Bremseveske!

Bremse Spørsmål her

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
418boss
Curious
Curious

Bremseveske!

Post by 418boss »

Hei!
Holder på med bremsejobb, bytter til skiver foran, er det noen som har gått over til silikon bremseveske den opptar ikke vann, alså blir det ikke rust i systemet. Men gammel og ny (silikon veske) må ikke blandes.
Hilsen medl 1418.

bige
Enthusiast
Enthusiast

Re: Bremseveske!

Post by bige »

det NOEN pakninger som ikke liker silikonveske

418boss
Curious
Curious

Post by 418boss »

Hei!
Takk for svar, den kosta jo nesten 400. og lufteskruene satt ikke fast engang så da fortsetter vi med den gamle bremseveska. Bare være oppmerksom og jeg får jo bytta nå med bremsejobben.
God helg. Tor

70ht
Lifestyler
Lifestyler

Post by 70ht »

418boss wrote:Hei!
Holder på med bremsejobb, bytter til skiver foran, er det noen som har gått over til silikon bremseveske den opptar ikke vann, alså blir det ikke rust i systemet. Men gammel og ny (silikon veske) må ikke blandes.
Hilsen medl 1418.

Nettopp dette at den ikke opptar vann. Gjør at denne bremsevesken kan være farlig å bruke på systemer som ikke blir regelmessig drenert og utbyttet bremseveske på. Ved oppheting av denne bremsevesken med vannpærler i kan fororsake en eksplosjonsartet reaksjon. Å dette kan ødelegge bremsesystemet.
Silicon bremseveske er ikke anbefalt på vanlige gatebiler hvor det ikke bytes bremseveske på og ikke blir overgått bremsesystem regelmessig (Les etter løp).

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

418boss
Curious
Curious

Post by 418boss »

Hei !
Selv om det 25 år siden så har jeg 24 år som bilmekaniker så "husker" jo at det er viktig å bytte bremseveske, det er nå vedlikeholdet som gjør bilen god noe flesteparten ser ut til å glemme idag når en ser alle de som ikke har lysa engang i orden.
God mustang dag.

sigheri
Interested
Interested

Post by sigheri »

Er slik væske på bilen min - Om man skal gå tilbake til vanlig bremsevæske. Må man denere hele systemet flere ganger for å være sikker på at det ikke er noen rester, eller går det bra å blande litt?
68 Ford Mustang HT -390FE/C6/9"detroitlocker

Post Reply