OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Har du et girkasse spørsmål ? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Capri302
Curious
Curious

Re: OJETYPE, ASTRO A5 og G.Force T5, VIKTIG !

Post by Capri302 »

Hallo.
Jeg trekker tilbake det jeg skrev over! rett og slett ikke spurt han om dette før nå, og fikk samme svar som mr. røed over her.

PP har Synergyn. Ellers har jeg lukta opp denne Castrol- saken, SYNERGEAR: http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/07CCAFAD2F4883C080257AA90053593D/$File/Castrol_Syngear_75W_90_3750.pdf

Men jeg finner ikke den på hjemmesiden til Castrol (Norge)...

RS

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Post by Infected Mushroom »

Liero wrote:G-Force anbefaler vel sin egen olje også, GF2000, til å blandes med ATF på T5. Som erstatning for GF2000 så oppga G-Force at jeg kunne bruke fullsyntetisk 75W140.

Jeg kjører forøvrig med Redline Heavy ShockProof på min GF4A, og den er noe skikkelig griseri! :mrgreen:
Image
Kan denne brukes tro?

Jeg brukte olje fra Royal Purple da jeg bytta sist gang på min GF T5, men jeg klarer ikke å huske hvilken type. Har fungert prikkfritt siden jeg bytta.
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Infected Mushroom wrote:
Liero wrote:G-Force anbefaler vel sin egen olje også, GF2000, til å blandes med ATF på T5. Som erstatning for GF2000 så oppga G-Force at jeg kunne bruke fullsyntetisk 75W140.

Jeg kjører forøvrig med Redline Heavy ShockProof på min GF4A, og den er noe skikkelig griseri! :mrgreen:
Image
Kan denne brukes tro?

Jeg brukte olje fra Royal Purple da jeg bytta sist gang på min GF T5, men jeg klarer ikke å huske hvilken type. Har fungert prikkfritt siden jeg bytta.

Jeg lurer på om det var Synchromax... http://www.royalpurple.no/nb/smoreprodukter?id=83
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Infected Mushroom wrote:
Infected Mushroom wrote:

Image
Kan denne brukes tro?

Jeg lurer på om det var Synchromax... http://www.royalpurple.no/nb/smoreprodukter?id=83

Her dukket jo den gamle tråden om emnet opp da jeg drev og googlet :mrgreen:

viewtopic.php?f=17&t=6748
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Det manglet en link oppi der så jeg, men like greit, nå blir det bare enda mer forvirrende, etter svaret jeg fikk fra G-Force idag: "You need to find Synergen II fully synthetic 75w/140 oil. We do not recommend Redline or Royal Purple because it will pit the gears."

Husker så tydelig at jeg ble anbefalt Royal Purple for noen år siden, og Redline ble jo nevnt over her som et alternativ.??

Kanskje best å satse på Synergen da for å være sikker...
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Liero
Interested
Interested

Post by Liero »

Infected Mushroom wrote:

Kan denne brukes tro?

Redline Heavy ShockProof anbefales ikke på synkroniserte girkasser;
Not recommended for most synchro applications due to the product's extreme slipperiness

Redline anbefaler sin D4 ATF for standard T5 girkasseer;
* Our most versatile ATF, use where Dexron III®, Dexron II®, Mercon® and Mercon V® fluids are recommended, provides a GL-4 level of gear protection
* Popular applications: Toyota Type T-III and T-IV, Honda ATF Z1, NissanMatic D, J, K, & S, Diamond SP-II, SP-III, Mazda ATF M-V, most BMW, Audi, VW automatic transmissions
* Also used with manual transmissions and transaxles like T-5, T-45, T-56 and late-model BMW
* Excellent cold weather operation

Dette er Astro Performance sine T5 anbefalinger for oppgraderte drevsatser;
-Helical Cut/Dog Ring Gear Kit = 2.5-2.75 Quarts of Synergyn Syngear II
-Straight Cut/Dog Ring Gear Kit = 2.5-2.75 Quarts of Synergyn Syngear II
-Helical Cut/Synchronized Gear Kit = 2 Quarts of Synergyn Syngear II, topping off with about a 1/2 - 3/4 Quart of Mobil 1 Synthetic ATF (Mercon Dexron ATF).

GF-2000 er visst Synergyn Syngear II.
Syngear II is an 80w140, GL-6 rated gear lube blended from the highest quality base oils and extreme pressure additives.
'87 Ford Mustang

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Pony Parts selger GF2000 olja, og Meca selger Mobil 1 syntetisk ATF olja.
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Karl
Curious
Curious

Post by Karl »

Image

Hvor får du kjøpt redline i Norge ?
Har prøvt protrim, men lite svar å få.
65 Mustang GT 350R Replica

Liero
Interested
Interested

Post by Liero »

Bjørnstad Bil, evt Mekonomen. :)
'87 Ford Mustang

Karl
Curious
Curious

Post by Karl »

Takker. Da får eg prøve der
65 Mustang GT 350R Replica

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

-86GTStang wrote:Til de av dere som har kjøpt Astro A5 eller G.Force kasser.
HUSK å bruk riktig oljemix på disse. (på grunn av type stål som er i drev og akslinger)

Skal ha en Quart med Synergyn syngear racing oil, 80W 140, GL6 rated, pluss 1,6Quart med mobil 1 Syntetic ATF.
Red Line har en racing olje som kan brukes,Heavy Shockproof Gear Oil, all- syntetic formula. selges hos Stolen og Mekonomen, 75W 250 type.

se link :

http://www.astroperformance.com/product ... cts_id/334

Synergyn Syngear II Transmission Fluid
[OIL-1] $17.50

Description:

Synergyn Syngear II Transmission Fluid. Required for use with A-5 & G-Force T-5 5 Speed Transmissions.

A-5 Transmission = 1 Quart with 1.5-1.75 Qts. of Mobil 1 Synthetic ATF

G-Force T-5 = 1.5 Quarts with approximately 1.25 Qts. of Mobil 1 Synthetic ATF.

DO NOT RUN IN T-5 GEAR BOX UNLESS ONE OF THE ABOVE GEAR KITS ARE USED. NOT MEANT TO BE RAN WITH STOCK GEARS.

GL5 skal det vel egentlig være, siden GL6 egentlig ikke er i bruk. (Står GL5 på flaska til GForce.)

Noen som vet om andre enn PP som selger Synergyn/GForce olja i Norge?

Fant denne her hos Mekonomen, dyr, men den burde kunne brukes siden den har samme kriterier som Synergyn olja: GL5 og MIL-PRF-2105E, og de samme additiver ser det ut til.
http://www.mekonomen.no/bil/bilpleie-og ... pa188061no
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Trondsundby
Interested
Interested

Post by Trondsundby »

Hm. Hva med T56 da? Står bare Dexron 3 på denne.

Trond

Post Reply