4,6 starter ikke

Har du et motor spørsmål? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

4,6 starter ikke

Post by Trondsundby »

Har byttet girkasse fra aut. til T56.
Har full strøm, men ikke et lite klikk engang fra starteren. Automaten hadde en kobling rundt girspaken. Antagelig for startsperre om girspaken ikke sto i P eller N.
Noen som kjenner til dette? At det er helt dødt ?

T-K
Interested
Interested
Posts: 396
Joined: Wed Sep 30, 2009 00:45

Re: 4,6 starter ikke

Post by T-K »

Har du "software" installert for manuell?...og korrekt ledningsnett etc? Mener disse krever computer oppsett for manuell sammen korrekt ledningsnett etc!


Hey, depending on what T56 you choose, you might get back some of first gear.

It's not a hard swap. You need the T56 cross member, manual pedal setup, possibly aftermarket quadrant/adjuster, cable (stick to oem cables), FW/PP/clutch. bolts, TOB and pilot bearings (IMO the ford tob sucks so i'd get a timken bearing). You can just shorten your drive shaft and use a hybrid U joint on the T56 slip yoke. (I forget the hybrid U joint part # but i should be able to find it). You need a manual trans harness as well. If you want to use the reverse lockout you will have to wire that. Several options like an rpm activated switch, wire to the brake lights or a separate switch. I just deleted it by taking the servo/solenoid off, removing the spring and plunger and re-installing the solenoid. Free and quick. I couldn't see bothering using it. You'd have to be a degenerate to accidentally stick it into rev shifting into 5th. Not that it could actually ever go in. I HAVE heard that the manual Mach1 computers do have the reverse lockout function in them so you might have that as an option. I dunno.

I'm pretty sure you can shut the auto features off with a tuner. I'm not sure how well it would run with an auto computer. I suspect you might just end up with a mil and possibly weird idle. I did the auto to 6 speed swap at the same time as the 4 valve swap so i cant really comment on that

Here is that tread http://www.mach1registry.org/forums/...light=t56+swap

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: 4,6 starter ikke

Post by Trondsundby »

Girkassa er tatt rett ut av en 03 Cobra, komplett med kabelstamme til eksos sensorer og clutchhus. Girstang og alt som behøves til en konvertering fra aut til manuell. Også alu mellomakselen for Cobra. Men nei, den har ikke vært remappet etter ombygging. Den har original Ecu med verdens dårligste piggyback påhengt. Bilen har ettermontert en Vortech kompressor, oppgraderte dyser og MSD tenning, BBK grenrør og dobbel maxflow eksos. Vannkjølt intercooler og K/N luftfilter. Kompressoren skal gires om så jeg får mer fart på propellen. Da må jeg antagelig til med et datasprut, så jeg kan kanskje ta tak i det med en gang, så får jeg mappet alt samtidig på en dynorulle. Da brukes vel ikke original Ecu uansett går jeg ut fra.

Trond

Roar J
Interested
Interested
Posts: 111
Joined: Fri Jun 24, 2005 10:54
Location: Fetsund

Re: 4,6 starter ikke

Post by Roar J »

Computeren må være mappet til manuell.
'68 HT

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: 4,6 starter ikke

Post by Trondsundby »

OK. Thanks

Da blir det bilhenger til dynorulla og nytt datasprut

Post Reply