Motorproblemer.

Har du et motor spørsmål? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
saab 96
Curious
Curious
Posts: 1
Joined: Tue Apr 10, 2007 12:42

Motorproblemer.

Post by saab 96 »

Har litt motorproblemer. Kanskje noen av dere har vert borti det samme.
Det gjelder en 73 mod mustang med 351 Cleveland q-code motor.
Det er montert Malloy elektronisk tenning.
Motoren stopper plutselig,både på tomgang og under kjøring.
Det er tenningen som kutter.Når jeg prøver å starte den når den er i denne "modus" ,så starter den ikke når jeg kjører den på starteren,men kan starte på den halve omdreiningen som er igjen i motoren etter at tenningsnøkkelen er sluppet.Stopper igjen etter en stund.Har en mistanke til sensoren inni fordeleren,men er usikker. Denne er ikke gammel.Det skal visstnok være en motstand på strømkabelen til coilen som tar spenningen ned til 9 volt? Vet noen hvor denne sitter?
Takknemlig for tips.....

289
Interested
Interested
Posts: 481
Joined: Wed Apr 29, 2009 20:50
Location: østfold

Re: Motorproblemer.

Post by 289 »

(har du orginalturteller som virker?)Kan jo være innslagsreleet. Det sitter 2 små ledninger på innslaget, en til drift og en til forbikobling av balast. når du starter går det utenom resistor. når nøkkel slippes etter at motor har startet går coil over resistor. Prøv å legge en ledning med sikring så nærme + på batteriet og til + på coil (når bilen skal stoppes ta ut sikring) fortsetter problemene etter dette er det nok fordeleren, ny eller gammel. Hva jeg mener om mallory og dårlige erfaringer er det ikke plass til å skrive om her. Må du bytte kjøp noe annet. jeg har også vært bort i problemet du beskriver men da var det orginalturtelleren som jukset. direkte kobling eliminerer mye tror jeg!

mhjo
Curious
Curious
Posts: 13
Joined: Wed Jan 04, 2006 20:37

Re: Motorproblemer.

Post by mhjo »

Hadde samme problem. Fikk tips av PP om å bytte sensor i mallory. Det viste seg å være riktig.

Jeg ble fortalt av PP at Mallory-sensor ryker hvis bilen står lenge med tenningen på uten at motor er startet. Jeg hadde drevet med elektrisk feilsøkning da min røyk.
'65 HT, PS/AT/AC/AOD/Dynomax VT/ Edelbrock 600 / Performer AirGap, / Tri-Y osv.

Post Reply