Senke fjærer

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
tgs
Curious
Curious

Senke fjærer

Post by tgs »

Hei.
Har 66 FB og har skiftet ut bladfærer bak som senket bilen litt bak men den er nå høyere fremme og det ser feil ut.
Noen forslag til hvordan den kan senkes forann.
Ser det er fjærer som er lavere å få kjøpt....
Det er også begrensinger på forandring (30 års importert), er det lovlig å skifte ut hele oppheng forann men det koster sikkert skjorta og hvis det ikke er lovlig er hensikten borte #-o

rg372
Enthusiast
Enthusiast

Re: Senke fjærer

Post by rg372 »

Tlf: 90888204
Mail: rg390@hotmail.com, evnt: ronny@sarpsborgmotor.no

T-7
Interested
Interested

Post by T-7 »

Finnes senkefjærer å få kjøpt.
Begrensning på forandring ? hva mener du med det ?
Du har en 66 mod, så skal det ikke være skrevet noen begrensninger i vognkortet på den,
den går jo som vanlig bruksimport, og registreres som vanlig uten begrensninger, så lenge du holder deg innenfor reglementet som gjelder for 1942, så kan du gjøre omtrent hva du vil med bilen
Trim to suit, Beat to fit, Paint to match

Ahhh there's nothing like the smell of high octane fuel and burning rubber in the afternoon

My Gallery

67GT390
Interested
Interested

Post by 67GT390 »

Ta en Arning drop. Da vil fronten senkes litt automatisk. (15-20mm)
http://www.mustangbarn.com/PDFs/ArningS ... 20Drop.pdf

tgs
Curious
Curious

Post by tgs »

Takk for gode svar og Arning drop kommer jeg til å gå for.
Samtidig skifte ut støtdempere og fjører og tenkte da på senke fjører da Arning drop ikke senker bilen noe nevneverdig i følge andre som har utført dette.
Hvis det er penger igjen så kommer jag sikkert til å skifte ut sway bar også til tykkere type.
I vognkortet pkt.15 Merknader er det: Bruksbegrensing, bevaringsverdig og må ikke endres utseendemessig eller konstruktivt
Lurer litt på hva dette betyr :roll:

T-7
Interested
Interested

Post by T-7 »

tgs wrote:Takk for gode svar og Arning drop kommer jeg til å gå for.
Samtidig skifte ut støtdempere og fjører og tenkte da på senke fjører da Arning drop ikke senker bilen noe nevneverdig i følge andre som har utført dette.
Hvis det er penger igjen så kommer jag sikkert til å skifte ut sway bar også til tykkere type.
I vognkortet pkt.15 Merknader er det: Bruksbegrensing, bevaringsverdig og må ikke endres utseendemessig eller konstruktivt
Lurer litt på hva dette betyr :roll:

Da kan du ta deg en tur til statens vegvesen og få forandret vognkortet ditt, den teksten der er ikke noe must å ha, og den er ikke påkrevet på en 66 modell, er det en 71 eller nyere modell, så får du den teksten pga at det er lettere å få registrert dei på unntaksregel.
SVV sniker seg til å legge inn den automatisk, for å begrense hva folk kan gjøre med bilene sine selv på biler som ikke krever den begrensningen for registrering
Trim to suit, Beat to fit, Paint to match

Ahhh there's nothing like the smell of high octane fuel and burning rubber in the afternoon

My Gallery

tgs
Curious
Curious

Post by tgs »

Ja det hadde vært greit å få fjernet dette fra vognkortet :)
Hva referer jeg til når jeg sier at jeg vil ha dette fjernet :?
Angående fjører til bilen er jeg usikker på om jeg skal kjøpe senkefjører eller orginale og så kutte disse slik at jeg får rett høyde :idea:

Infected Mushroom
Lifestyler
Lifestyler

Post by Infected Mushroom »

Senkefjører. Orginale fjærer som blir kappet med varme (vinkelsliper, skjærebrenner etc) kan miste egenskaper i fjæringen pga varmen, de mister også endel vandringsvei når du kapper ned på lengden, og da kan fjæra bunne i seg selv. Senkefjærene bør helst være litt stivere pga dette.
Ponnyklubben
1965 HT
1965 Fastback

Post Reply