Unisteer R&P

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Re: Unisteer R&P

Post by grogei »

coiter wrote:siden i år blir vel egentlig det første hele året vi har bilen klar, men det er en søndagstur type bil, da jeg tviler den blir brukt til dagligdags kjøring over lengre perioder, og vil nok neppe passere 5000 km i året.

vestlandet er også litt 50-50 om en får en bra sommer eller jævli sommer værmessig, og blir ikke mye en gidder å kjøre en cab i drittvær:)

var det ikke mulig å kjøpe noen seals It også for å bevare endeleddene litt lengre, mente mroed nevnte det i sin tråd som en anbefaling.

stemmer dem selger noen gummi skiver som man legger i mellom, slik at det blir litt tettere
vet enkelte som har kjøpt disse i stede
http://www.roushyatesparts.com/seals-it ... -rers3.htm

mroed
Interested
Interested

Post by mroed »

For all del, sett på seals-it når du monterer settet, det ene leddet mitt varte ikke så mange tusen km før jeg fikk 2'er feil på eu-kontroll ;) Er frustrerende å måtte bytte helt nye deler så raskt #-o
En annen sak er jo at de leddene som ofte følger med i slike kit rett og slett er de billigste av de billige, type $2 pr stk, jeg kjøpte noen til $15 i ettertid som er av en helt annen kvalitet!

Når det gjelder ratt-akslingen, så ville jeg anbefalt å få tak i "double d u-joint" til å koble sammen det gamle til det nye, vil tro det er enklere enn å måtte få frest opp splines i gamle akslingen, det måtte jeg ut med ca en tusen'lapp for på Eid - da kjøpte jeg like godt en ny krom-rattstamme i stedet ;)
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter »

da er utstyr bestilt, det ble en borgeson kit istedenfor, får en satse på at det fungerer godt nok.

kjøpte ny pumpe like godt også når en først kjøper.
67' Mustang Convertible
Http://mustang.kentho.biz
NMC #2039
---------------------------------

Corky67
Curious
Curious

Post by Corky67 »

Det er jo ingen tannstang. Hehe :wink:
Så bleil borgeson på deg. Gi en tilbake mld hvordan det er å montere og hvordan det funker.
Skal være greie kit har jeg hørt.
65 Mustang GT 350R Replica.

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter »

jau, snakket litt med både Roy jensen i NPD og med Ponyparts, og det var vært problemer med godkjenning med tannstang og slikt på biler hvis det blir oppdaget, og begge 2 gav meget gode anbefalinger på borgesen kit'et, og samt den skal også være enkel å installere.

spurte NPD om Unisteer, og det har vært mye issues med de over årene, og er slik 50-50% for at ting funker fint etterpå, hvis ikke, så er det et helsikes styr å få det i orden igjen i en slik grad, at NPD hadde ikke lyst å selge det til meg siden jeg bodde utenfor USA.

Ønsker ikke stress med styringen, så satser på det robuste og sikre løsningen når jeg først bruker noe penger på det.

Bare synd PP var så dyre på det her.
67' Mustang Convertible
NMC #2039

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Post by grogei »

godt valg, eneste problemet er headers og z arm vist du har det ?

coiter
Site Admin
Site Admin

Post by coiter »

har allerede modifisert headers en god del, pga litt for trangt der nede, så jeg tror jeg skal gå klar denne gangen, men vi får ta det som det kommer:)

sender det med jetcarrier fly, så burde ha det innen 2 uker og plenty av tid til vårsesongen starter håper jeg:)
67' Mustang Convertible
NMC #2039

Post Reply