Girspak vil ikke ut av park.

Har du et girkasse spørsmål ? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Trondsundby
Interested
Interested

Girspak vil ikke ut av park.

Post by Trondsundby »

Girspaken står fast i P uansett hvordan jeg holder pedaler og ratt. 03 GT dette. Den får vel ikke signal om å slippe antagelig. Sitter det en bryter på bremsepedalen. Evt sikring som har gått føyka, av en eller annen grunn. Hva er egentlig forskjellen på den sikringsboksen under rattet og den som er i motorrommet.
Trond

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Re: Girspak vil ikke ut av park.

Post by grogei »

Fårstår jeg deg slik at du får startet bilen? får av rattlås, altså får til å svinge?, men får ikke gear stanga på en automatkasse bil ut av park?

Vist alt dette stemmer, så mangler du mest sansynlig signal i fra bremselys bryteren til låsen på gear stanga.
Har du bremselys?

Ford har altid hadd en over ride funksjon på denne låsen. samtidig som du vrir forsiktig på tenninga frøver du å få gearspaken i nøytral (husk å holde inne knappen på gearspaken) får lysene kommer på i speedometer osv. slipper gearstanga og den er løs og du nå kan sette den i nøytral. start bilen og sett bilen i drive eller revers.

Disse svarene er generelle svar og ikke sikkert det stemmer på mustang 2003

Trondsundby
Interested
Interested

Re: Girspak vil ikke ut av park.

Post by Trondsundby »

Mottaker til sikringen hadde løsnet på baksiden, så selv om jeg trykte inn ny sikring, rakk den ikke fram til mottakeren. Et lite knepp med skrutrekkeren, så var alt i orden.✌️

Post Reply