351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Har du et motor spørsmål? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
User avatar
Thunderbird
Curious
Curious
Posts: 86
Joined: Fri Jun 10, 2011 16:49
Location: Kongsberg

351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by Thunderbird »

Er det noen som veit hva som gjør at hk antall er så forskjellig mellom dem ?
Hva kan gjøre med en 73 mod motor for å få samme utbytte som 70 mod ?
1970 mod har 300 Hp 4V
1973 mod har 246 Hp 4V
Mustang Cab 1973 351 Cleveland

Crazy Horse
Interested
Interested
Posts: 217
Joined: Sun Apr 05, 2009 09:44
Location: Haugesund

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by Crazy Horse »

komp kaaansje ?
1971 Ford Mustang Mach I 468c BBF (Crazy Horse)

User avatar
67GT390
Interested
Interested
Posts: 177
Joined: Sun Dec 16, 2007 09:56
Location: Orstad (Rogaland)

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by 67GT390 »


User avatar
Thunderbird
Curious
Curious
Posts: 86
Joined: Fri Jun 10, 2011 16:49
Location: Kongsberg

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by Thunderbird »

Google er fin :D bruker det mye jeg, men det hender det er noe ikke finner
Eller så har lært det meste om mustang på Google :D
Mustang Cab 1973 351 Cleveland

kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by kaptein »

Slakkere kam, lavere kompresjon, mindre utslipp for å imøtekomme utslippskravene som kom i 1968.

Med brattere kam, headers, alu innsug, og en generøs forgasser bør mye være gjort :)

Sjekk utfyllende info her:

http://pantera.infopop.cc/eve/forums/a/ ... 9921065156
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

User avatar
Thunderbird
Curious
Curious
Posts: 86
Joined: Fri Jun 10, 2011 16:49
Location: Kongsberg

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by Thunderbird »

Alu innsug og holley dobbelpumper forgasser sitter på motoren :) , det er en type innsug tel da air gap eller hva det heter som bygger mere i høyde men da blir det vel trangt til panseret :)
Mustang Cab 1973 351 Cleveland

kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by kaptein »

Det kan hende du har et Torker innsug. Dette gir deg noe lavere moment på lavt turtall. Edelbrock har eget 4V innsug tilpasset gatebruk som gir mere krutt på lavere turtall. Har lest at vakuum secondary på forgasser vil gi litt mer punch enn DP. Ikke testet selv.
Kam har nok mest å si.


Stian
69 mustang convertible
351c 4v
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

gudmundfroiland
Curious
Curious
Posts: 6
Joined: Sat Dec 09, 2006 15:33

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by gudmundfroiland »

1970 Cleveland hadde mer HK på grunn av høyere compresjon og annen camaksling. Høyere compresjon fikk den på grunn av andre topper med mindre forbrenningskammer. Det er og 2 forskjellige typer av topper. De som gir mest HK heter 4V å har veldig store porter å ventiler. De andre heter 2V . Hvis du ikke vet så kan du sjekke dine det skal stå et 4 tall i det ene hjørne på toppen. Du trenger ikke ta av deksel eller noe annet. Bar se på toppen ovenifra så skal du se et helt tydeligt 4 tall. Vet ikke om 2v toppene ahr 2 tall? Det er og noen som ble laget i Australia som er en blanding å er veldig populere da de har lite forbrenningskammer som gir høy comp. å så har de små kanaler som gir høy luftstrøming som gir bedre blanding å mere trøkk i motoren på lave turtall.

User avatar
bige
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 848
Joined: Tue Apr 24, 2007 10:14
Location: Tjøme

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by bige »

Kan bare svare for min 351c 2v - to venturi på gasseren - byttet etter mye samtaler med Mustang klubben i USA , innsug og gasser til Edelbrock . Og skal si det hjalp mye på kreftene OG FORBRUKET .

33roadster
Curious
Curious
Posts: 2
Joined: Sat Jun 22, 2013 15:25

Re: 351 Cleveland motor mellom 1970-1973 mod

Post by 33roadster »


Post Reply