Tannstang 2003

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Tannstang 2003

Post by Trondsundby »

Er det merkbart forskjell på utvekslingen på en 03 GT og en 03 Cobra? Det er vel litt krappere utveksling i cobra og mach1 ?

User avatar
Mustang95
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 986
Joined: Wed Jan 26, 2005 02:48
Location: Oslo

Re: Tannstang 2003

Post by Mustang95 »

De har bitte litt bedre svingradius, that's it.
1995 Conv V6
1994 Coupe V6 -- 1/4 - 9.99 @ 213.02 (+500rwhp SAE)

"Certified V6 Psychopath"

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: Tannstang 2003

Post by Trondsundby »

Så, det er ikke utveksling som er forskjellen altså.. Synes den egentlig har bra svingradius nå jeg.

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Tannstang 2003

Post by grogei »

Trudde dem begge hadde 15:1

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: Tannstang 2003

Post by Trondsundby »

Finnes det noen mulighet for å få en bedre utveksling på styringa? Litt mer gokart liksom...

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Tannstang 2003

Post by grogei »

bygg om knuckle på forstillinga, slik at armen blir mindre, men ikke sei det til noen :wink:

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: Tannstang 2003

Post by Trondsundby »

Så det finnes muligheter. Men hva vil det si å bygge om knuckle på forstillinga? Hva skal jeg bytte ut?
Jeg holder kjeft jeg altså...

Trond

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Tannstang 2003

Post by grogei »

Du kan kjøpe noe slikt, men du kan også sveise om slik at armen som yttre endeledd er festet i får mindre avstand inn mot spindelen http://blog.perrinperformance.com/50/

Vet ikke at man får kjøpt noen nye ombygde Knuckle til Mustang, slik som til mange japse biler, men kjenner du folk i drifting miljøene, så kan dem forklare deg hvem du bør ta kontakt med i din krets

slike modifiseringer kan ha innvirkninger på andre ting, så du må sjekke klaring osv

se forskjellen på disse 2 ombygde knuckle (bilde)

Sveisinga må gjøres av folk som kan sveise.
Attachments
sveis.jpg

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: Tannstang 2003

Post by Trondsundby »

Skjønner. Det kan muligens ha en innvirkning på ackermanvinkel. Men ikke noe som gjør særlig utslag antagelig. Den forkortningen som vises på bildet, gjør den stor forskjell på utvekslingen? Er det rundt 10-15 mm.?

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Tannstang 2003

Post by grogei »

Bilden er bare en ilustrasjon. (ikke min) jeg fikk minsket 1 cm og var bra forskjell, men er mere å gå på.

du kan prøve deg litt fram + også justere den litt inn og ut, for så teste den, vist du har mulighet ?

Trondsundby
Interested
Interested
Posts: 141
Joined: Wed Mar 19, 2014 18:49
Location: Nøtterøy

Re: Tannstang 2003

Post by Trondsundby »

Hm. Ja, smart den der. Takk for fin hjelp. Kjørte tidligere 2005 Lotus Exige, og der var det aldri nødvendig å skifte grep på rattet under banekjøring, og ingen servo. En helt utrolig respons i hele bilen. Så veide den bare 890 kg også da.....

grogei
Enthusiast
Enthusiast
Posts: 1198
Joined: Sun Apr 06, 2008 04:51

Re: Tannstang 2003

Post by grogei »

Ja skal du få en mustang til å føles som en Lotus Exige, så har du ganske lang vei å gå :-)

Kjørte mazda MX5 tidligere, senka og stiva, det var også gøy lekebil, så skjønner hva du savner :-)

Post Reply