justering av c4

Har du et girkasse spørsmål ? Post det her !

Moderators: 429CJ, abba, fox-body

Post Reply
User avatar
h6465
Curious
Curious
Posts: 53
Joined: Thu Dec 30, 2004 20:48
Location: fræna

justering av c4

Post by h6465 » Mon Jul 06, 2009 09:24

tenkte jeg skulle justere båndene på min c4 ,den girer litt hart (dunker)det er verst i 1 og revers
så jeg tenkte å prøve å slakke litt på low og reverse båndet .lurer på om jeg skal skrue inn eller ut og er det skruen nermest motor som er den for low and reverse band.
289 (297)
twisted wedge.
600 cfm edelbrock.
performer rpm .

User avatar
perø
Interested
Interested
Posts: 175
Joined: Thu Sep 06, 2007 21:21
Location: MOLDE

Re: justering av c4

Post by perø » Mon Jul 06, 2009 10:19

Hei
Du har da en ekspert i nærheten som heter Terje Viken,han er jo spesialist på automatkasser. :D
Ford Mustang Sherrod 500S 2008 FT54513
Chevrolet Corvette Pace Car 1998 ZZ 20863








Per

User avatar
h6465
Curious
Curious
Posts: 53
Joined: Thu Dec 30, 2004 20:48
Location: fræna

Re: justering av c4

Post by h6465 » Mon Jul 06, 2009 10:26

perø wrote:Hei
Du har da en ekspert i nærheten som heter Terje Viken,han er jo spesialist på automatkasser. :D

ja skulle kansje tatt meg en tur til han og fått han til å sjekke den
289 (297)
twisted wedge.
600 cfm edelbrock.
performer rpm .

User avatar
joben
Interested
Interested
Posts: 188
Joined: Wed Apr 23, 2008 21:21
Location: Lofoten

Re: justering av c4

Post by joben » Tue Jul 07, 2009 21:08

Pøs på, folkens ! Har nøyaktig samme tullet, jeg og...
64 1/2 HT, 289 W-464
95 Dodge RAM 2500 5,9 Cummins
2001 Jeep Grand Cherokee 4,7 Limited
MB O-303

User avatar
krlyster
Curious
Curious
Posts: 69
Joined: Sat Nov 20, 2004 19:50
Location: Eidsvåg

Re: justering av c4

Post by krlyster » Thu Jul 09, 2009 21:41

Dette er "oppskriften" som jeg fant på det svenske mustangforumet:
Fremste skruen (2. gearet):

Løse låsmutteren og skru inn den firkantede skruen med 13,5 Nm. Skru så utigjen 1 3/4 omdreining.
Skru så til låsemutteren.

Bakre skruen ( low & revers):
Løse låsmutteren og skru inn den firkantede skruen med 13,5 Nm. Skru så utigjen 3 omdreininger.
Sku så til låsemutteren.

Dette gjelder kun for C4
Kjell Roar
-68 Mustang HCS

http://www.kjells-mustang.com

User avatar
joben
Interested
Interested
Posts: 188
Joined: Wed Apr 23, 2008 21:21
Location: Lofoten

Re: justering av c4

Post by joben » Fri Jul 10, 2009 15:42

Ikke for å stjele tråden, men jeg har en justerskrue på hver side av kassa... Ser forøvrig at det har vært fire ledninger inn på kassa. 2 rød/svart og 2 svart/rød... Her er det no muffens...
64 1/2 HT, 289 W-464
95 Dodge RAM 2500 5,9 Cummins
2001 Jeep Grand Cherokee 4,7 Limited
MB O-303

mustang r-916
Lifestyler
Lifestyler
Posts: 2182
Joined: Wed Jan 17, 2007 15:35
Location: Sunde i sula

Re: justering av c4

Post by mustang r-916 » Wed Jul 22, 2009 23:40

ja du skal ha det, bakerste skrue er til reversbåndet,ledningene er til startsperre og ryggelys..... :) og da snakker vi om c4.....c6 og fmx er jeg ikke sikker på da jeg ikke har noen erfaring med dem.... :|

E240686
Curious
Curious
Posts: 2
Joined: Tue Jun 20, 2017 19:31

Re: justering av c4

Post by E240686 » Tue Jun 20, 2017 20:13

krlyster wrote:Dette er "oppskriften" som jeg fant på det svenske mustangforumet:
Fremste skruen (2. gearet):

Løse låsmutteren og skru inn den firkantede skruen med 13,5 Nm. Skru så utigjen 1 3/4 omdreining.
Skru så til låsemutteren.

Bakre skruen ( low & revers):
Løse låsmutteren og skru inn den firkantede skruen med 13,5 Nm. Skru så utigjen 3 omdreininger.
Sku så til låsemutteren.

Dette gjelder kun for C4

E240686
Curious
Curious
Posts: 2
Joined: Tue Jun 20, 2017 19:31

Re: justering av c4

Post by E240686 » Tue Jun 20, 2017 20:16

Ser på andre sider at den fremre skruen skal skrues ut 1,5 omdreining. så hva er riktig? 1,5 eller 1 og 3/4 ?

User avatar
Mc.
Curious
Curious
Posts: 14
Joined: Sat Aug 29, 2015 10:07

Re: justering av c4

Post by Mc. » Mon Jul 03, 2017 08:42

Har noen et sikkert svar på dette ?
Er også plaget med en hard klunking når jeg setter kassen i revers.
Også kvining ved belasting, spesielt når oljen er kald.
Kikket på en youtube video. Der var det en og en kvart.

Post Reply