er nok lurest å lufte hoved sylinderen før montering, og der kommer ikke luft inn i systemet igjen når du tar av lufteslangene og monterer den i bilen, du kan være veldig heldig, slik som mustang r-916 var og få ut all luft ved å montere i bilen først, men der er veldig stor sjangs for at du kan slite veldig mye med å få luftet skikkelig systemet om du monterer hoved sylinderen uten å lufte den først
Trim to suit, Beat to fit, Paint to match

Ahhh there's nothing like the smell of high octane fuel and burning rubber in the afternoon

My Gallery

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler

Post by mustang r-916 »

det er nok det lureste ja,var heldig jeg... [-o<

edward
Curious
Curious

Post by edward »

Hei
jeg ser at dette er en hønngammal tråd, men er det noen som husker hvordan dette endte? jeg har samme problemet hos meg nå, begge frembremsene henger på (like mye på hver side ca) er det et membran i bremsepumpen som er kass?

67GT390
Interested
Interested

Post by 67GT390 »

Løsne begge lufteskruene på caliperne. Da vil eventuelle trykk som ligger på forsvinne.
Henger fortsatt bremsene, er et eller flere stempel mest sansynlig rustet fast inni calippen. Dette er helt normalt for biler som har vært lite i bruk.
Det er faktisk slik at du må skifte bremsevæske mye oftere på biler som brukes lite. For bremsevæsken "suger" til seg fuktighet.
Enkleste måten for å slippe dette, er å skifte til DOT 5. type bremsevæske. Denne er silikonbasert, og blander seg ikke med fuktighet. Den er utviklet for/av det Amerikanske forsvaret som hadde problemer med kjøretøy som stod lenge i deppo.

T-7
Interested
Interested

Post by T-7 »

67GT390 wrote:Løsne begge lufteskruene på caliperne. Da vil eventuelle trykk som ligger på forsvinne.
Henger fortsatt bremsene, er et eller flere stempel mest sansynlig rustet fast inni calippen. Dette er helt normalt for biler som har vært lite i bruk.
Det er faktisk slik at du må skifte bremsevæske mye oftere på biler som brukes lite. For bremsevæsken "suger" til seg fuktighet.
Enkleste måten for å slippe dette, er å skifte til DOT 5. type bremsevæske. Denne er silikonbasert, og blander seg ikke med fuktighet. Den er utviklet for/av det Amerikanske forsvaret som hadde problemer med kjøretøy som stod lenge i deppo.

Da bør en også bytte alle bremseslangene til slanger som tåler siliconbasert bremsevæske, for et problem som kan oppstå ved bare å bytte bremsevæsken, er at slangene sveller opp innvendig, og tetter slangene, slik at du enten ikke har bremser, eller at bremsene henger på
Trim to suit, Beat to fit, Paint to match

Ahhh there's nothing like the smell of high octane fuel and burning rubber in the afternoon

My Gallery

edward
Curious
Curious

Post by edward »

tipptopp, takker og bukker :)

67GT390
Interested
Interested

Post by 67GT390 »

T-7 wrote:Da bør en også bytte alle bremseslangene til slanger som tåler siliconbasert bremsevæske, for et problem som kan oppstå ved bare å bytte bremsevæsken, er at slangene sveller opp innvendig, og tetter slangene, slik at du enten ikke har bremser, eller at bremsene henger på

Er du sikker på dette? Slik jeg har forstått det, så er vanlig bremsevæske mye mer agressiv mot andre materialer en silikon. Silikon brukes jo for å bevare gummi og slanger. Har aldri sett noen spesialslanger i bruk for DOT 5 bremsevæske.
Om dette likevel skulle stemme, så er det ikke så mange slangene som må byttes. 3 stk. Og det tar 10 min. Og du har bremsevæske som holder i 30 år++

Post Reply