Motor dør sakte ut etter sekunder

Har du et motor spørsmål? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

unhammer
Curious
Curious

Re: Motor dør sakte ut etter sekunder

Post by unhammer »

Demon forgasseren skal være ferdig justert, men jeg har gått over det jeg kan. Det eneste jeg er usikker på er Choken (Electric choke Vacuum Secondary). Men man skal vel bare kunne justere på "hjulet" denne enten den ene eller andre veien (løsner de 3 skruene først).

Innsuget ble tatt av og byttet pakning på i sommer (byttet ventil løfterne). Den startet som den skulle og gikk veldig bra etterpå. Brukte den kanskje 200 km så begynte den å fuske.
Den startet lett opp, men gikk bare 100-200 meter så stoppet den. Den startet rett opp igjen gikk 100-200 m osv.

Det var da jeg begynte med å bytte bensinpumpa, coil, forgasser osv.

Nå får jeg start på den, men den går altså på 300 rpm. Får ikke gitt mer gass (høyere rpm). Klarer å holde liv i den.
Kan det være lekkasje mellom innsug og topp? Eller er det bare gasseren som er helt på tryne?

Har skrudd ut skruen for bensinblandingen (2 stk. skruer på en Demon forgasser) 2 runder på hver side (burde holde i massevis). Flottør nivået er også justert.

Setter forresten STOR pris på hjelp/tipsene jeg får fra dere som svarer meg!! :-)
Ikveld blir det litt mekking før det er Oslo Maraton imorgen (aldri løpt maraton....)
65 HT Shelby GT 350 Restomod (302 borret 0.030, T5 Z kasse, skivebrems rundt om, ford 9”, 31 spline, posi with 3:70 gears)
X 67 HT

Ottesen
Enthusiast
Enthusiast

Post by Ottesen »

Hey :)

En gasser er aldri ferdig justert, iallefall visst den er ny. Den har bare en "grunnstilling". Demon gasseren
din har vel 4 justeringsskruer og ikke 2 ? Det er 2 på meteringblokka på primærsiden og 2 på sekundærsiden.
Nå blir det litt gjetting fra min side, men ser for meg at 2 runder ut på justeringsskruene blir litt for fet blanding
på tomgang for deg.

Først og fremst ville jeg:

1: Tatt av gasseren å sett at gass spjellene er riktig justert. Det er en lang "transfer" slot du vil se ved gass spjellene, av den lange
sloten skal spjellene være justert slik at den lange sloten blir en firkant ca.
Denne: Image

2: Testet å starte bilen med alle justeringsskruene feks 0,5 runde ut og feks 3 runder ut... Se om det er noe forskjell, om bilen går letter/høyere turtall/lukter
bensin osv osv.

3: Sjekke hva tenninga di faktisk er når bilen går på tomgang.

:)
82 Mustang Gt
308 med 280/290 kam,Trick flow tw170 topper, Scorpion rockers, Speed-Pro Hypereutectic stempler,Accel/Malloy tenning,
Quick fuel hr gasser/Weiand Stealth innsug, 8'8 osv osv

unhammer
Curious
Curious

Post by unhammer »

DEN VIRKER DEN VIRKER DEN VIRKER!!! :-)

Choken var problemet. Den åpnet aldri. Jeg løsnet og skrudde helt til høyre (altså helt åpne spjell). Den startet opp og gikk etterhvert ok. Tok frem tenningslampa og justerte litt, så gikk den supert!
Ja det er faktisk bare 2 justeringsskruer. ..går ennå på litt feit blanding, skal justere dette senere I kveld.

Tusen takk til dere som bidro...jeg er en skikkelig hobby mekaniker, men lærer mer for hver dag man har en am-car :-)
Kult at folk er så snare til å komme med forslag!
65 HT Shelby GT 350 Restomod (302 borret 0.030, T5 Z kasse, skivebrems rundt om, ford 9”, 31 spline, posi with 3:70 gears)
X 67 HT

unhammer
Curious
Curious

Post by unhammer »

Men det første problemene jeg hadde var nok med gasseren (holly 600 DP). Så hvis noen ytrenger en delegasser eller vil overhale en slik så har jeg en til salgs nå. Den er ca. 6 år gammel og ser nesten ubrukt ut. Kan sende bilde hvis noen er interresert.
X 67 HT

Ottesen
Enthusiast
Enthusiast

Post by Ottesen »

Woho ! Bra greier :)
82 Mustang Gt
308 med 280/290 kam,Trick flow tw170 topper, Scorpion rockers, Speed-Pro Hypereutectic stempler,Accel/Malloy tenning,
Quick fuel hr gasser/Weiand Stealth innsug, 8'8 osv osv

Post Reply