Tannstang

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Re: Tannstang

Post by grogei »

800111DIM-1.pdf
(175.63 KiB) Downloaded 206 times
var vanskelig å få noen gode mål på min, er trangt å komme til å måle, men denne pdf filen inneholder alle byggemål

mroed
Interested
Interested

Post by mroed »

Aadalsbrug Mustang wrote:Ja det ser rimelig likt ut. :)

Hvordan synes du dette er å kjøre med da?
Har du oppdaget noen problemer med dette oppsettet?
leser at svingradius blir noe mindre med tannstang er
det noe du har opplevd som et problem?
Hvordan er stabiliteten i høyere hastigheter?

Jeg synes den er veldig god kjøre med til tross for at jeg har 235 brede dekk, den sporer praktisk talt ikke (Audien med 225 dekk sporer mer), men kunne muligens ha vært såvidt mindre sensitiv på rattet - er 2,5 runder lock-to-lock eller hva det heter. Jeg har ikke testet bilen i høye hastigheter, men den er i hvert fall nydelig i 90. Jeg har en vibrasjon som oppstår ved rundt 100 som jeg må bli kvitt :roll:
Et av "problemene" er jo at det er heim-ledd, og at de er lite beskyttet, men det kan man som nevt tidligere komme seg unna, i hvertfall delvis. Ellers fikk jeg etterhvert et problem med blinklys hendelen i rattstammen som ikke var av beste kvalitet, men om du også får det problemet kan du nok bare bruke deler fra den rattstammen du har nå. Eksos kan jo også være et problem, det kommer bare an på hva du har. Jeg måtte kutte vekk 2 av 4 rør på headersen på førersiden og lage nye.

Jeg merket at jeg mistet litt av svingradiusen ja, men foreløbig har ikke dette vært noe problem, det er uansett ikke mye det er snakk om.
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

janstang
Curious
Curious

Post by janstang »

hei. monterte unisteer servo tannstangstyring på min 69 med 351 Cleveland motor i for 2 år siden. måtte rive den av etter en sesong, da jeg fikk problemer med selvopprettingen og hadde en syngende lyd oppigjennom rattstammen som jeg ikke fikk bort. noen tips til løsning av problemet??

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

janberger wrote:hei. monterte unisteer servo tannstangstyring på min 69 med 351 Cleveland motor i for 2 år siden. måtte rive den av etter en sesong, da jeg fikk problemer med selvopprettingen og hadde en syngende lyd oppigjennom rattstammen som jeg ikke fikk bort. noen tips til løsning av problemet??

Hva kit har du montert?

i min var det mye plast inni. som jeg måtte få ombygd.

Maritim.modell.
Curious
Curious

Post by Maritim.modell. »

Hei.
Monterte Unisteer på min 68 mustang for et år siden,ikke selvoppreting totalt havari for en uke siden.
aksel i sleide brakk,årsak fabrikkfeil,det var brukt for lange bolter i festebraket til tyrestaggene sleide gikk skjevft i hylse.dette endte med trøtthetsbrud
Håld dere unna unisteer bare problemer.
glad jeg lever og kan fortelle dette.

Hilsen Mustang 68
treffes på tlf.90912529

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

Maritim.modell. wrote:Hei.
Monterte Unisteer på min 68 mustang for et år siden,ikke selvoppreting totalt havari for en uke siden.
aksel i sleide brakk,årsak fabrikkfeil,det var brukt for lange bolter i festebraket til tyrestaggene sleide gikk skjevft i hylse.dette endte med trøtthetsbrud
Håld dere unna unisteer bare problemer.
glad jeg lever og kan fortelle dette.

Hilsen Mustang 68
treffes på tlf.90912529

Del hjerne din erfaring på bulletine, jeg hadde omentrent samme erfaringen med min tannstang.

unisteer, er samme som mange andre. man bør virkelig holde seg unna disse. da dem ikke klarer å levere stabil kvalitet

viewtopic.php?f=19&t=10033

Post Reply