Tvilsom løsning? servo

Spørsmål angående styring og styreenhet postes her!

Moderators: 429CJ, fox-body, abba

Post Reply
toresben
Curious
Curious

Tvilsom løsning? servo

Post by toresben »

hei igjen..

var under bilen min i dag for å smøre opp alt av nippler i forstilling grunnet noe knirking på v siden fremme, noe jeg immidlertid ikke ble kvitt, så må nok til værket på ny... :?

Bilde0012.JPG
Bilde0012.JPG (44.93 KiB) Viewed 4550 times

videre oppdaget jeg at en slange var på tur å sprekke til servoen, ikke bra! #-o synes denne løsningen så noe tvilsom ut, hvordan ser det ut hos dere, har ringet rundt knekkpunktet med rød farge. Kan det være så at den delen jeg har ringet rundt med grønt skal bort og den delen som er ødelagt (ringet rundt med blått) skal snues? var iallefall ikke fornøyd med hvordan opplegget var under der.

når jeg gjør noe med dette trengs det jo lufting av systemet, er det bare å gi rattuslag til begge sider gjentatte ganger og etterfylle til nivået har stabilisert seg?

ellers får jeg beklage dårlig bildekvalitet.
69 302HT

annet:
Toyota camry 93
Toyota Hilux 86
Suzuki SJ 86
VW LT 82
+ to snøskutre og en moped

Most people spend more time and energy going around problems than in trying to solve them.
- Henry Ford

Keep it simple!

mroed
Interested
Interested

Re: Tvilsom løsning? servo

Post by mroed »

toresben wrote:hei igjen..
.....
når jeg gjør noe med dette trengs det jo lufting av systemet, er det bare å gi rattuslag til begge sider gjentatte ganger og etterfylle til nivået har stabilisert seg?

stemmer, og husker jeg rett skal servo-oljen sjekkes når den er varm :)
'67 Hardtop - Astro A5 5-speed, 4.11 Trac Lock, Power disc, Power R&P, Magnaflow 2.5"

70 BOSS
Interested
Interested

Post by 70 BOSS »

kan være stabstaget ditt som knirker :)

Mr Fox
Enthusiast
Enthusiast

Post by Mr Fox »

Den servoslangen ser ikkje god ut.
Servoslangen er det best å kjøpe orginal eller repro fordi det er svært vanskelig å lage den og samtidig få rett vinkler og lengde på røret og slangen.
Viss denne slangen ikkje ligger HEILT rett får du sånne problem. :oops:

Indre foring på øvre bærebru er vel det mest utsette knirke punktet på Mustanger eldre enn 1974 :wink:

70ht
Lifestyler
Lifestyler

Post by 70ht »

Knirking kan også forekomme i casterstagforingene når de begynner å bli lit slitte.
Bare gå løs med en flaske med noe smøring å sprute på en og en foring. Så vil du nok finne den som lager spetakkelet.

Terje :)
1970 HT
347 stroker, Holley 600, 4R70W med "OptiShift" Baumann electronic control unit, 9"(3,89:1), truetrac locker.
Global West forstilling. Competition Enginering shocks.
Hjemmesiden til bilen min.
http://mustang.roros.net/

Mustang GT
Enthusiast
Enthusiast

Post by Mustang GT »

Det kan vel være at det knirker i foringene i de øvre bærebruene. Det hender det er problematisk å få presset fett i dem :( .

toresben
Curious
Curious

Post by toresben »

Mustang GT wrote:Det kan vel være at det knirker i foringene i de øvre bærebruene. Det hender det er problematisk å få presset fett i dem :( .

jess, var jo selvfølgelig de eneste nipplene jeg hadde oversett!!! #-o
gikk løs på disse i dag med verktøykasse på boks og jompa litt på fjæringa så ga knirkingen seg! ser at disse nipplene kan være vanskelig å komme til...

i morgen blir det en tur innom pp for å hente ny tur slange til servoen og annet småstersj og så skal jeg ta guttn opp under taket og få satt på nye deler og justere litt på de andre slangene, noen virker veldig "tåit" så skal se om jeg får gjort noe med de...da snakker jeg om de to som går fra hovedventilen til sylinderen. (vist på bildet over den grønne sirkelen)

tror også jeg må få meg et overhalingssett til sylinderen etterhvert, da det ser ut til å svette litt rundt strømpen på denne...kan vel kansje være greit å ta den av for å få den i nærmere øyesyn før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør med den. noen som har gjort dette?

vil selvfølgelig sjekke hvordan "modifiseringen" tar seg ut ved fult utslag til begge sidene før jeg gir meg.

er det noe jeg har glemt?...

takk for gode innspill!
69 302HT

annet:
Toyota camry 93
Toyota Hilux 86
Suzuki SJ 86
VW LT 82
+ to snøskutre og en moped

Most people spend more time and energy going around problems than in trying to solve them.
- Henry Ford

Keep it simple!

Kolbjørn
Curious
Curious

Post by Kolbjørn »

Heisan. Ang smøre nippler ved øvre bærearm som du sier de er vanskelig å komme til men jeg kommer ikke til de i hele tatt for smøring. Virker som om "tuten" på fettpressen er for tykk ut mot dempertårnet ( for liten plass ) men det er en standard sprute. Noen tips om dette? Den ene nippelen er også knekt så kommer man til å bytte disse? Takk på forhånd !

67-289.HT
Interested
Interested

Post by 67-289.HT »

Kjøpte ny slange til servoen (trykk fra pumpe) sjøl , rett før helgen. Min gamle( den var berre eit år gammel) hadde knekkt i ein av benda på rørenden under "pitmanarmen". Så min konklusjon er at eg har lagt den feil. Når man svinger så flytter dette på seg og det har oppstått tretthetsbrudd. Så Har noen bilder av korleis denne slangen skal ligge. På min -67 mod er det eit klammer ovenfor motorfestet som begge slangene på servoen skal gå gjennom, men får ikkje oppliningen til å stemme uten at det blir "stress" på slangen #-o

Post Reply