OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Har du et girkasse spørsmål ? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by -86GTStang »

Til de av dere som har kjøpt Astro A5 eller G.Force kasser.
HUSK å bruk riktig oljemix på disse. (på grunn av type stål som er i drev og akslinger)

Skal ha en Quart med Synergyn syngear racing oil, 80W 140, GL6 rated, pluss 1,6Quart med mobil 1 Syntetic ATF.
Red Line har en racing olje som kan brukes,Heavy Shockproof Gear Oil, all- syntetic formula. selges hos Stolen og Mekonomen, 75W 250 type.

se link :

http://www.astroperformance.com/product ... cts_id/334

Synergyn Syngear II Transmission Fluid
[OIL-1] $17.50

Description:

Synergyn Syngear II Transmission Fluid. Required for use with A-5 & G-Force T-5 5 Speed Transmissions.

A-5 Transmission = 1 Quart with 1.5-1.75 Qts. of Mobil 1 Synthetic ATF

G-Force T-5 = 1.5 Quarts with approximately 1.25 Qts. of Mobil 1 Synthetic ATF.

DO NOT RUN IN T-5 GEAR BOX UNLESS ONE OF THE ABOVE GEAR KITS ARE USED. NOT MEANT TO BE RAN WITH STOCK GEARS.
Last edited by -86GTStang on Thu May 17, 2012 23:34, edited 1 time in total.
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

User avatar
mroed
Interested
Interested
Posts: 507
Joined: Wed Jan 28, 2009 01:23
Location: Trondheim

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by mroed »

Mobil 1 Syntetic ATF, finnes det flere versjoner av den eller er det bare en type å få kjøpt?
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by -86GTStang »

Så vidt jeg vet, er det en olje som heter det.
Tror de selger det på Esso, og MECA,og kanskje noen deleforhandlere.

se link.

http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... c_ATF.aspx

mvh Trygve
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

User avatar
mroed
Interested
Interested
Posts: 507
Joined: Wed Jan 28, 2009 01:23
Location: Trondheim

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by mroed »

Flott :)
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

User avatar
Liero
Interested
Interested
Posts: 118
Joined: Sun Feb 08, 2009 19:13
Location: Søgne

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by Liero »

G-Force anbefaler vel sin egen olje også, GF2000, til å blandes med ATF på T5. Som erstatning for GF2000 så oppga G-Force at jeg kunne bruke fullsyntetisk 75W140.

Jeg kjører forøvrig med Redline Heavy ShockProof på min GF4A, og den er noe skikkelig griseri! :mrgreen:
Image
'87 Ford Mustang

-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by -86GTStang »

Takk for info, Liero. G.Force oljen er fin den, synd de ikke sender den med fly.
Kan vel bestilles med båtfrakt. RedLine selges jo her, enklere å få tak i.
Ser ut som rød sjokade, skikkelig smøring ! : )
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

User avatar
Liero
Interested
Interested
Posts: 118
Joined: Sun Feb 08, 2009 19:13
Location: Søgne

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by Liero »

Redline Heavy ShockProof kan vel kun brukes i T5 som ikke er synkronisert, det bør jo være verdt å nevne.
Not recommended for most synchro applications due to the product's extreme slipperiness
'87 Ford Mustang

User avatar
Liaskar
Curious
Curious
Posts: 84
Joined: Fri May 18, 2007 02:14

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by Liaskar »

En bør vere forsiktig med å bruke for høy viskositet i girkasser (spesielt T5)!
Girkasser har diverse kanaler\renner som oljen skall følge og smøre\kjøle lager, vist olja er for tykk so skjer ikke dette.

-86GTStang
Interested
Interested
Posts: 359
Joined: Tue Nov 02, 2004 20:12
Location: STRØMMENmek.

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by -86GTStang »

Liero wrote:Redline Heavy ShockProof kan vel kun brukes i T5 som ikke er synkronisert, det bør jo være verdt å nevne.
Not recommended for most synchro applications due to the product's extreme slipperiness

... Riktig det, den MÅ blandes med 1,6quart med ATF !!!! se starten på innlegget. Aldri ren Gearolje i Synchring T5 kasse.
1990 SSP Notch, 410cid sbf w, Jeff Lawrence racing engines, 4 spd Gforce 101-A. Pump gas, 10,15sec 213 kmt, 1,39sec 60-ft.
Robert it 60ft 1.32 on the rear wheels then after that I was looking at the stars.

Capri302
Curious
Curious
Posts: 56
Joined: Thu Aug 24, 2006 11:43

OJETYPE ASTRO A5

Post by Capri302 »

Tony (drifter & sjef på Astro) fortalte meg følgende angående olje:

Ved innkjøring: 1 qt Synergyn syngear racing oil + 2 qt ATF dexron 3

Oljeskift: 3 qt ATF og kun det i resten av kassens levetid.

User avatar
ponypower
Curious
Curious
Posts: 5
Joined: Fri Jan 30, 2009 13:19

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by ponypower »

hvofor skriver han ikke det på hjemmesiden sin da. istede for og svare en person men en annen info. eller sender med noen papirer sammen med girkassa. nå er det bare forvirrende
67HT-BOSS 347-

User avatar
mroed
Interested
Interested
Posts: 507
Joined: Wed Jan 28, 2009 01:23
Location: Trondheim

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by mroed »

Hehe, forvirrer vel enda mer her nå, men her der det han skrev til meg for noen uker siden:

Oil in gearbox should be changed after the first 3,000-4,000 miles. Make sure to reuse the same style of additive we supplied with Gear Kit when you change fluid. Failure to do so can eliminate in gear pitting and gaulding.
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

Post Reply