Motor stopper

Har du et motor spørsmål? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

Motor stopper

Post by kaptein »

Hei,

har en 351c med Holley 3310-3 med vacuum sec. og FMX

Opplever at når jeg setter den i Drive eller revers så synker turtallet betraktelig og tilslutt stopper.
Mistenker også at motoren går litt for varm.

Har pakket om forgasseren og justert flottører (tilsynelatende)

Noen umiddelbare betraktninger?
Hva med tenning?

-Stian
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

User avatar
rg372
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 573
Joined: Mon Dec 05, 2005 20:52
Location: Sarpsborg

Re: Motor stopper

Post by rg372 »

Juster tomgangen ved driftsvarm motor med bilen i drive eller revers....
Tlf: 90888204
Mail: rg390@hotmail.com, evnt: ronny@sarpsborgmotor.no

kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

Re: Motor stopper

Post by kaptein »

Har forsøkt det, men når jeg da setter den i Park eller Neutral, stiger tomgangen til altfor høyt.
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

T-K
Interested
Interested
Posts: 396
Joined: Wed Sep 30, 2009 00:45

Re: Motor stopper

Post by T-K »

Tomgang og tomgangsskruene på gasser er riktig justert, tenning er i orden og den får tydligvis luft,gnist og fuel.:)

-Har du vakum lekkasje noen plass?
-Plugger og luftfilter er ok?

Min forrige 69 hadde samme problemet, justering av gasser, tenning, nytt luftfilter og plugger gjorde susen. Justerte samtidig bånda i kassen og ny olje/filter på kassen...inkl. converter.

Kan jo være converter også?...

kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

Re: Motor stopper

Post by kaptein »

Hei,
Har akkurat byttet olje og filter i kassa, men ikke justert noe på bånda. Convertern kjenner jeg ikke noe til, men den virker ok. Jeg mistenker at jeg må hive valley pan pakningen til fordel for fel-pro ( Har edelbrock 351c 4v innsug) er redd det er et vakum problem. Virker som den hopper over noen slag, og at den ikke har helt jevn tomgang. Har elektronisk tenning, nye plugger og nypakket Holley 3310-3.
Går som en rakett ellers.


Stian
69 mustang convertible
351c 4v
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

User avatar
70ht
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2003
Joined: Fri Dec 31, 2004 00:24
Location: Sandnessjøen
Contact:

Re: Motor stopper

Post by 70ht »

Ser du har Edelbrock 4v innsug. Har du 4v topper også?
Er dette oppsett som du nettopp har montert. Eller har det vært i bruk fra før på motoren?
Hvor stor er forgasseren og er den oppjustert siden du snakker om nypakket?

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

stianla
Curious
Curious
Posts: 2
Joined: Sun May 24, 2015 15:23

Re: Motor stopper

Post by stianla »

Hei, har 4v topper og dette har vært i bruk tidligere. Byttet fra valley pan til vanlig blå fel-pro pakning på innsuget. Har Holley 750 (3310-3). Den er ikke oppjustert, bytta alle pakninger og gummi, utenom dysene.


Stian
69 mustang convertible
351c 4v

User avatar
429CJ
Fanatic
Fanatic
Posts: 2632
Joined: Thu Oct 14, 2004 14:15
Location: Hønefoss

Re: Motor stopper

Post by 429CJ »

Valley-pan brukes kun ved bruk av originalt støpegods-innsug for å lede unna varme da det ikke går frostvæske i disse innsugene.
Ved bytte til alu-innsug avgir aluminiumet bedre kjøling så kun vanlig pakninger er påkrevet.
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

ragnarokk83
Curious
Curious
Posts: 12
Joined: Tue May 12, 2015 12:54
Location: oslo

Re: Motor stopper

Post by ragnarokk83 »

Jeg har eksakt samme problem på min 68 fastback med 289. akkuratt fått den så har ikke fått gjørt annet enn å hente den hjem enda. .kan ikke du gi meg en liten update på hvordan det går og om det løser seg ?

kaptein
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Wed Nov 13, 2013 08:41

Re: Motor stopper

Post by kaptein »

Oppdaterer tråden dersom jeg finner løsning :)
StianL
69 Convertible - 351c 4v - FMX- 9"
Porsgrunn

User avatar
rg372
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 573
Joined: Mon Dec 05, 2005 20:52
Location: Sarpsborg

Re: Motor stopper

Post by rg372 »

Bare et par skudd i blinde......

Er choke riktig montert/satt opp?
Ikke noen vacuum plugg som ikke er blendet eller montert på feil plass?
Er alle tennpluggledninger på riktig plass? (og dobbeltsjekka ;-) )
Om det er bremsekraftforsterker på bilen, prøv og ta av denne og plugge slangen for se om det er noen forandring....har vært borti at defekte lage trøbbel....
Tlf: 90888204
Mail: rg390@hotmail.com, evnt: ronny@sarpsborgmotor.no

stianla
Curious
Curious
Posts: 2
Joined: Sun May 24, 2015 15:23

Re: Motor stopper

Post by stianla »

Bremsekraftforsterkern lager trøbbel. Er det noen lur måte jeg kan sjekke denne for lekkasje? Tåler den trykkluft feks?


Stian
69 mustang convertible
351c 4v

Post Reply