TCP tannstang

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

kjellby
Curious
Curious

Re: TCP tannstang

Post by kjellby »

Fikk mangel på selvoppretting og lekkasje,
bruke en sånn tannstang er ok.
-68 fb 390 gt

kjellby
Curious
Curious

Post by kjellby »

Karmann wrote:Lars-Erik.

Har du noen innspill ang selvoppretting? Bilen min har ikke det lenger. Litt usikker på når det skjedde men jeg har merket det veldig godt siste par ukene.

Mvh
Morten

Har "forsket" litt på tannstang, det sitter to unbraco settskruer på pinionen, disse bestemmer mye hvor lett den blir på styringa, og har med selvoppretting å gjøre.
Disse var løse til meg, etter å ha skrudd til ble den mye tyngre, men de løssner ganske fort, kansje dette har sjedd til deg...? etter som selvopprettinga forsvant... Dra til årndtli, jevnt på begge og prøv. De bestemmer også om styringa drar til en side.
Min ble mye bedre, men fortsatt ikke helt bra. Styringa er passe tung, og helt ypperlig å kjøre med :D , bare selvopprettinga som ikke vil :(
Kansje den må kjøres mer, men skal jo ikke være nødvendig...
-68 fb 390 gt

Karmann
Interested
Interested

Post by Karmann »

Takk for tipset, det skal sjekkes ut. De settskruene er omtalt i manualen men jeg fikk inntrykk av at de kun skulle fikles med om bilen dro til ene eller andre siden.
Jeg syns også at styringsresponsen er helt perfekt, passe tung.
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

Dann
Curious
Curious

Post by Dann »

Hei,Har montert TCP tannstang med pumpe derfra, sliter litt med å finne servoolje. Står at de anbefaler klar mineralsk olje. Noen som har noe erfaring eller kan gi meg et tips om hva jeg bør bruke?

Karmann
Interested
Interested

Post by Karmann »

Pennzoil Power Steering Fluid bruker jeg. Jeg sjekket med importør og den er mineralsk.
Den er ikke klar, men blå av farge.
'67 Fastback 390 S-code, 527 FE, T-56 Magnum 6-speed, TCP power r&p

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Post by Infected Mushroom »

TCP anbefaler Pentosin CHF 7.1. Den er utgått men har blitt tatt over av Febi Bilstein, denne heter M6162. Bl.a. har de den hos gsbildeler.no (må velge en eldre BMW for å få tilgang til kategorien den ligger i, eller gå hit http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/583/230725 ).

Biltema har også en mineralolje som kan brukes http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje- ... LHM-36987/
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Dann
Curious
Curious

Post by Dann »

Takk for tips, da blir det riktig olje :)

Post Reply