Lekkasje servo styring

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
Stig-Rune
Curious
Curious

Lekkasje servo styring

Post by Stig-Rune »

Min servo ( 1968 ) har gått fra å dryppe gjevnt, til etter å ha stått noen dager, lå en stor dam med servo olje under bilen :oops:

Hva bør jeg gjøre? Skifte pakninger, slanger, eller gå for å skifte hele enheten? Skjønner at det kan være vanskelig å uttale seg om når man ikke har sett på det. Men hvis jeg bare skifter slanger og pakninger, er det erfaringsmessig nok? :?:
2 hjul 82 Hk, 3 hjul 2400 Hk, 4 hjul 230 Hk

grogei
Enthusiast
Enthusiast

Re: Lekkasje servo styring

Post by grogei »

Det er jo spørs hvor det lekker. mustang sin servo system er ei plaga og lekker olje av 70% av bilene

sylinder, slanger og ikke minst retningsventilen.

finn ut hvor lekasjen kommer fra, mye av dette er ofte så slitt at det lønner seg å kjøpe nytt

Stig-Rune
Curious
Curious

Re: Lekkasje servo styring

Post by Stig-Rune »

Jeg fant ut hvor lekkasjen kom fra. Siden styringen har dryppet jevnt siden jeg fikk den og siden oljen er rød, trodde jeg at det var servoen. MEN, det er automat olje fra geakassen. Hadde bilen på service i forrige uke. Da ble blandt annet oljen og filter i gearkassen skiftet. Det gikk på 12 liter. Jeg hadde ikke noe lekkasje før servicen. Når jeg peilet oljen på automat kassen på bilen mens den stod og var kald, var den over max.
Etter å ha kjørt den på tomgang i ca 10 min, litt ut og inn av gear, igjennom alle gear posisjonene, så er det ikke olje på peilepinnen. Har snakket med han som gjorde servicen, og han skal se på den igjen.
Fikk beskjed at jeg kunne kjøre, men stoppe hvis det ble noe " rart " men gearingen
2 hjul 82 Hk, 3 hjul 2400 Hk, 4 hjul 230 Hk

Post Reply