plast, i olje filter

Har du et motor spørsmål? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
froders
Curious
Curious

plast, i olje filter

Post by froders »

Hei.skulle skifte olje og filter på min 1966 mod,289 motor,da jeg tok ut oljefilter satt det 3 små biter med hard svart plastikk der.(den største biten 7-8 mm)tok og silte avtappet olje fant da en liten bit til,har liten kjennskap til motor,men finnes plast i en motor fra 1966?motor gikk før avtapping olje,ingen unormal lyd da,
På forhånd takk.håper noen har noen tips,

rg372
Enthusiast
Enthusiast

Re: plast, i olje filter

Post by rg372 »

Den har ventiltetninger/paraplyer i svart gummi. Disse blir harde med årene og ikke umulig at det er restene etter en slik du har funnet.....
Tlf: 90888204
Mail: rg390@hotmail.com, evnt: ronny@sarpsborgmotor.no

JohnB
Enthusiast
Enthusiast

Post by JohnB »

froders wrote:Hei.skulle skifte olje og filter på min 1966 mod,289 motor,da jeg tok ut oljefilter satt det 3 små biter med hard svart plastikk der.(den største biten 7-8 mm)tok og silte avtappet olje fant da en liten bit til,har liten kjennskap til motor,men finnes plast i en motor fra 1966?motor gikk før avtapping olje,ingen unormal lyd da,
På forhånd takk.håper noen har noen tips,

Post et bilde av delene så kan vi sikkert finne ut hva det er.

froders
Curious
Curious

Post by froders »

Takk,skal se om jeg får tatt bilde i morgen,

froders
Curious
Curious

Post by froders »

Da har jeg vært hos pony parts, jeg måtte bytte kjede og drev(,register?).Før brukte dem noe som heter bakelitt(plastlignende)som nå begynner og løse seg opp for så og ende i oljefilteret.så da blir det spennende og åpne og se hva som har skjedd.

289
Interested
Interested

Post by 289 »

Prøv å plukke av ventildekslene lys inn i ventilfjørene for å se om det sitter hatter igjenn på ventilstammene tror nok flere av disse erdefekte eller borte.

froders
Curious
Curious

Post by froders »

Hei,på tide og oppdatere her ja,Problemet var att ventiltetningene (paraplyer)var gått i oppløsning og gått i oljen,.reg kjede og drev var også utslitt,kjede slo borti deksler,drev var også sprekt,,takk for tips,God sommer,

Post Reply