Tremec T56 Magnum

Har du et girkasse spørsmål ? Post det her !

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Karmann
Interested
Interested

Tremec T56 Magnum

Post by Karmann »

Jeg går å lurer på litt forskjellige alternativer her og ett av de innebærer å selge gearkassa som står i bilen nå.
Det er en T56 Magnum 6 trinns manuell kasse med Quick Time SFI clutchus til Ford FE, McLeod RST dobbelplate clutch og hydraulisk utløserlager samt gearspak.
Kassa kjøpte jeg ny og den har gått 582 mil på landveien, aldri på bane.
Hva kan man forvente å få for et slikt oppsett?
Jeg er klar over at ingenting er verdt mer enn en kjøper vil gi, men jeg prøver å fiske etter et utgangspunkt her. Nypris var ca $7000 + frakt og moms, dvs ca 75000 NOK.
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

trondsundby71
Curious
Curious

Re: Tremec T56 Magnum

Post by trondsundby71 »

Litt off topic, men jeg har en T56 i en 03 GT. Sliter med å få den til å fri ut. Clutchen slipper aldri helt taket. Vond å gire, og vil ikke i revers... Er dette kjent for deg?

trondsundby71
Curious
Curious

Post by trondsundby71 »

Hei, enda en gang..
Har kikket litt på youtube hvor de overhaler en t-56. Det er nok litt mye å gape over for meg. Hva skulle du evt. hatt for å hjelpe meg med å overhale en sånn? Om du hadde tid og lyst mener jeg.. Jeg får et overhalingskit fra usa for rundt 300$ så vidt jeg kan se. Planen er vel egentlig å selge dene bilen, men tror eventuelle kjøpere vil bli skremt av denne girkassa. Alt annet på bilen er nytt og oppgradert for mange hundre tusen, så ulyd i girkassa er ikke helt "på plass".

Mvh
Trond

Karmann
Interested
Interested

Post by Karmann »

Litt på tynn is siden jeg aldri har vært inne i akkurat denne type kasse før men ei gearkasse er ei gearkasse ;)
Hvor fort må du ha den igjen?
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

trondsundby71
Curious
Curious

Post by trondsundby71 »

Litt sent ute her jeg nå da...
Vel, bilen har stått på verksted på Flisa en god stund, siden februar 2014. Har håp om å få den tilbake til uka som kommer med endel gjenstående arbeid. Litt instrument jobb osv. Men akkurat girkassa tro jeg ikke jeg ska gi meg i kast med alene..
Vet ikke helt hvor lang tid man må beregne for å gå igjennom ei girkasse egentlig.

Post Reply