302 som koker

Har du et motor spørsmål? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
ruops
Curious
Curious

302 som koker

Post by ruops »

Jeg har en 302 som koker når jeg kjører med noe høyt turtall eller når jeg akselerer opp i fart. Dette er en motor fra tidlig 70 tall ser det ut som. Jeg har skiftet thermostat, radiator, toppakninger og topper. Jeg har også skiftet vannpumpe men den var ikke ny og såg litt annerledes ut men passet på motor. Det ser ut som at vannet sirkulerer slik det skal men dette kan være synsbedrag.
Er det noen som har noen gode råd eller tips.

På forhånd takk. Rune

429CJ
Fanatic
Fanatic

Re: 302 som koker

Post by 429CJ »

ruops wrote:Jeg har en 302 som koker når jeg kjører med noe høyt turtall eller når jeg akselerer opp i fart. Dette er en motor fra tidlig 70 tall ser det ut som. Jeg har skiftet thermostat, radiator, toppakninger og topper. Jeg har også skiftet vannpumpe men den var ikke ny og såg litt annerledes ut men passet på motor. Det ser ut som at vannet sirkulerer slik det skal men dette kan være synsbedrag.
Er det noen som har noen gode råd eller tips.

På forhånd takk. Rune

Det høres nesten ut som at blokka er grodd igjen innvendig. Har frostplugger vært ute slik at du har fått sjekket innvendig tilstand?
1971 Mach1 429 Cobra Jet "Torill"

1988 Hatchback GT m/T-Top og AOD

In charge of the Norwegian Mustang registry
429cj@norskmustangclub.no
NMC#47

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast

Post by Mr Fox »

Er vannpumpe rett type ?
vannpumpe for serpentinreim 79 og nyare og eldre vannpumper for kilereim har forskjellig rotasjonsretning.
Er tenning rett ?

PaleRider
Interested
Interested

Post by PaleRider »

Hvordan har du satt opp tenninga di? Vakum fra hvor?
-64 Fairlane 500

289
Interested
Interested

Post by 289 »

lukter dt eksos av kjølevæska? Dersom en eller begge toppakningene ligger feil vei blokkeres kjølevannet i bakkant av motor og sirkulerer ikke i toppen/e da blir motor fryktelig fort varm og du risikerer at noe sprekker. Ellers synes jeg også at retning på impeller til vannpumpe er viktig å finne ut av.

Post Reply