Identifisering av bremsekraftforsterker

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Fastforward
Curious
Curious
Posts: 88
Joined: Sat Nov 25, 2006 15:19
Location: Sola

Identifisering av bremsekraftforsterker

Post by Fastforward »

Hei,
skal bytte over til Hydraboost på min 69 for å oppgradere bremsene som nevnt i en tidligere tråd. Rundt 1970 så opererte Ford både med Midland og Bendix boostere. Hvordan kan jeg finne ut hva jeg har uten å demontere? Rodèn er offset på Midland men må jeg av med boosteren for å sjekke? Min 69 mener jeg har bremser og booster fra 1970 Mustang/Coughar. Må vite hva jeg har før jeg bestiller. Skal også kombinere dette med ny snekke fra Borgeson. Ser frem til litt mer moderne styring og bremser. Safety first :)

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 1882
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: Identifisering av bremsekraftforsterker

Post by mustang r-916 »

styresnekka fra borgeson bygger litt mer i høyden og bredden...har du større motor en 302 vill du slite med eksosen(headers)....det gjør jeg,det med bremskraftforsterkeren har jeg ikke så greie på.... :?

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2632
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: Identifisering av bremsekraftforsterker

Post by 429CJ »

Nå er det litt forskjell i størrelse på motorrom i en 67/68 til 69/70 da..... Selv om det ikke er mye, så kan det være nok til at ting blir LITT enklere....
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 1882
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: Identifisering av bremsekraftforsterker

Post by mustang r-916 »

ifølge Trym hos Pony Parts er det ikke det....uten at jeg kan bevise/mot bevise dette.....fikk fortalt dette i samenheng med Headers opplegget mitt...at dem hadde likt motorom.... :?

User avatar
JohnB
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1300
Joined: Mon Jan 03, 2005 22:56
Location: Moss

Re: Identifisering av bremsekraftforsterker

Post by JohnB »

429CJ wrote:Nå er det litt forskjell i størrelse på motorrom i en 67/68 til 69/70 da..... Selv om det ikke er mye, så kan det være nok til at ting blir LITT enklere....



Er vel bare detaljer :wink: Du fikk jo 390 i 67 :idea:

Ellers kan vel denne linken kansje være til nytte; http://forums.vintage-mustang.com/vinta ... stion.html

JohnB

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2632
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: Identifisering av bremsekraftforsterker

Post by 429CJ »

JohnB wrote:
429CJ wrote:Nå er det litt forskjell i størrelse på motorrom i en 67/68 til 69/70 da..... Selv om det ikke er mye, så kan det være nok til at ting blir LITT enklere....



Er vel bare detaljer :wink: Du fikk jo 390 i 67 :idea:

JohnB


Jepp. Nå har jeg vært så "heldig" å få være med å skifte tennplugger på FE i både 67 og 70 modell, og jeg syntes det var NOE bedre plass i 70'en. Kan jeg ha blitt lurt av toppdekslene da..... :?: :oops:
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

User avatar
JohnB
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1300
Joined: Mon Jan 03, 2005 22:56
Location: Moss

Re: Identifisering av bremsekraftforsterker

Post by JohnB »

429CJ wrote:
JohnB wrote:
429CJ wrote:Nå er det litt forskjell i størrelse på motorrom i en 67/68 til 69/70 da..... Selv om det ikke er mye, så kan det være nok til at ting blir LITT enklere....



Er vel bare detaljer :wink: Du fikk jo 390 i 67 :idea:

JohnB


Jepp. Nå har jeg vært så "heldig" å få være med å skifte tennplugger på FE i både 67 og 70 modell, og jeg syntes det var NOE bedre plass i 70'en. Kan jeg ha blitt lurt av toppdekslene da..... :?: :oops:



FE i 67-70 og plass, henger ikke sammen :shock:

JohnB

Post Reply