Eureka! Roller spring perches

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Ragtop
Enthusiast
Enthusiast

Eureka! Roller spring perches

Post by Ragtop »

Et tips til alle som sliter med en vinglete og smånervøs Mustang

Jeg har mange år irritert meg over en 69 convertible som er er vinglete og smånervøs på veien, spesielt på sporete vei.
Jeg har senket vogna noe, byttet felger/dekk, kjøpt ny styresnekke, gitt opp snekke og montert TCP tannstang + en hel del annet, inkludert en rekke håndspåleggelser av Vinkelmannen. Til tross for dette har det vært nødvendig å ha minst begge henda på rattet under forbikjøringer og annen "aktiv" kjøring.

Handlet nylig roller spring perches for en moderat sum hos PP og monterte disse, egentlig mest fordi det var kjekt å ha. For en gangs skyld ble jeg virkelig positivt overrasket; bilen ble betydelig mer retningsstabil, mye bedre på sporete og humpete vei og oppfører seg ok selv under kraftig akselerasjon med filskifter (også kalt forbikjøring 8) )

Kortversjon: dette anbefales, koster ikke så mye og kan byttes på et par timer. Vil tro at dette spesielt gjelder biler som er senket noe da originale spring perches flekser lite og skaper spenn i støtdempere og fjærer.

Hilsen en nylig stabilisert herre :mrgreen:
[[[______o______]]]

69 convertible

mhjo
Curious
Curious

Re: Eureka! Roller spring perches

Post by mhjo »

Enig - gjorde det samme. I tillegg fikk jeg montert justerbare caster stag, som også bidro til stabilitet.

Nå kan jeg kjøre i 150 km/t med 1 finger på rattet.
'65 HT, PS/AT/AC/AOD/Dynomax VT/ Edelbrock 600 / Performer AirGap, / Tri-Y osv.

Post Reply